  • 11. Data: 2009-08-10 14:37:23
    Temat: Re: Izolacja fundamentów -zapytania
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h5oh20$2nhk$1@news.mm.pl...
    >i jeszcze jedno
    >
    > pod styrodur wystarczy zagruntowac podłoże np Unigruntem
    > dodatkowa izolacja jest zbędna
    >
    > Adam

    Tym bardziej ,że beton z dodatkami wododpornymi(u mnie dopłata 15 zl do
    kubika),
    A mozliwe przecieki z wód przesiakających tylko moga być.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 12. Data: 2009-08-10 15:11:55
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > nie ma odpływu i po ścianie fundamentowej przedostaje się do piwnic. W
    > związku z tym najprostszym rozwiązaniem jest zasypanie fundamentu od
    > zewnątrz piachem lub żwirem ażeby umożliwić przeniknięcie wody do poziomu
    > wód gruntowych bez zalewania piwnic. Natomiast robienie drenażu jest

    > Adam

    jeśli na działce jest glina na ogol wszyscy odradzaja budowanie
    piwnic. Wlasnie po to zeby nie bylo problemow.
    Autor nic nie pisze o piwnicach i z tego co zrozumialem ma grunt
    przepuszczalny.

    Jak masz w projekcie?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 13. Data: 2009-08-11 13:01:35
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    > Akurat tym mam zamiar zrobic podsypke fundamentów.

    chyba miałeś na myśli obsypkę fundamentów bo nie wolno zagłębiać się lub
    podsypywać poniżej spodu fundamentu

    > Zastanamiam sie jeszcze tylko nad wykonaniem opaski z zakopanej na
    > kilkunastu centymetrach folii kubelkowej ze spadkiem od budynku.

    nie rób tego bo spowodujesz gromadzenie wody grutowej która będzie szukać
    ujścia
    Z jednej strony zablokuje ją glina. a z drugiej będzie ściana fundamentowa.
    Po jakimś czasie ściana fundamentowa ustąpi i zacznie się nawadniać
    Spowoduje to przecieki wody do piwnic, obniżenie izolacyjności termicznej
    sciany i mogące doprowadzić do przemarzania ściany

    Obsypka fundamentu gruntem przesiąkliwym spowoduje że niewielkie ilości wody
    szybko zostana odprowadzone w głąb gruntu poniżej fundamentów.
    To tak jak sciany zewnętrzne budynku powyżej terenu. Po nich też spływa woda
    deszczowa a nie powoduje wilgoci w mieszkaniach.

    Adam