  • 1. Data: 2011-09-19 12:06:51
    Temat: Instalacja CO i wody - co to za rury PEX
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Powiedzcie mi co to za rury. Takie jest oznaczenie w projekcie:
    Przewody: PE X- c / AL /P EX - c (do wody zimnej i ciepłej)

    Natomiast do ogrzewania:
    PEX UPONOR eval PE-Xa ISO A S5.0 DO INST. GRZEJNIKOWYCH

    Czy to są te ruki plastikowe, które podobno pekaja, czy moze cos
    lepszego?

  • 2. Data: 2011-09-19 16:50:22
    Temat: Re: Instalacja CO i wody - co to za rury PEX
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
[...]

    Pex-y nie pękają bo są z polietylenu sieciowanego. To niezwykle mocne
    tworzywo.
    Dosyć odporne nawet na zamarzanie w nich wody. Do wody uzytkowej wystarczy
    zwykły PEX, do CO z barierą antydyfuzyjną z Alu. Jednak w praktyce zalecam
    stosować Pex z alu wszędzie z uwagi na łatwość uładania.

    Dawid

  • 3. Data: 2011-09-20 04:24:08
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A co ze złączkami?
    Czy wykonanie trojnika w posadzce a nastepnie zalanie warstwa
    wyrownujaca (oczywiscie rury maja byc w styropianie) nie jest
    ryzykiem? Chodzi mi o to czy te zlacza sa na tyle wytrzymale ze mozna
    je zalewac?

  • 4. Data: 2011-09-20 04:55:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
> [...]
    > wyrownujaca (oczywiscie rury maja byc w styropianie) nie jest
    > ryzykiem? Chodzi mi o to czy te zlacza sa na tyle wytrzymale ze mozna

    zależy od złącza...

    instalacje w technologii TECE (zaciskane pierścieniem nasuwanym na rurę)
    można zalewa bez próby :)

    systemy zaciskane należy poddać solidnej obdukcji i próbie ciśnieniowej
    impulsowej.

    systemu skręcanego nie polecam.