  • 11. Data: 2012-03-14 13:03:15
    Temat: Re: Instalacja wody użytkowej - z czego?
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    > No tak, i dlatego końcowe 10 - 20m instalacji należy wykonać w stali,
    > chociaż wcześniejsze kilka(naście) kilometrów jest w plastiku?
    >
    > mcs

    Brawo za komentarz . To mi przypomina audiofilskie kable zasilające za xxx$,
    które wg niektórych magików podnosza jakość dźwięku :)

    pozdr.
    mihal

  • 12. Data: 2012-03-14 13:29:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2012, 13:33:25 UTC+1 użytkownik (Nieznane) napisał:
    >jeśli woda to moim zdaniem tylko stal, spawana

    Toś pojechał po całości
    Może jeszcze rury tzw "czarne" do CO

    >bądź gwintowana ocynkowana, bo zdrowie jest najważniejsze!

    Sprawdż z czego masz wodociąg w swojej miejscowości. Bywają jeszcze takie z rur
    azbestowych

  • 13. Data: 2012-03-14 16:29:51
    Od: <news>

    Użytkownik "mcs" napisał:

    > No tak, i dlatego końcowe 10 - 20m instalacji należy wykonać w stali,
    > chociaż wcześniejsze kilka(naście) kilometrów jest w plastiku?

    Nie każdy ma wodę z wodociągu!
    Wiedząc jakie trucizny są dosypywane do wody w wodociągach (dla
    zorientowanych) korzystanie z wodociągów na pewno nie jest zdrowe i rozumiem
    ze nie każdy ma możliwość z nich nie kożystania.

  • 14. Data: 2012-03-14 16:32:15
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał:
    > Sprawdż z czego masz wodociąg w swojej miejscowości.
    > Bywają jeszcze takie z rur azbestowych

    Na szczęście nie korzystam z wodociągu.
    Co masz do stalowych rur wodnych i co ewentualnie proponujesz w zamian?

  • 15. Data: 2012-03-14 17:37:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:
    > Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > No tak, i dlatego końcowe 10 - 20m instalacji należy wykonać w stali,
    > chociaż wcześniejsze kilka(naście) kilometrów jest w plastiku?

    no to jeśli już pozostaje wykonanie isntalacji ze stali nierdzewnej...

    sa dostępne handlowo piękne systemy zaciskane do wody pitnej :)

    ceny dość wysokie, jakby co to polecam sie :)

  • 16. Data: 2012-03-14 17:39:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Na szczęście nie korzystam z wodociągu.
    > Co masz do stalowych rur wodnych i co ewentualnie proponujesz w
    > zamian?

    kolega tylko delikatnei zasugerował że nie masz zielonego pojęcia w temacie
    w którym sie wypowiadasz.

    jeśłi już stalowe to podwójenie cynklowane i napewno nei spawane :) tylko
    skręcane luyb zaciskane.

    Jeśli jednak naprawde sobeoi cenisz zdrowie to pozostaje ci tylko system
    zaciskany ze stali nierdzewnej.

    chocby Sahna czy Geberit.

  • 17. Data: 2012-03-14 19:20:44
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Na szczęście nie korzystam z wodociągu.
    >Co masz do stalowych rur wodnych i co ewentualnie proponujesz w zamian?

    Nie do stalowych ale do "stalowych spawanych"
    Różnica niby niewielka ale...;)

  • 18. Data: 2012-03-15 08:13:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.03.2012 17:29, news pisze:

    > Wiedząc jakie trucizny są dosypywane do wody w wodociągach (dla
    > zorientowanych) korzystanie z wodociągów na pewno nie jest zdrowe i
    > rozumiem ze nie każdy ma możliwość z nich nie kożystania.

    I co, wpływają na te cenne Płyny Ustrojowe?

    Tobie zaszkodziły na ortografię ;->

  • 19. Data: 2012-03-15 08:20:05
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    a.pl...

    > Nie do stalowych ale do "stalowych spawanych"
    > Różnica niby niewielka ale...;)

    A jak się ma parę metrów instalacji końcowej w domu do iluśtam KM rur
    wodociągów
    które są jechane w plastiku.
    Jak antyplastikowcy unikają plastiku montują u siebie naście metrów czegoś
    niby lepszego?
    Żyjemy razem w tej samej bryndzy i jak ktoś się nażarł czegoś z tą solą
    przemysłową to się nażarł.
    Jak ktoś pije wodę z 15km plastikowych rur to pije i finał, ostatnie 10
    metrów w lux-rurach za grube pieniądze tego nie zmieni.

    Rafał

  • 20. Data: 2012-03-15 08:55:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 marca 2012, 09:20:05 UTC+1 użytkownik Kacper USUNTO napisał:
    > A jak się ma parę metrów instalacji końcowej w domu do iluśtam KM rur
    > wodociągów
    > które są jechane w plastiku.

    Ale gość pisał o stalowych spawanych. sam chyba nie wiedział co pisze. Przeciez jakby
    do wody wody w domu zastosował czarne rury i je pospawał gazowo np. To tylko kłopoty
    by mioał z tego. czarna woda w pralce, rdza na spawach itp. Czarne spawane sa dobre
    do CO ale nie do wody pitnej. Do wody ew ocynk ale jak juz to skręcany, no chyba że
    chce się potruć troche i pospawa ocynk zwykła spawarką elektryczną czy gazem;)ale to
    bez sensu

    To oczywiste