  • 1. Data: 2010-04-11 05:17:34
    Temat: Instalacja do odkurzacza centralnego - kiedy montowac
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Nawiązując do wątku o rozmieszczeniu gniazd do tejże instalacji, ja
    spytam Was w którym momencie budowy taki bajer sobie można montować,
    żeby wszystko przebiegło bez zakłóceń harmonogramu prac?

    Na pewno przed wylewkami, na pewno po postawieniu murów... :-)

    Czy w momencie pracy hydraulika, kiedy będzie robił instalacje co i
    cwu...? To mi się wydaje najbardziej logiczne..., ale jak to jest
    rzeczywiście... Teraz u mnie majster przystępuje do krycia budynku
    dachem i stąd moje przemyślenia i pytanie w temacie.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-04-11 11:14:56
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2010-04-11 07:17, robercik-us pisze:
> [...]
    >
    > Na pewno przed wylewkami, na pewno po postawieniu murów... :-)
    >
    > Czy w momencie pracy hydraulika, kiedy będzie robił instalacje co i

    Dobrze myślisz, razem z pozostałymi "twardymi" instalacjami.

    --
    Jacek Midura

  • 3. Data: 2010-04-11 11:18:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Kwi, 07:17, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Nawi zuj c do w tku o rozmieszczeniu gniazd do tej e instalacji, ja
    > spytam Was w kt rym momencie budowy taki bajer sobie mo na montowa ,
    > eby wszystko przebieg o bez zak ce harmonogramu prac?
    >
    > Na pewno przed wylewkami, na pewno po postawieniu mur w... :-)
    >
    > Czy w momencie pracy hydraulika, kiedy b dzie robi instalacje co i
    > cwu...? To mi si wydaje najbardziej logiczne..., ale jak to jest
    > rzeczywi cie... Teraz u mnie majster przyst puje do krycia budynku
    > dachem i st d moje przemy lenia i pytanie w temacie.

    Ja robilem po CO, po CWU, po instalacji elektrycznej, przed wylewkami
    i przed tynkami. Wazne zeby sobie wszystko wczesniej poplanowac i
    zrobic tak, zeby z niczym nie kolidowalo. Ale instalacje odkurzacza
    najprosciej umiescic na chudziaku i potem przykryc ja druga warstwa
    styropianu. Ja mam w czesci po posadzce, w czesci w scianie.
    Instalacja CO to tak naprawde jedna rura od odkurzacza do centralnego
    punktu. Mozna i nawet trzeba puszczac ja chocby srodkiem pomieszczen -
    tak zeby zalaman bylo jak najmniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-04-11 11:20:26
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    > rzeczywi cie... Teraz u mnie majster przyst puje do krycia budynku
    > dachem i st d moje przemy lenia i pytanie w temacie.

    Teoretycznie, instalacja OC powinna być następną po kanalizacji, bo
    też wymaga jak najprostszych przebiegów rur i to kolejne instalację
    mają ją omijać, nie na odwrót. U siebie jednak odkurzacz robię na
    końcu, tuż przed wylewkami, a po prostu robiąc wcześniejsze instalacje
    miałem cały czas "w głowie", którędy będą szły rury od odkurzacza i
    albo tych miejsc nie blokowałem, albo jak w jednym miejscu nie było
    innego wyjścia, od razu zrobiłem rurą wodociągową "mijankę" z
    nieistniejącą jeszcze rurą od odkurzacza.

    J.