  • 1. Data: 2011-12-31 16:00:00
    Temat: Instalacja pod projektor - straty na gniazdach?
    Od: "mkk" <q...@w...pl>

    O sprawe pytam tez na pl.rec.kino-domowe ale pomyslalem, ze pewnie sa tu
    osoby co taki problem przerabialy, mam nadzieje, ze nie offtop :)

    Robie prosta instalacje pod projektor - chce miec kable wpuszczone w
    scianie. I teraz: w miejscu gdzie ma byc projektor na pewno zastosuje
    gniazdo, np. takie:
    http://allegro.pl/gniazdo-nascienne-hdmi-vga-3xrca-c
    omponent-i2016722058.html
    Natomiast nie wiem co z drugiej strony - czy na drugim koncu kabli (ok. 3-4
    metry) dac drugie takie gniazdo i dopiero do niego podpinac zrodla sygnalu
    czy tez z obawy na straty sygnalu na gniazdach, zastosowac po prostu dluzsze
    kable (musialy by to byc gdzies 7,5-10m) i wypuscic je ze sciany nie
    stosujac juz drugiego gniazda?
    A, i jeszcze jedno: warto brac gniazdo z USB? Jest USB przydatne w przypadku
    projektorow?

    Pozdrowienia!

  • 2. Data: 2011-12-31 17:27:13
    Temat: Re: Instalacja pod projektor - straty na gniazdach?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-12-2011 o 17:00:00 mkk <q...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Robie prosta instalacje pod projektor - chce miec kable wpuszczone w
    > scianie. I teraz: w miejscu gdzie ma byc projektor na pewno zastosuje

    Z tej aukcji nic nie wynika, bo jak rozumiem chcesz podłączyć projektor po
    HDMI
    i teraz pytanie co to gniazdko robi, przejściówka hdmi-hdmi czy
    zaciskanie/lutowanie kabla
    hdmi czego raczej nie widzę w warunkach amatorskich.
    A jeżeli przejściówka to jakie ma tłumienie bo dwa gniazdka i parę metrów
    kabla
    może w sumie dać tak dużo że będzie potrzebny reapeter.

> [...]
    > dluzsze
    > kable (musialy by to byc gdzies 7,5-10m) i wypuscic je ze sciany nie
    Jak będą schowane za sprzętami to bym się nie pierniczył tylko tak zrobił,
    kupiłbym porządny kabel ver1.4 i zabudował w ścianę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-12-31 18:09:14
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-12-31 17:00, mkk pisze:
    > A, i jeszcze jedno: warto brac gniazdo z USB? Jest USB przydatne w przypadku
    > projektorow?

    powiem ci jak ja to zrobilem kilka miesiecy temu (i jestem zadowolony)

    zrobilem zwykla puszke elektryczna (prostokątną, dosc gleboka) na
    suficie, w tej puszce umiescilem:
    - dwa kable ethernet (bo jak HDMI stanie sie passe, to jest duza szansa,
    ze da sie sygnal puscic za pomoca jakiegos transkodera po ethernecie,
    tak jak da sie teraz zrobic z hdmi - po dwoch kablach ethernet. A
    dodatkow za rok moze dwa beda popularne projektory juz z ethernetem)
    - kabel HDMI
    - kabel zasilajacy
    - kabel do ekranu (ktorego nie mam, ale jak miec bede to akurat - do
    automatycznego opuszczania ekranu)
    Wygląda to tak
    http://dl.dropbox.com/u/6662740/2011-12-31%2019.04.0
    1.jpg

    ta puszka ma dokladnie taki sam rozstaw srub jak uchwyt do projektora,
    czego wczesniej nie zauwazylem. Moglbym wtedy calkowicie puszke ukryc
    pod uchwytem (niestety zrobiłem ją w efekcie za blisko ściany), ale i
    tak skorzystalem z dwóch dziur i chyba trochę mniej widać puszkę.
    W dekielku puszki zrobilem otwor od strony uchwytu, kable puscilem przez
    uchwyt i juz

    Od strony TV kabel wychodzi ze sciany, tak jak dwa ethernety.

    Kabel do projeketora idzie.. do projektora a zasilajacy... no do
    zasilania :P

    Kabel HDMI kupilem 10m, dosc zwykly (za jakies 80pln), ale plaski
    (latwiej bylo ukladac) - tak samo ethernety kupilem plaskie.

