  • 121. Data: 2010-12-22 20:31:50
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:4d12377b$0$2442
    > Ja w tym wątku jeszcze nikogo nie wyzwałem. Nie ma potrzeby.

    To popatrz co napisales dwie linijki wyzej.
    "Twoja i kilku innych idiotów"

  • 122. Data: 2010-12-22 20:35:35
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > To popatrz co napisales dwie linijki wyzej.
    > "Twoja i kilku innych idiotów"

    To nie wyzwisko, ale opisanie stanu faktycznego.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 123. Data: 2010-12-22 21:17:26
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote in message

    > Inny przyklad.
    > Piec akumulacyjny 170 kg stygnie kilkanascie godzin oddajac cieplo. Bez
    > wentylatora kilka dni.
    > Wanna 200 litrów stygnie dwie godziny.

    Genialny przyklad.

    Ilosc ciepla zmagazynowanego w piecu jest po prostu znacznie
    wieksza od ilosci ciepla wody w wannie.

    Woda w wannie ma temp pewnie... 40-45 stopni.

    Temp wkladu w piecu to pewnie... kilkaset 500-600 stopni.

    Ponizej fragment opisu pieca sciagniety z pierwszego
    lepszego linka w necie:
    (http://www.vattenfall.pl/pl/ogrzewanie-na-prad.htm)

    "Piece akumulacyjne pobieraja prad i nagrzewaja sie
    w nocy, gdy jest on tani. Oddaja cieplo zas przez caly
    dzien i noc. Taryfa dzien/noc jest wymagana, gdy uzywamy
    pieców akumulacyjnych. Magnezytowy wklad nagrzewa sie do
    temperatury 600 stopni. Izolacja termiczna (virmiculit
    i microtherm) zapobiega stratom ciepla i pozwala na
    utrzymanie bezpiecznej temperatury obudowy. Cieplo
    pobierane jest z rozgrzanego wkladu. Jezeli czesc ciepla
    nie zostala wykorzystana w ciagu dnia, nowoczesny piec
    pobiera mniej energii do ponownego nagrzania."

  • 124. Data: 2010-12-23 08:41:26
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ciekawi mnie dla czego noca ten piach pod spodem jest cieply skoro nie
    > nagrzewa sie w glab. Zastanawiajace jest tez to, czemu piach goracy w dzien
    > przestaje byc goracy noca.

    zle zrozumiałes... cieply czy zimny, to rzecz subiektywna... mi
    chodzilo o to ze ten piasek pod spodem ma stala temperature niezalezna
    od temp powietrza kilkanascie cm nad nim

    > Piszesz i piszesz uzywajac argumentow przeczacych wlasnym teoriom i nawet
    > tego nie zauwazasz. O kulturze nie wspomne, bo od dobrego roku bijesz tu
    > wszelkie rekordy buractwa. Uprawiasz hipokryzje az smierdzi z monitora.

    dobry rok na podsumowania... nie badz goloslowny... zacytuj mi jakis
    rekordowo buracki post, ktory popelnilem ... no i musi smierdziec
    hipokryzja oczywiscie... posty z ostatniego tygodnia odnosnie sysopa
    sie nie licza...

    pozdrawiam
    s_13

  • 125. Data: 2010-12-23 08:50:30
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > To w końcu zimny jest czy ciepły. Zdecyduj się jełopie.
    > Podpowiem ci matołku że w nocy wychładza się bardziej wierzchnia
    > warstwa co oznacza że piasek oddaje ciepło do atmosfery. Ale skąd taki
    > jełop grupowy może o tym wiedzieć skoro uważa że w dzień piasek pod
    > powierzchnia jest zimy a w nocy to już gorący.

    jelop to ty jestes i jeszcze niepotrafiacy czytac... :-)
    a gdzie ja napisalem ze jest zimny albo goracy?
    on ma stala temperature niezalezna od temp otoczenia,co swiadczy
    raczej o jego zdolnosciach izolacyjnych niz akumulacyjnych
    ale skad asertywny sysop moze o tym wiedziec...

    > Nasz jełop grupowy S_13 zniknął na ponad godzinę aby zagłębić się w
    > lekturze na google i wikipedii. Podczas poszukiwania informacji
    > niezbędnych do dalszej walki poznał plemiona nomadów.

    na razie to ty buraku cytujesz, nieumiejetnie zreszta cytaty z
    wikipedii, nie bardzo rozumiejac o co w tym wszystkim chodzi...:-)

    > Co ma śnieg w zimie kiedy promienie słoneczne ledwo nagrzewają
    > powierzchnię ziemi do rozgrzewanej codziennie pustyni jełopie grupowy?

    a zajzyj pod powierzchnie, nie skupiaj sie tylko na zewnetrznej
    warstwie, jak we wszystkich wypowiedziach na tej grupie... wedlug
    twojej teorii rozchodzenia sie ciepla w piaskowym buforze, piasek z
    glebokosci 1m o temp kilkunastu stopni powinien oddac cieplo do
    wyzszych warstw i roztopic ten snieg, a tak sie nie dzieje, wiec smiem
    twierdzic, ze do twoich rurek zakopanych w tym piasku tez tego ciepla
    nie bedzie chcial oddawac... chyba ze go przekonasz swoimi
    argumentami... najlepiej powiedz mu ze w austrii tak sie robi
    (widziales i sam robiles)... albo ze sysopem byles... to moze
    zadzialac...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 126. Data: 2010-12-23 08:54:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisal w wiadomosci

> [...]
    > wieksza od ilosci ciepla wody w wannie.
    >
    > Woda w wannie ma temp pewnie... 40-45 stopni.
    >
    > Temp wkladu w piecu to pewnie... kilkaset 500-600 stopni.

