  • 41. Data: 2015-11-04 08:08:04
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 14:58:24 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ja skrętkę ciągnąłem standardowo po 2 gniazda do każdego pokoju, 4
    > gniazda koło sprzętu AV, 6 gniazd w tzw. "biurze" (komputery, drukarka
    > sieciowa itp.). Oczywiście zalecam tu już kat. 6 pociągnąć, żeby gigabit
    > bez problemów chodził, a docelowo i teoretycznie to i kiedyś 10 Gb można
    > by puścić.
    Gniazda sieciowe w każdym pomieszczeniu to bez sensu teraz. Raczej nikt z tego nie
    będzie korzystał- WIFI załatwia sprawę.
    Tam gdzie TV to dociągnąć 3 koncentryki(sat i dvbt)+skrętka(przyda się do ew
    multiroomu.

  • 42. Data: 2015-11-04 08:15:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 20:23:58 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > No niestety się nie zgodzę, bo WiFi to się nadaje do posurfowania po
    > necie i tyle. Jak chcesz mieć jakieś sensowne transfery przy większych
    > ilościach danych, np. robiąc backup na NASa lub po prostu wrzucając
    > gigabajty na coś po sieci, to już WiFi choćby najlepsze jest do bani.
    Że co? 2 laptopy, 3 telefony, NAS, konsola- wszystko to na WIFI super hula.
    Nie pamiętam aby była potrzeba kiedykolwiek podłączania kompa skrętką.
    Zamiast 2 gniazdek na pomieszczenie i 6 na biuro to już lepiej po jednym(do biura 2
    na wszelki wypadek) i switch ew.

  • 43. Data: 2015-11-04 08:16:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 20:49:39 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W dniu wtorek, 3 listopada 2015 20:25:04 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    >

    > No i zawsze mozna dac jedno gniazdo + switcha, kwestia czy jest go gdzie
    > "upchac" zeby nie byl na widoku :)
    Wymiarami nie odbiegają od paczki fajek teraz

  • 44. Data: 2015-11-04 08:20:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 20:55:48 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wystarczy chciec skopiowac np. film w dobrej jakosci 3GB z domowego NASa.
    > Po ~150Mbit poleci 3,5 minuty, po gigabicie - 25 sekund.
    I te 3 minuty rożnicy to taki straszny problem w zastosowaniach domowych?
    >Nie mowie juz o
    > jakims wiekszym kopiowaniu - wez np. zgraj 500GB danych (backup dysku?)
    > po tym wifi, a po gigabicie to docenisz roznice :-)
    Ile razy w roku takie coś przeciętny domownik robi?

  • 45. Data: 2015-11-04 08:22:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 21:37:18 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I tak nie zrozumiesz Kogutku :-)
    Ja też nie bardzo rozumię bo czasami filmy oglądam wprost z NASa po wifi

  • 46. Data: 2015-11-04 08:27:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 22:13:18 UTC+1 użytkownik Gregorius napisał:

    > Żeby to miało sens to trzeba dawać switche gigabitowe a te na razie są
    > droższe od paru metrów kabla i gniazdka.
    Na pewno?
    Dwa gniazdka na pomieszczenie+ 6na biuro to z kilkaset metrów kabla a + kilkanaście
    gniazdek.
    Switch to koło 100zł na szybko patrząc

  • 47. Data: 2015-11-04 10:28:15
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 03-11-15 o 21:35, Adam Sz. pisze:

    > Nie, ale czesto zgrywam duze ilosci zdjec, filmow.
    > Nawet jak nie robilbym tego codziennie tylko raz na rok to ten raz na rok
    > wolalbym zrobic to w kilka minut, a nie kilka godzin.
    > pozdr.

    Nie dziwię się.
    Już dawno z pewnym zaskoczeniem przyjąłem do wiadomości,że:
    - w Polsce jedynym samochodem odpowiednim dla dużej części populacji
    jest nowe BMW X6 biturbo
    - jedynym możliwym do zaakceptowania rodzajem mieszkania jest usytuowany
    w centrum Warszawy (na działce 1,5ha) dom o powierzchni 450-600 m2 z
    czterema garażami (a lepiej pięcioma),
    - miesięczny dochód będący krotnością średniej pensji w Niemczech ledwie
    starcza na skromne życie,
    - większa część kierowców wyprzedzających się nieustannie na ulicach
    śpieszy się ,bo spóźni się na sesję giełdową na Wall Street i straci
    dziesiątki milionów dolarów,
    - telewizor musi mieć 3mx5m i rozdzielczość 16k, bo dopiero wtedy da się
    oglądać "Szklaną pułapkę 10" ,kolejna edycje "Jak oni kopulują" tudzież
    wiodący program "Lis na zdechło",
    - większość projektów rodzimych elektroników to systemy sterowania
    elektrowniami atomowymi i mają oni OGROMNE potrzeby hardwarowe i
    softwarowe (wrażenia z listy dyskusyjnej),
    - szybkość transmisji zdjęć cioci z wnukiem oraz "ja okrakiem na
    Eigerze" jest krytyczna dla życia w Europie,
    - aby napisać list motywacyjny ("zawsze marzyłem o pracy w młodym
    dynamicznym zespole z możliwością rozwoju i imprezach integracyjnych")
    wymaga ośmiordzeniowego procesora z 256 wątkowością, 16GB RAM, i dysku
    SSD 1TB...inaczej "sie nie da",

    A w ogóle to poproszę 20 dkg okrawków szynki dla psa.
    Tylko żeby nie były takie słone jak wczoraj.

  • 48. Data: 2015-11-04 10:39:33
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-11-04 o 08:08, Kris pisze:

> [...]
    będzie korzystał- WIFI załatwia sprawę.
    > Tam gdzie TV to dociągnąć 3 koncentryki(sat i dvbt)+skrętka(przyda się do ew

    Temat był już poruszony w wątku - najlepsze, najszybsze wi-fi nie umywa
    się transferami i stabilnością do kabla. A piękne wielkie
    przepustowości to są osiągalne metr od routera i w czystym eterze a nie
    w warunkach jakich to zwykle pracuje. W praktyce jak masz coś większego
    wysłać po wi-fi pomiędzy pokojami w domu to lepiej przenieść nożnie na
    pendrivie.

    --
    Gregorius

  • 49. Data: 2015-11-04 11:12:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 23:15:39 UTC+1 użytkownik Gregorius napisał:

    > Nie będzie? Film 4K ~40GB/szt.

    Chodzilo mi o to, ze z jednego "zrodla" (czyli powiedzmy RTV w salonie gdzie
    jest TV, dekoder i konsola podpiete do neta) nie bedziesz ciagnal NARAZ,
    tak zeby ten pojedynczy 1Gbit stal sie waskim gardlem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2015-11-04 11:15:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 08:15:05 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Zamiast 2 gniazdek na pomieszczenie i 6 na biuro to już lepiej po jednym(do biura 2

    Mam teraz na dysku 800GB hm.. nazwijmy to danych (zaraz sie ghoscik dojebie),
    ktore musze przerzucic na dysk w xboxie. Mam to robic przez wifi? Po USB leci
    tragicznie wolno :) Zdecydowanie najlatwiej puscic to po 1Gbit skretce.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.