  • 11. Data: 2010-01-27 19:31:54
    Temat: Re: Ipregnacja cegły . cegła cięta na paski
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Kleiles to na jakis klej czy zaprawa do klinkieru ?

    zaprawa do klinkieru quick mix (jest dostępna w wielu kolorach i nie trzeba
    fugować)

    ---
    uciu

  • 12. Data: 2010-01-27 21:57:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uciu wrote:

    > zaprawa do klinkieru quick mix (jest dostępna w wielu kolorach i nie
    > trzeba fugować)

    potwierdzam że ten quickmix jest OK.

  • 13. Data: 2010-01-27 23:48:33
    Od: artstone artstone <j...@g...com>

    > mam do was kilka pytań zrobilismy u inwestora łazienke w cegle pociętej na
    > paski , cegła bardzo ładna stara. pocielismy ja na paski i wyszło super:
    > Pytania :
    > 1. Czym impregnować ? prysznic /
    > 2. Czy impregnowac najpierw czy fugowac

    oczyscic...odkurzyc...zaspoinowac - poczekac pare dni zeby fuga byla
    sucha

    i koniecznie NA SUCHA CEGLE nasaczyc impregnatem hydrofobowym (co
    woda scieka) zaipregnowac ze dwa razy...bedzie smierdzialo niestety bo
    te krzemiany sa rozpuszczone najczesciej na lotnych
    rozpuszczalnikach...nafcie np lecz nie bedzie efektu glazury (wogole
    co za pomysl malowac cegle lakierem do drewna - ubawilem sie :-) Dobry
    impregnat nie zmienia wygladu cegly a sprawia ze woda sie odbija jak
    od gęsi i calosc nie chlonie tak brudu...
    Wazne zeby zachowac rezim technologiczny i nie spieszyc sie bo jak
    sciana bedzie wilgotna to wyjda plamy a to juz psuje efekt...

    Sa impregnaty wodorozcieczalne - chyba firma ISPO cos takiego robila
    1:9 ale jest stosunkowo drogi i nie sadze ze zuzyjesz 10litrow
    roztworu ...do takiego zabezpieczania wystarczy poszukac po castoramie
    moze jakis polski ahydrosil czy inny do piaskowca np.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-01-28 00:01:48
    Od: artstone artstone <j...@g...com>

    "uciu" <g...@i...pl> wrote:

    > to zalezy czym bedzie impregnowac:
    > - jak czyms, z czego powstanie szklist powloka (uniemozliwiajaca polaczenie
    > z fuga, a mysle, ze taka bedzie z lakieru do drewna) to oczywiscie wpierw
    > fuga,
    > - jak zaimpregnuje jakims impregnatem do kamienia/klinkieru to wpierw
    > impregnowalbym, potem fugowal

    ...jak zaimpregujesz mur przed fugowaniem to nie pokryje sie
    glazura...impregnat wsiaka 1-2 mm w powloke i najprosciej mowiac
    żeluje tworzac bariere dla wody...przez co zaprawa mineralna - fuga -
    spoina czy jak ja zwał nie przyklei sie w to miejsce
    Czysto spoinowac trzeba umiec...nie spieszyc sie i rozmieszac zaprawe
    bardzo gesto zeby nie brudzila.

  • 15. Data: 2010-01-28 08:37:51
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 27 Sty, 20:31, "uciu" <g...@i...pl> wrote:

    > zaprawa do klinkieru quick mix (jest dostępna w wielu kolorach i nie trzeba
    > fugować)

    Witam

    Również potwierdzam - zaprawa lub fuga do klinkieru to tylko quick-
    mix

    pozdrawiam
    Sebastian