  • 1. Data: 2017-02-07 08:59:25
    Temat: Inhibitor korozji.
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    Jestem w trakcie wymiany stalowego bojlera na wodę. Poprzedni
    przerdzewiał. Aby zabezpieczyć się przed przedwczesnym uszkodzeniem
    nowego zbiornika, pomyślałem o dodaniu inhibitora korozji do układu. Czy
    warto to robić?

    --
    niebieski

  • 2. Data: 2017-02-07 09:23:02
    Temat: Re: Inhibitor korozji.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 08:59:25 UTC+1 użytkownik niebieski napisał:
> [...]
    > przerdzewiał. Aby zabezpieczyć się przed przedwczesnym uszkodzeniem
    > nowego zbiornika, pomyślałem o dodaniu inhibitora korozji do układu. Czy

    A przerdzewiał baniak czy wężownica?

  • 3. Data: 2017-02-07 09:26:03
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 07.02.2017 09:23, Kris pisze:

    > A przerdzewiał baniak czy wężownica?

    Baniak - wyciekła woda na zewnątrz.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 4. Data: 2017-02-07 09:54:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 09:26:02 UTC+1 użytkownik niebieski napisał:

    > Baniak - wyciekła woda na zewnątrz.

    Więc inhibitora korozji(cokolwiek o znaczy) musiałbyś dodać do baniak a to kompletnie
    bez sensu bo zaraz wypłukany zostanie no i pić go będziesz.
    Można go dodać do ukłądu Co(wężownicy) ale weżownica nie przerdzewiała tylko baniak
    wiec w nowym zasobniku może być podobnie. To inhi cośtam pewnie układowi CO nie
    zaszkodzi

  • 5. Data: 2017-02-07 10:10:07
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 07.02.2017 09:54, Kris pisze:

> [...]
    wiec w nowym zasobniku może być podobnie. To inhi cośtam pewnie układowi CO nie

    Zbiornik jest dwupłaszczowy, bez wężownicy. Instalacja jest zrobiona z
    rur PEX, w kotłowni miedź i wymiennik ciepła z kwasówki. Bojler zasilany
    jest z obwodu przed wymiennikiem. Kocioł gazowy z zamkniętą komorą spalania.

    --
    niebieski

  • 6. Data: 2017-02-07 10:59:55
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > niebieski

    Jesli wchodzi w rachube, to kup nierdzewke Viessmana. Lub jakas firmowa.
    Ja mam takie 350 litrow, jak kupowalem mial z 20 lat.
    kupilem bez izolacji, wyczystka na gorze i dole, wiec mialem okazje sie
    przyjrzec jak to jest zrobione.
    to dzielo sztuki!
    korozja nie istnieje. godzina lazenia dokola i zalook do srodka - nic. nawet
    pol mm2 korozji nie znalazlem.
    wieczne

  • 7. Data: 2017-02-07 11:22:55
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 07.02.2017 10:59, abn140 pisze:

> [...]
    > to dzielo sztuki!
    > korozja nie istnieje. godzina lazenia dokola i zalook do srodka - nic. nawet

    Następny będzie nierdzewny, ale na razie mam i montuję stalowy. Ma
    warstwę ochronną, ale może warto by go dodatkowo zabezpieczyć?

    --
    niebieski

  • 8. Data: 2017-02-07 12:01:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie napisales czy gaz ziemny, ziemny zaazotowany czy moze plynny z butli. Przekroj
    komina tez bys mogl podac.

  • 9. Data: 2017-02-07 12:03:49
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 07.02.2017 12:01, Zenek Kapelinder pisze:
    > Nie napisales czy gaz ziemny, ziemny zaazotowany czy moze plynny z butli. Przekroj
    komina tez bys mogl podac.
    ???

    --
    niebieski

  • 10. Data: 2017-02-07 14:12:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.02.2017 o 08:59, niebieski pisze:
> [...]
    > przerdzewiał. Aby zabezpieczyć się przed przedwczesnym uszkodzeniem
    > nowego zbiornika, pomyślałem o dodaniu inhibitora korozji do układu. Czy
    Chcesz pić inhibitor??
    Ludzie skaczą sobie do gardeł w sprawie roślin GMO, czy dodatków "E" do
    żywności, a Ty chcesz do wody dolewać inhibitorów?
    Jeżeli będziesz używać wody tylko do kąpieli, to ja bym polecał rosyjski
    płyn "Bojarysznik", podobno bardzo skuteczny ;-)
    Jacek