  • 1. Data: 2013-04-04 17:06:12
    Temat: Inny dostawca prądu (PGE)
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Obecnie energię elektryczną dostarcza mi Tauron, ale mam propozycję
    przejścia do PGE - podobno dostanę to samo 20% taniej.
    Czy ktoś z Grupowiczów ma jakieś doświadczenia ze zmianą dostawcy
    energii? Jakies opinie o PGE?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-04-04 17:54:53
    Temat: Re: Inny dostawca prądu (PGE)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 17:06:12 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > przejścia do PGE - podobno dostanę to samo 20% taniej.
    >
    > Czy ktoś z Grupowiczów ma jakieś doświadczenia ze zmianą dostawcy

    Popatrz ile masz pozycji na rachunku teraz a ile z tego "przejmie" PGE.
    Gra moze nie być warta świeczki

  • 3. Data: 2013-04-04 19:48:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-04 17:54, Kris pisze:

    > Popatrz ile masz pozycji na rachunku teraz a ile z tego "przejmie" PGE.
    > Gra moze nie być warta świeczki
    ???
    Jak to, zmieniając operatora będę miał 2 faktury? Jedną od PGE za
    golutką energię i drugą od Tauron za inne cuda na kiju?

    Teraz na fakturze mam:
    - za energię elektryczną
    - opłata przejściowa
    - opłata jakościowa
    - opł. dystrybucyjna zmienna
    - opł. dystrybucyjna stała
    - opłata abonamentowa (OSD)

    Jacek

  • 4. Data: 2013-04-04 20:26:05
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    > ???
    > Jak to, zmieniając operatora będę miał 2 faktury? Jedną od PGE za golutką
    > energię i drugą od Tauron za inne cuda na kiju?
    >
    > Teraz na fakturze mam:
    > - za energię elektryczną
    > - opłata przejściowa
    > - opłata jakościowa
    > - opł. dystrybucyjna zmienna
    > - opł. dystrybucyjna stała
    > - opłata abonamentowa (OSD)

    Tak, dostaniesz 2 faktury, ponadto wymienią ci licznik na cyfrowy, który
    mierzy moc bierną. Jak przekroczysz cos fi to do rachunku dojdzie ci
    jeszcze gruba opłata za moc bierną, dotyczy to szczególnie firm.
    Wrócic do starego licznika już się nie da, nawet jak wrócisz do Taurona
    to będą cię golić za przekroczenia mocy biernej do końca świata.
    Tak to wygląda w rzeczywistości, że po zmianie dostawcy w krytycznych
    przypadkach ludziska są do tyłu mimo zniżki u nowego dostawcy.
    W domach jednorodzinnych, gdy nie ma dużo silników i świetlówek
    raczej ci to nie grozi, ale zysk jest niewielki, kilka procent.
    pozdr.
    J.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 8190
    (20130403) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET Smart Security.

  • 5. Data: 2013-04-04 21:03:29
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-04 20:26, mr.Jones pisze:
> [...]
    > W domach jednorodzinnych, gdy nie ma dużo silników i świetlówek
    > raczej ci to nie grozi, ale zysk jest niewielki, kilka procent.

    Przestań informować resztę świata że masz zainstalowanego NODa...
    To przejście na nowy licznik w domu wcale nie musi oznaczać wzrostu
    rachunków. Mój kuzyn zmienił licznik. Na cyfrowy właśnie.
    Okazało się, że był nabijany w butelkę bo pierwszy rachunek i niższy o
    40%! Stary licznik tak mu przekłamywał.
    Domek jednorodzinny, płatność co 4 miesiące i rachunek około 1100pln. Po
    zmianie, pierwszy rachunek 700pln. Bez zmiany operatora.
    Zobaczymy za dwa miesiące, może odwołam to co napisałem :)

  • 6. Data: 2013-04-04 21:20:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Okazało się, że był nabijany w butelkę bo pierwszy rachunek i niższy o 40%!
    >Stary licznik tak mu przekłamywał.

    A może po prostu ma inną taryfę ? (nocna lub weekendowa i itd).
    Liczniki są legalizowane i nie mogą nic przekłamywać , no chyba że ktoś przy
    tym kombinuje ...

    Jeszcze nie tak dawno niektórzy kombinowali magnesami przy licznikach aby
    zwolnić liczniki. To często pomagało i licznik się wolniej kręcił ale potem
    po zdjęciu magnesu zaczynał się szybciej kręcić i nie dawało się go już
    zwolnić ...
    Ludzie nie zgłaszali bo to jest przestępstwo i są olbrzymie kary za
    nielegalny pobór prądu i później płacili za swoje kombionatorstwo więcej ...

  • 7. Data: 2013-04-04 21:26:37
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-04-04 21:20, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > Ludzie nie zgłaszali bo to jest przestępstwo i są olbrzymie kary za
    > nielegalny pobór prądu i później płacili za swoje kombionatorstwo więcej
    Rzeczywiście przeszedł na dwie taryfy.
    Ale nie będzie takich różnic, bo nic prądem nie ogrzewa.
    W dzień tego okienka tańszego nie wykorzystuje.
    Na samym TV etc. niemożliwe by oszczędził tyle między 22-6.
    Zresztą w dzień więcej płaci za to. No i oni o 21-22 spać chodzą :)

  • 8. Data: 2013-04-05 11:01:39
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A może po prostu ma inną taryfę ? (nocna lub weekendowa i itd).
    > Liczniki są legalizowane i nie mogą nic przekłamywać , no chyba że ktoś
    > przy tym kombinuje ...

    Co 15 lat ? Czy liczniki robią jacyś inni chińczycy i one są bezawaryjne ?

  • 9. Data: 2013-04-05 11:17:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > Gra moze nie być warta świeczki

    Jest jakaś strona do porównywania kosztu energii od różnych dostawców.
    Mnie wyszła oszczędność na poziomie 6 zł... rocznie, więc dałem sobie
    spokój.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2013-04-05 12:22:56
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Rzeczywiście przeszedł na dwie taryfy.
    >Ale nie będzie takich różnic, bo nic prądem nie ogrzewa.

    Są różne taryfy ...
    Ja mam taryfę tzw "weekendową" czyli mam tańszy prąd pomiędzy 13-15 i
    pomiędzy 22.00-6.00 oraz cały weekend (od piątku od 22.00 do poniedziałku
    6.00).
    Więc da się oszczędzić jak będzie się starało używać bardziej prądożernych
    urządzeń w tych godzinach ...

    >Zresztą w dzień więcej płaci za to. No i oni o 21-22 spać chodzą :)

    Są różne taryfy ...
    Jak ktoś wybiera licznik 2 taryfowy to raczej robi to świadomie i stara się
    używać drugiej taryfy ile się da , inaczej by płacił jeszcze więcej niż przy
    zwykłej taryfie ...