  • 81. Data: 2013-11-08 12:49:15
    Temat: Re: Indukcja c.d.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    news:l5ii09$fj3$1@usenet.news.interia.pl...

    > Wiec mamy pierwsze klamstwo.

    Czy kłamstwo?
    Tego nie wiemy, tylko przypuszczamy, bo mamy takie czy inne wyobrażenie
    o prawach fizyki i wiemy, że ciepło ma tendenscję do unoszenia się.
    Aczkolwiek możliwe, że ten strumień powietrza nie musi być aż tak
    intensywny jak w przypadku okapu tradycyjnego.
    W sumie można przeprowadzić prosty test polegający na zbliżeniu
    odkurzacza i zaobserowaniu jak będzie się zachowaywał strumień pary w
    pobliżu rury zasysającej powietrze. Może tu właśnie leży cały

    > Ot chociazby.

    Czyli cały czas rozchodzi się o to, że jest to za droga zabawka. Myślę,
    że gdyby cena była porównywalna z tradycyjnymi okapami z wyższych półek
    to niejeden z nas chciałby to mieć.

  • 82. Data: 2013-11-08 13:08:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 12:49:15 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Czyli cały czas rozchodzi się o to, że jest to za droga zabawka. Myślę,
    > że gdyby cena była porównywalna z tradycyjnymi okapami z wyższych półek
    > to niejeden z nas chciałby to mieć.
    Ot to. I dyskusja byłaby inna.
    Ta zaczeła się tak na prawdę w momencie jak cenę znalazłem i podlinkowałem tego bor
    bora(14tys).
    Slavo później dodał że 14tys to podstawowoy model a tak wogóle to do 35tys dochodza.
    Cena jak cena, ale skoro coś co działa jak zwykła płyta kosztuje od niej kilkanascie
    razy więcej to chciałem sie dowiedzieć co tam takiego niezwykłego.
    Mysląłem może oszczędniejsza, jakas super automatyka że SMS wracają z nart włacze
    zupe, czy inne bajery. A dostawaliśmy odpowiedzi typu że kucharz w Mediolanie, dwa
    hotele chca zamówić i jeden nowy dystrybutor meila przysłał a tysiące ludzi tu i tam
    używa i sobie chwali. Dla mnie to nie sa argumenty na tyle silne aby przepłacac
    kilkanście/kilkadziesiąt tysi. Do tego stolarz który nie był stolarzem i wiarygodność
    w moich oczach spada.
    Do tego jeszcze slavo się nerwowy zrobił i na polityke wjechał+personalne wycieczki.
    Mnie tam nic do tego ale takimi tekstami szkodzi podobno "luksusowej" marce.
    Na koniec poniekąd sam przyznał że to sprzęt dla tych co w restauracjach jadają i tu
    tez nic mi do tego.
    Jak bora bora taka rewelacyjna to pewnie Chińczyki zaczną ją podrabiać i wtedy za
    1500 w Biedronce kupie i przetestuje zalety okapu blatowego.

  • 83. Data: 2013-11-08 13:11:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-08 12:49, uzytkownik pisze:
> [...]
    > odkurzacza i zaobserowaniu jak będzie się zachowaywał strumień pary w
    > pobliżu rury zasysającej powietrze. Może tu właśnie leży cały

    Strumien powietrza studzi podgrzewane gary, o tym nie ma co dyskutowac
    bo to jest fakt. Nie chodzi o samo wciagane powietrze z domu i okolic
    garnka, ktore defacto ogrzaloby troche dom i jest tracone prze wyciag,
    ale o strumien powietrza powodujacy studzenie garow. By gotowanie moglo
    wogole zachodzic to musimy zwiekszyc moc plyty.

    A napewno by sie zastanowil.

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2013-11-08 13:16:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    ale ja nie bronię im kupować co chcą :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 85. Data: 2013-11-08 13:44:10
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    >Bora to produkt dla ludzi, którzy włączając wyciąg, nie zastanawiają się
    >czy w tym miesiącu starczy im kasy na rachunek za prąd.

    Tyle że Slavo od początku wciska nam bajkę o tym że to urządzenie jest super
    bo energooszczędne.

    > Jedyne czego bym oczekiwał od takiego produktu, skoro już tyle kosztuje,
    > to przede wszystkim pełnej automatyk

    W tradycyjnym DOBRYM okapie jest już od dawna elektronika wspomagające ze
    wszelaką ilością czujek wilgodności temperatury i przepływu.
    W bora bora to się nie sprawdza więc ograniczono się do jednego pstryczka
    elektryczka.

  • 86. Data: 2013-11-08 13:53:41
    Od: <m...@g...com>

    > I juz daj sobie spokoj z tym oszczedzajacym energie trybem pracy. Wyjdz na
    > dach w czasie wichury i sprobuj cos zagotowac w duzym garze to moze
    > pojmiesz cos o oszczedzaniu energii i drogo ogrzanym powietrzu.

    Kiedy montowałem solary u siebie, musiałem polutować trochę miedzianych rur
    na zewnątrz domu
    Akurat była pogoda wietrzna i okazało się że taką typową instalatorską
    lutlampą gazową którą całą instalację w domu zrobiłem,
    nie mogłem prawidłowo nią zalutować ani jednego połączenia rur bo z jednej
    strony lut się topił a z drugiej były zimne grudy.
    Dopiero dodatkowe grzanie z drugiej strony jednokilowatową opalarką
    elektryczną pozwoliło mi na dokończenie prac.

  • 87. Data: 2013-11-08 20:10:47
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 13:44:10 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:

    > W tradycyjnym DOBRYM okapie jest już od dawna elektronika wspomagające ze
    >
    > wszelaką ilością czujek wilgodności temperatury i przepływu.

    Sprzedawanie Poloneza w pakiecie z lokajem otwierającym drzwi nie uczyni z niego
    Mercedesa.
    Dobrze ci radzę, zacznij się odzwyczajać od okapów, bo za parę lat już ich nie
    kupisz.

  • 88. Data: 2013-11-08 20:28:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 20:10:47 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

    > Dobrze ci radzę, zacznij się odzwyczajać od okapów, bo za parę lat już ich nie
    kupisz.

    Heheheh :)))) A zalozymy sie? Jak wygram to fundujesz mi bore - moze byc
    ta tania (hehe) wersja classic. Pare lat to ile - 5? 8?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2013-11-08 20:41:20
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 20:28:44 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Heheheh :)))) A zalozymy sie? Jak wygram to fundujesz mi bore - moze byc
    >
    > ta tania (hehe) wersja classic. Pare lat to ile - 5? 8?

    Najtańsza jest Basic, ta płyta indukcyjna ze zintegrowana z wyciągiem.
    Założyć się mogę, ale nie rozumiem dlaczego chcesz takie, jak tu piszesz/piszą,
    oszukane, zmanipulowane, energożerne dziadostwo mieć? :)

  • 90. Data: 2013-11-08 20:48:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 20:41:20 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

    > Założyć się mogę, ale nie rozumiem dlaczego chcesz takie, jak tu piszesz/piszą,
    oszukane, zmanipulowane, energożerne dziadostwo mieć? :)

    Darowanemu koniowi.. i tak dalej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.