    A co do puszki którą pokazałeś - rozpoznawałem temat, ale nie dość że
    traci się na sile sygnału to jeszcze kosztuje to dość dużo (ja chciałęm
    jeszcze ethernet i zaraz by wyszło, że muszę dać dwie puszki z czego
    jedną w niestandardowej wielkości - trochę dużo jak na sufit, a jeszcze
    zasilanie musiałoby iść gdzieś bokiem)

    Sierp

  • 4. Data: 2011-12-31 18:11:08
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-12-31 18:27, janusz_kk1 pisze:
> [...]
    > zaciskanie/lutowanie kabla
    > hdmi czego raczej nie widzę w warunkach amatorskich.

    widać na zdjęciach - to przejściówka/przedłużka

    w rozwiazaniach ktore ogladalem najczesciej polegalo to na umieszczeniu
    czegos takiego
    http://allegro.pl/zlacze-katowe-hdmi-hdmi-011-i20210
    51414.html
    w puszce :)

    Sierp

  • 5. Data: 2012-01-01 08:19:18
    Od: "mkk" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > powiem ci jak ja to zrobilem kilka miesiecy temu (i jestem zadowolony)
    > [...]

    Dzieki za opis. U mnie jednak jest ten problem, ze projektora poki co nie
    mam. Dlatego tez zona by mnie zamordowala, gdyby ze sciany pod sufitem
    wisialy jakies kable. Gniazdko jest wiec obowiazkowe. Ale zaintrygowales
    mnie ta siecia - jesli naprawde warto to mamy cholera kolejne gniazdo :)

    Pozdrowienia w nowym roku.

  • 6. Data: 2012-01-01 09:55:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mkk wrote:
> [...]
    > sufitem wisialy jakies kable. Gniazdko jest wiec obowiazkowe. Ale
    > zaintrygowales mnie ta siecia - jesli naprawde warto to mamy cholera

    daj puszkę (dużą) a w puszce zwinięte kable..

  • 7. Data: 2012-01-01 17:10:52
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 31 Dec 2011 17:00:00 +0100, mkk napisał(a):

    Witam,

    Z tego gniazda bym zrezygnował. Dałbym dobry kabel hdmi 1,4 i tak jak
    koledzy napisali dodatkowo 2x skrętka (choć hdmi 1,4 ma i kanał ethernet i
    audio). Jak możesz puść to w jakimś szerokim korytku/peszlu i dodatkowo
    włóż tam sznurek, gdyby trzeba było coś jeszcze kiedyś zmienić, będziesz
    mógł próbować przeciągnąć. Im mniej łączeń tym mniej strat i problemów.

    scruffty

    --
    Wszytskiego Dobrego w Nowym Roku!

  • 8. Data: 2012-01-01 21:51:21
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2012-01-01 09:19, mkk pisze:
> [...]
    > wisialy jakies kable. Gniazdko jest wiec obowiazkowe. Ale zaintrygowales
    > mnie ta siecia - jesli naprawde warto to mamy cholera kolejne gniazdo :)

    ja projektor zamontowalem kilka miesiecy po zamieszkaniu, a do tego
    czasu mialem puszke (tak jak na fotce) a w puszcze kable - nic nie wystawalo

    czy warto siec... nie wiem, byc moze za czas jakis jak juz te projektory
    beda odtwarzaly wszystko po ethernecie, to juz nie po ethernecie ale po
    wifi... ale potem juz kabla nie poloze :)

    tak naprawde polozylem jeszcze z jednego powodu - nie mialem 100%
    pewnosci ze HDMI na 10m pojdzie (czytalem czytalem i niby powinien do
    bodaj 15m, ale nie musi - zalezy od nadajnika i odbiornika troche), wiec
    ten 2xethernet byl backupem

    Sierp

  • 9. Data: 2012-01-02 09:11:14
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Mam u siebie podłaczone 10m HDMI do tego 5m DVI+HDMI podłaczone na przejsciu
    łączącym
    nie zaobserwowałem jakiś strat jakości sygnału.
    Kiedys widziałem takie natynkowe gniazda i po prostu wtyczki sa w środku a
    nie lutowaje, bo lutować to faktycznie
    cięzko byłoby HDMI.

  • 10. Data: 2012-01-07 11:25:44
    Od: M <mirmil30nie_to@i_nie_towp.pl>

    W dniu 2012-01-02 10:11, Amir pisze:

    > Mam u siebie podłaczone 10m HDMI do tego 5m DVI+HDMI podłaczone na przejsciu
    > łączącym
    > nie zaobserwowałem jakiś strat jakości sygnału.

    Mam u siebie zwykły VGA. Przy rozdzielczości rzutnika 1280x800 nie widać
    żadnych problemów z jakością. Nie mam zamiaru kupować rzutnika HD za
    10-20 tys. zł.

    A jeśli chodzi o przygotowanie kabli, to zamiast ciągnąć kable mam w
    ścianie peszel o grubości 10cm. Mogę tam wciągnąć dowolny kabel razem z
    wtyczką (przepchnąłem VGA z wtyczką oraz 3x2,5mm^2, skrętkę i jeszcze
    miejsce jest). Tylko kabel-pilot trzeba zostawić podczas budowy.

    A kto wie, jakie kable będą używane za 2-5 lat. Może w ogóle wystarczy
    skrętka (HDBaseT)?

    M.