  • 11. Data: 2012-02-15 13:46:18
    Temat: Re: Izolacja cieplna wylewki przy drzwiach
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-02-15 09:58, Kacper pisze:

    > i wpakuj przynajmniej po 1 pr?cie zbrojeniowym w ka?dy "palik"
    > nie b?dzie taki kruchy
    > Sam nie wiem co robi? z tymi miejscami.

    Tak też pomyślałem. Ogólnie wyrzeźbię taką formę z styroduru coś na
    kształt tych systemowych pustaków do zalewania betonem.

    Olał bym temat i zrobił prościej jakbym nie dawał do przedsionka podłogówki.
    A może z niej tam zrezygnować? Choć chciałbym mieć w przedsionku ciepłą
    podłogę aby szybciej wysychała.

    --
    M.

  • 12. Data: 2012-02-15 13:54:26
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "quent" wrote in message news:4f3a3687$0$1271$65785112@news.neostrada.pl...

    > U siebie mam identyczną sytuację. Na końcu wylewki mam 5cm twardy styrodur.
    > Próg drzwi wejściowych stoi w połowie na styrodurze a w połowie na wylewce.

    Hej Quent,

    A masz może zdjęcia tego łączenia ? W sensie, przed wstawieniem
    zamontowaniem ościeżnicy / drzwi / progu ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander_.

  • 13. Data: 2012-02-15 14:11:23
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A masz może zdjęcia tego łączenia ? W sensie, przed wstawieniem
    > zamontowaniem ościeżnicy / drzwi / progu ?

    Tu jest widok na ten kawalek styroduru od podwórka.
    https://plus.google.com/photos/104976193756848602152
    /albums/5609501908647199265/5668095877397661554?bann
    er=pwa

    Próg też tam widać, ma szer. 7cm bodaj i stoi w polowie na posadzce w
    polowie na styrodurze - w calym wiatrolapie mam podlogowkę.

  • 14. Data: 2012-02-15 15:13:31
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-15 14:46, SkiMir pisze:

> [...]
    > podłogówki.
    > A może z niej tam zrezygnować? Choć chciałbym mieć w przedsionku ciepłą

    Rób podłogówkę.
    Zarówno podłoga szybko schnie, jak i buty przy takiej pogodzie jak
    teraz. Poza tym, wchodząc z zewnątrz do przedsionka z podłogówką, od
    razu poczujesz przyjemne ciepło - nawet wtedy kiedy podłoga będzie lekko
    ciepła lub wręcz chłodna.

    yarecky.

  • 15. Data: 2012-02-15 16:44:39
    Od: piotr <k...@T...pl>

    W dniu 13.02.2012 19:43, SkiMir pisze:
> [...]
    > samego fundamentu/chudziaka). Przy tej koncepcji wylewka wędzie na 100%
    > dosyć daleko wgłąb przedsionka przemarzać.
    >
    > Wersja druga - styropian i wylewkę zakończyć jakieś 15cm przed progiem
    > drzwi, przyłożyć do tego pionowo arkusz styropianu np 1cm a pod same
    > drzwi wylać osobny próg. Tutaj mam obawy o pękanie ewentualnych płytek
    > położonych na tak grubej dylatacji.
    >
    > Wersja trzecia - zakończyć izolację cieplną i wylewkę tak jak w wersji
    > drugiej a jako materiał pod próg zastosować jakiś ytong lub podobny
    > gazobeton. Pytanie czy nie będzie zbyt miękko.

    Podłączam się do pytania, ale u mnie sytuacja w bloku jak na załączonym
    obrazku:

    http://img685.imageshack.us/img685/433/img6186n.jpg

    Podciąłem deski tak, żeby zrobić próg z jakiegoś izolującego materiału i
    na niego płytkę dam (z delikatnym spadkiem w stronę drzwi, na wszelki
    wypadek wykraplającej się wody na oknie).

    Pod progiem mam piankę, wycinać ją i wpuszczać ten materiał, który mi
    polecicie pod próg, czy zostawić jak jest?

