  • 11. Data: 2010-01-20 14:50:23
    Temat: Re: Impregnacja więźby dachowej - drewna
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Bartek said the following on 20.01.2010 15:46:
    > O to przepraszam. Ty masz wersje full-wypas, która w tartakach w mojej
    > okolicy w ogóle nie wystepuje.

    drewno jechalo do mnie ze 100km, za nizsza cene niz w mojej okolicy i
    lepiej zabezpieczone..

    > Wiekszosc tartaków impregnuje drewno w wannie (lub dlugim rowie w ziemi,
    > wyscielonym folia) zanurzajac je na kilka-kilkanascie minut - tak zeby kolor
    > zlapalo. Taka impregnacje mialem na mysli :)

    a to prawda.. generalnie przewaga barwnika..
    S.

  • 12. Data: 2010-01-20 14:58:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote:

    > drewno jechalo do mnie ze 100km, za nizsza cene niz w mojej okolicy i
    > lepiej zabezpieczone..

    Moje pierwsze drewno jechalo do mnie 50km, po czym szybciutko wracalo te
    sama droga - 50% byla przeszyta przez spuszczela.
    Pociete byly nawet laty. Przy tej okazji pozdrawiam tartak "Barbara" z
    Mrozowa k. Srody Slaskiej, który mi takie g. chcial wcisnac.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2010-01-20 16:46:03
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Byl bym ostrozny w takim osadzie.
    > Ja mam drewno impregnowane w tartaku cisnieniowo. Na tyle skutecznie ze
    > drewno jest zabarwione rowniez w srodku. Nie uzyskasz takiego efektu
    > smarujac drewno szczotka.
    >
    > A ta roznica o ktorej pisze Tornad to to jest kwestia obrobki powierzchni.
    > W US drewno budowlane jest obustronnie strugane, co bardzo skutecznie
    > chroni przed szkodnikami. U nas drewno jest tylko przecierane. Stad
    > wieksza powszechnosc impregnacji.
    > S.

    Dla porzadku musze dodac, ze drewno budowlane, to konstrukcyjne w Usa tez jest
    jakos lekko impregnowane. Sa dwa rodzaje; jedno zupelnie biale i tansze a
    drugie o kolorze lekko rozowawym, zatem musi byc impregnowane. Samo ostruganie
    chyba nie wiele zmienia.
    Natomiast to, o ktorym pisalem sluzace do budowy konstrukcji na zewnatrz
    odporne na "plagi egipskie" jest impregnowane cisnieniowo na zielono, ono jest
    impregnowane trzema bardzo trujacymi nie tylko dla owadow lecz dla ludzi i
    zwierzyny truciznami.
    Reasumujac nie zniechecam do impregnowania drewna surowego nawet
    powierzchniowo gdyz ta impregnacja nie jest znow taka kosztowna a swoje zrobi.
    Chociazby z tego prostego powodu, ze takie drewno nie pachnie a glownie ten
    jego zapach te zarazy, kolatki, spuszczele czy inne krokwiowce przyciaga. I
    rzeczywiscie jak dach pokryty jest blyszczaca blacha to pod nia temperatura
    jest do zniesienia. Tu stosuja gonty bitumiczne powodujace, ze dach sie
    nagrzewa tak, ze pod nim naprawde dluzej jak kilka minut wytrzymac sie nie da.
    Temperatura spoko moze byc i 60 st. C.
    W kazdym razie ja w ub. roku w Polsce tez krokwie na zielono powalkowalem.
    Ale nazwy tego impregnatu nie pamietam, wiem, ze nalezalo go rozcienczyc woda
    w stosunku 1 : 10.
    Pzrd.
    Tornad

  • 14. Data: 2010-01-20 18:20:42
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    Bartek pisze:

    > O to przepraszam. Ty masz wersje full-wypas, która w tartakach w mojej
    > okolicy w ogóle nie wystepuje.

    jak nazwiesz impregnację ciśnieniową i dwukrotne pomalowanie drewnochronem?

  • 15. Data: 2010-01-20 22:34:18
    Od: "rrr." <r...@r...co>

    Użytkownik Tadek napisał:

    > jak nazwiesz impregnację ciśnieniową i dwukrotne pomalowanie drewnochronem?

    Przy więźbie ? Jeśli nie stanowi ona również dekoracji to nazwałbym to
    marnowaniem pieniędzy.

    pzdr.
    rafał