  • 11. Data: 2017-05-03 16:45:11
    Temat: Re: Instalacja odgromowa Uziomy
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.05.2017 15:41, PiOtR wrote:

    > Ja tez tak chce zrobić, osobno dla instal. odgromowej i osobno dla
    > ochrony przeciwp.
    > Natomiast elektryk sie upiera, ze instlacje odgromowa nalezy podlaczyc
    > do zbrojenia lawy fund.

    Ty lepiej daj foty z budowy zanim będzie za późno.

  • 12. Data: 2017-05-03 17:09:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 3 maja 2017 16:44:20 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Masz dać papę termozgrzewalną. Na ławy dysperbit, odczekać aż wyschnie
    > 1-2 doby i papa na gorąco.

    a po co termozgrzewalną? qurcze kiki, z toba jest taki problem ze zawsze
    zaproponujesz metodę 4x za dobrą. Potem taki inwestor skonsultuje twoje pomysly,
    wszyscy zgodnie je wysmieją i zrobią po swojemu.

    b.

  • 13. Data: 2017-05-03 17:36:02
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.05.2017 17:09, Budyń wrote:

    > a po co termozgrzewalną? qurcze kiki, z toba jest taki problem ze zawsze
    zaproponujesz metodę 4x za dobrą. Potem taki inwestor skonsultuje twoje pomysly,
    wszyscy zgodnie je wysmieją i zrobią po swojemu.

    Czyli zrobia bez papy :-)
    Termozgrzewalna będzie szczelna i się magicznie im nie przesunie.

  • 14. Data: 2017-05-03 19:00:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 3 maja 2017 17:36:19 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    zaproponujesz metodę 4x za dobrą. Potem taki inwestor skonsultuje twoje pomysly,
    wszyscy zgodnie je wysmieją i zrobią po swojemu.

    > Czyli zrobia bez papy :-)

    dokładnie - boś przesadził. Moze powinienes rady dawac w dwóch wersjach: minimalnej i
    na bogato.

    b.

  • 15. Data: 2017-05-03 20:19:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 maja 2017 17:09:46 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a po co termozgrzewalną? qurcze kiki, z toba jest taki problem ze zawsze
    zaproponujesz metodę 4x za dobrą. Potem taki inwestor skonsultuje twoje pomysly,
    wszyscy zgodnie je wysmieją i zrobią po swojemu.

    Od ok 5 tyg obserwuje budowę po sąsiedzku- nawet watek chciałem tu stosowny założyć.
    Inwestor budowlańców zza wschodniej granicy sprowadził i budują powiedzmy w miarę ok-
    zbrojenie na rogach elkami wzmocnione, ławy zawibrowane ale już żadnego uziomu ani
    odgromówki raczej nie przewidzieli
    Co do izolacji to dali papę termozgrzewalną ale jej nie zgrzali tylko położyli i na
    tym budują dalej;) Czemu nie dali zwykłej w takim razie to zagadka.
    Co mnie najbardziej dziwi to to że właściciel na budowie raz dziennie/raz na dwa dni
    bywa. A znam człowieka i wiem że mógłby praktycznie kilka razy dziennie.
    Ale ufa fachowcom, przyjedzie pod wieczór, pogada, popatrzy i znowu ze dwa dzionki go
    nie ma. Powodzenia mu życzę a jednocześnie współczuję;)

  • 16. Data: 2017-05-03 21:15:42
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.05.2017 20:19, Kris wrote:
    > Powodzenia mu życzę a jednocześnie współczuję;)

    Ale ciekawe, że my tu też mamy dyskutantów, a później się okazuje to
    samo, że brak nadzoru :-)
    Może budowali na mokrych ławach, zalanych wczoraj ? :-)

    Papa termozgrzewalna drogo nie kosztuje, a do niej zgrzeje się papę na
    chudziakach. A tak będzie lipa.

  • 17. Data: 2017-05-03 21:17:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.05.2017 19:00, Budyń wrote:

    > dokładnie - boś przesadził. Moze powinienes rady dawac w dwóch wersjach: minimalnej
    i na bogato.

    Tu nie ma pola kwantowego ale jest zdrowy rozsądek żeby fundamenty i
    hydroizolację zrobić dobrze :-) Przecież Ty dalej w energię próżni nie
    wierzysz :-)

  • 18. Data: 2017-05-03 21:30:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 3 maja 2017 21:17:28 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    minimalnej i na bogato.

    > Tu nie ma pola kwantowego ale jest zdrowy rozsądek żeby fundamenty i
    > hydroizolację zrobić dobrze :-)

    zrobic dobrze to wersja minimum. Zrobic jeszcze lepiej tez sie da, muszisz zacząć to
    rodzielac :)

    >Przecież Ty dalej w energię próżni nie
    > wierzysz :-)

    tak mnie sie wydaje ze fizycy budują coraz bardziejsze modele ale do rzeczywistosci
    sie nie zblizają :) Teraz są na etapie strun i bran i nadal g... wiedzą.
    Wlasnie sciągnąłem cos hawkinga i bede sie doktoryzowal dalej :)

    b.

  • 19. Data: 2017-05-03 23:01:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-03 o 15:01, KIKI pisze:
> [...]
    całe rzedy wielkosci. I dlatego są obawy o skutki celowego wpuszczenia w ławe
    fundamentową prądu rządu 100kA, który musi sie do ziemi dostac poprzez otulinę
    betonową, moze zawilgoconą. Jakie sa skutki takiego strzału trudno powiedziec.

    fundamentowy, natomiast zwody instalacji odgromowej wprowadzę bezpośrednio w ziemię
    do uziomu otokowego lub długich szpilek.

    > No właśnie :-) Jesteśmy zgodni. Ale widzę czasem budowy i nikt uziomu w
    > fundamencie nie robi i wszyscy robią tylko wielkie oczy :-) Nic się nie
    > zmienia w mentalności. Kierbudzi, projektanci i wykonawcy nadal niedouczeni.

    Ty mi powiedz konkretnie po co robic uziom fundamentowy?

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2017-05-03 23:33:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-03 o 21:15, KIKI pisze:

> [...]
    > Może budowali na mokrych ławach, zalanych wczoraj ? :-)
    >
    > Papa termozgrzewalna drogo nie kosztuje, a do niej zgrzeje się papę na

    Lipa bo?

    Pozdro.. TK