    Zwróc uwage, ze piec jest po prostu izolowany. Nawet nagrzany do 45 stopni
    bedzie znacznie dluzej cieply. Przypuszczam ze bez izolacji równiez. Np po
    wlaczeniu grzania cegly robia sie mocno cieple dopiero po godzinie.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 127. Data: 2010-12-23 09:25:19
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci
    > Uzytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Przeciez to oczywiste.
    >
    > Zauwaz ze wszedzie wokól zródla ciepla - tej rurki z ciecza - jest
    > Przewodnictwem napewno w kazda strone. Wyzej pisalem.

    Nie mieszaj. Rozwazamy czy w piasku konwekcja ma techniczny wplyw na rozklad
    temperatury - dlatego ten przeplyw ciepla w dól itd itp. Nie mozna w srodku
    analizy czegos zmieniac zalozen a dalej analizowac w ten sam sposób. Rurek w
    piasku na razie nie ma a przeplyw ciepla jest w dól zakladajac ze twoja
    konwekcja w ogóle istnienije.
    Jak cos ustalimy Tak/nie/niewiem to w piasek wlozymy rurki i bedziemy myslec
    dalej. Wtedy przeplyw ciepla bedzie suma wektorowa przeplywu od rurek i od
    ewentualnej konwekcji - i rzeczywiscie bedzie w róznych kierunkach.

    b.

  • 128. Data: 2010-12-23 09:42:44
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-22 20:53, Plumpi pisze:
> [...]
    > Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że kotły gazowe zazwyczaj pracują z
    > czujnikami temperatury zewnętrznej zmieniając temperaturę wody wg
    > krzywej grzewczej. Dodatkowo więc ta temperatura się zmienia wraz z
    > temperaturą na zewnątrz. Cały "myk" polega na tym, zeby tak dobrać
    > grzejniki, aby nawet w największe mrozy kocioł pracował z temperaturą
    > wody poniżej tych 57stC i żeby to była jak najniższa temperatura. Im
    > mniej tym lepiej. W przypadku grzejników dobiera się je na zasadzie
    > kompromisu pomiędzy inwestycją w duże i drogie grzejniki, a zyskiem z

    He he he... Przecież napisałem że kondensacja następuje do temp. 57 st.C
    :). Kochany, mnie tego wszystkiego nie musisz tłumaczyć :) Ja to
    wszystko wiem i przerobiłem. Koszty inwestycji w podłogówkę są duuuzo
    większe niż zakup trochę większych grzejników. Nie ma co odstraszać
    ludzi od grzejników. Jak patrzę pod swoje okna to jakoś nie dostrzegam
    "potworów" tam wiszących. W całym domu mam tylko jeden grzejnik, który
    jest ciut szerszy o całe 10cm niż okno, a te ma 1,5m szer. Pozostałe
    grzejniki mają 0,8m długości i 0,6 wysokości.
    Poza tym, podłogówka nie zawsze może być zastosowana a zwłaszcza jak
    inwestor wymarzy sobie drewniane podłogi w całym domu.

    Pozdrawiam,

  • 129. Data: 2010-12-23 10:56:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-12-2010 o 10:42:44 mowczar <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wszystko wiem i przerobiłem. Koszty inwestycji w podłogówkę są duuuzo
    > większe niż zakup trochę większych grzejników.
    Nie prawda, są porównywalne, a w eksplatacji tańsze bo mniejsze straty
    ciepła
    generuje podłogówka od grzejników.

> [...]
    > Poza tym, podłogówka nie zawsze może być zastosowana a zwłaszcza jak
    > inwestor wymarzy sobie drewniane podłogi w całym domu.
    Powtarzasz banały, ja mam ponad 200m2 podłogówki z czego 80% panele i
    grzeje doskonale.
    Jak podłogówka jest policzona pod drzewo to może być w całym domu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 130. Data: 2010-12-23 12:43:00
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-23 11:56, janusz_kk1 pisze:

> [...]

    > grzeje doskonale.
    > Jak podłogówka jest policzona pod drzewo to może być w całym domu.

    Tylko panele z drewna (np. Barlinek) to nie drewniana podłoga (parkiet).
    Parkiet to min. 15 mm litego drzewa wzwyż.
    Wszystko można jak się kto uprze, tylko czy jest sens mając na uwadze
    właściwości drzewa (rozsychanie się, pęcznienie, mała przewodność
    cieplna, błędy wykonawcze i wiele innych czynników, nad którymi inwestor
    nie jest w stanie zapanować, choćby nad wykonawcami czy jakością materiału)?
    Ja nie twierdziłem że podłogówka jest niedobra :). W swoich
    wcześniejszych wypowiedziach wyraziłem opinię, którą wyrobiłem sobie z
    autopsji, że na kotle kondensacyjnym można również uzyskać kondensację
    przez cały okres grzewczy nawet jeśli do ogrzewania są zastosowane tylko
    grzejniki.

    Pozdrawiam,