  • 1. Data: 2010-01-15 16:57:04
    Temat: Instalacja baterii umalkowej (jak?)
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Kupiłem baterię do umywalki, a tam zamiast znanych mi wężyków w oplocie
    stalowym/aluminiowym wyprowadzone są galwanizowane rurki miedziane. Jak to
    zamocować do zaworu z gwintem 3/8"?
    Rurka dość miękka i "w ręcach" da się trochę formować, ale przecież nie będę
    do niej lutował nakrętki.
    Czy są jakieś specjalne nakrętki z uszczelkami do takich rurek? Jakiś patent
    zaciskowy? (bateria Grohe).
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-15 18:52:09
    Temat: Re: Instalacja baterii umalkowej (jak?)
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będę do niej lutował nakrętki.
    > Czy są jakieś specjalne nakrętki z uszczelkami do takich rurek? Jakiś

    rurkę wpuszczasz do środka gwintowanego wypustu zaworu 3/8 (tego do którego
    "normalnie" przykręciłbyś wężyk)
    dokręcasz nakrętkami które powinny być w komplecie z baterią. Pod nakrętkę
    (między nakrętkę a zawór) zakładasz specjalne dławiki (mosiądz lub tworzywo)
    które też powinny być w komplecie. To wszystko.
    Rurki miedzine do baterii treż są zamocowane w ten sam sposób. Jeżeli
    czujesz że sobie nie poradzisz lub rurki moga być zbyt krótkie - odkręć to
    całkiem i zastąp wężykiem, ale rurki są zdecydowanie lepsze.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-01-15 19:02:16
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    > czujesz że sobie nie poradzisz lub rurki moga być zbyt krótkie - odkręć to
    > całkiem i zastąp wężykiem, ale rurki są zdecydowanie lepsze.

    Dziękuję za pomoc.
    Czy te dławiki to jakieś plastikowe pierścionki przypominające oringi? Nie
    widzę ich w pudełku, muszę zapytać sprzedawcę, czy można to kupić oddzielnie
    (no i nakrętki 3/8"). W sklapach z art. hydraulicznymi nie rzuciło mi się to
    w oczy, ale fakt, że nie szukałem specjalnie.

    Za to na stronie Valvex'a właśnie znalazełm zaworki od razu z nakrętkami do
    rurek. Szkoda, że od razu nie kupiłem takich zaworków.

    Jakie są zalety rurek wobec wężyków? Jakoś zdecydowanie bardziej odporne na
    pękanie?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-01-15 19:41:54
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 15-01-2010 o 17:57:04 Krzysiek <j...@g...pl> napisał(a):

    > Kupiłem baterię do umywalki, a tam zamiast znanych mi wężyków w oplocie
    > stalowym/aluminiowym wyprowadzone są galwanizowane rurki miedziane. Jak
    > zamocować do zaworu z gwintem 3/8"?

    własnie ostatnio pytałem w sklepie instalacyjnym. Jeśli zostawisz rurki,
    to dokupuje się do nich zaworki. Jeśli chcesz się pozbyć rurek, to możesz
    w instalacyjnym kupić wężyk, który z jednaj strony ma gwint taki jak
    potrzebujesz, a z drugiej gwint zewnętrzny wkręcany bezpośrednio do
    baterii. Te rurki faktycznie mają być łatwe do gięcia, żeby dało się je
    dopasować do zamontowanych (zazwyczaj) w ścianie zaworków.

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 5. Data: 2010-01-15 20:01:21
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Krzysiek <j...@g...pl> wrote:

    > czy można
    > to kupić oddzielnie (no i nakrętki 3/8"). W sklapach z art.
    > hydraulicznymi nie rzuciło mi się to w oczy, ale fakt, że nie
    > szukałem specjalnie.

    Tak, można, w Castoramach itp. bez problemu.

    > Jakie są zalety rurek wobec wężyków? Jakoś zdecydowanie bardziej
    > odporne na pękanie?

    Zdecydowanie.
    No i estetyczniejsze są, a to czasem też ważne.

    J.

  • 6. Data: 2010-01-15 21:28:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > baterii. Te rurki faktycznie mają być łatwe do gięcia, żeby dało się je
    > dopasować do zamontowanych (zazwyczaj) w ścianie zaworków.

    Są 100x ładniejsze niż te ochydne w oplocie i pewniejsze bo nigdy nie pękną
    zalewając mieszkanie więc jak je ma to niech kupi tylko odpowiednie do nich
    zaworki z dławikami.

    Marek