    Od posadzki (pomalowanej folią ceresitu) do dolnej krawędzi skrzydła
    jest 65mm.

    Czego użyć? ytong?

    Dziękuję za pomoc :)

  • 16. Data: 2012-02-15 22:51:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lut, 14:46, SkiMir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Tak też pomyślałem. Ogólnie wyrzeźbię taką formę z styroduru coś na
    > kształt tych systemowych pustaków do zalewania betonem.

    Po co styrodur? Podeprzyj to czyms twardym - obojetnie czym - grube
    gresowe kafelki z jakichs resztek sie idealnie nadadza - sa twarde i
    wytrzymale. Wystarczy co 10cm-15cm i nic sie nie ugnie. Reszte
    wypelnisz piana - bedziesz mial super szczelnie, nic nie bedzie
    podwiewac, podciekac etc. Styrodurem tak dobrze nigdy nie zrobisz.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-02-16 20:14:53
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "SkiMir" <p...@M...onet.pl> wrote:

    > To mi podsunęło pewien pomysł.
    > Zrobię ze styroduru taki blok pod próg. Wydrążę w nim kilka otworów i zaleję
    > betonem. Styrodur będzie robił za izolację a beton przenisie obciążenia.

    Ludzie, co Wy pitolicie? jakie betony? Pod okno czy drzwi wystarczy podłożyć
    styrodur, opianować, a następnie całość pokryć grubą siatką zatopioną w kleju.
    Mój znajomy robi obudowy łazienkowe do stelaży wc, bidetów, wanien z pianki.
    Całą przestrzeń pianuje, wrzuca ścinki styropianu, styroduru itp., następnie
    pokrywa siatką w kleju, kładzie hydroizolację i płytki.
    U mnie drzwi 100x230cm wiszą na 8 kołkach (6 w bok i 2 w górę) a od spodu jest
    styrodur w 2 warstwach po 8cm na sztorc.
    Wszędzie wokół piana, piana, piana. To samo mam od wewnątrz i na zewnątrz drzwi
    tarasowych, balkon mam w całości ze styroduru.
    Od 3 zim nic nie pęka, nie przemarza, nie siada. Termoizolacja w takich
    miejscach to pikuś. Sztuką jest dobrze zrobić tu hydroizolację :)

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2012-02-16 23:28:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Lut, 21:14, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Ludzie, co Wy pitolicie? jakie betony? Pod okno czy drzwi wystarczy podłożyć
    > styrodur, opianować, a następnie całość pokryć grubą siatką zatopioną w kleju.

    I masz mostek termiczny jak sie patrzy :) Chodzi wlasnie o to zeby na
    zewnatrz nie wystawal ani kawaleczek kleju tylko sama piana / material
    izolacyjny :) Pozatym ja np. mialem prog razem z drzwiami -
    przykrecony od spodu, nie mozna go bylo odkrecic. Nie mialbym
    mozliwosci pokryc tego klejem.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2012-02-19 13:00:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > izolacyjny :) Pozatym ja np. mialem prog razem z drzwiami -
    > przykrecony od spodu, nie mozna go bylo odkrecic. Nie mialbym

    Chyba większość drzwi tak wygląda. Ja mam również próg (kątownik stalowy)
    wkomponowany w ościeżnicę i montowałem całość jako jeden element.
    Jeśli Ci mostek 3 x 1000mm nie pasuje, to pod sam próg wcale kleju nie musisz
    dawać. Sam styrodur wystarczy, przecież drzwi i tak wiszą na kołkach. U siebie
    styrodur zaciągnąłem na około klejem, mam "mostek" 3 x 1200mm, ale kamera
    termowizyjna go nie widzi, mimo że z drugiej strony jest podłogówka. Natomiast
    doskonale widoczny jest sam stalowy próg :)

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2012-02-19 14:42:07
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    7g2000vby.googlegroups.com...

> [...]
    >wytrzymale. Wystarczy co 10cm-15cm i nic sie nie ugnie. Reszte
    >wypelnisz piana - bedziesz mial super szczelnie,

    I masz mostek termiczny jak się patrzy;)