  • 21. Data: 2009-05-13 14:59:15
    Temat: Re: Izolacja fundamentu
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:guc2es$fb0$1@news.onet.pl...

    > A powiedz mi na jaką głębokość przemarza ziemia.
    > Czyż sama w sobie nie jest już dobrym izolatorem. Skoro max zakłada się
    > dla mojej strefy 1,2 m i to naprawdę przy ekstremalnych mrozach. Normalnie
    > strefa przemarzania wynosi około 20 - 30 cm, a ostatnimi laty

    Ale nie chodzi o przemarznięcie, bo przemarznięcie to sytuacja ekstremalna.
    Chodzi o to żeby rogi przy podłodze miały temperature pomieszczenia, a nie
    żeby wysysały ciepło w ziemię.
    Rozumiesz? Chodzi o radiator taki jak masz na procesorze. Po co chcesz go
    obsypać ziemią? Nie lepiej odizolować od ziemi w ogóle?

  • 22. Data: 2009-05-13 17:39:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy nie byloby sensowne zamiast ostatniej warstwy bloczkow wstawic np.
    > Ytonga izolujac go pozimo na dola i na gorze.
    > Nastepnie rowno z tym Ytongiem wylac chudziaka i polaczyc izolacje
    > wzajemnie izolacje poziome.
    > Czy wiaze sie z tym jakies niebezpieczenstwo ??

    Takie niebezpieczenstwo, ze od strony wewnetrznej budynku przy chudziaku ten
    Ytong pozostaje bez izolacji. Tak naprawde wlasciwa izolacja zaczyna sie od
    poziomu zrobionego chudziaka. To na nim laczy sie izolacje scian z izolacja
    posadzki. Ytong jako material sciany jednowarstwowej bezwzglednie powinien
    bych od wilgoci izolowany jak kazda sciana. Mozna by bawic sie w wywijanie
    izolacji od wewnetrznej strony na Ytonga i laczyc to z izolacja chudziaka,
    tylko po co??
    Gdybys jednak chcial te metode wykorzystac, to bezwzglednie przedyskutuj to
    z projektantem, kierownikiem, czy kogo tam masz. Byc moze trzeba by dobrac
    klase Ytonga do ciezaru sciany, o grubosci nie wspomne, bo to wszystko po
    wykonczeniu powinno sie jakos licowac. Jezeli planujesz sciane 2W to moze
    warto bylo by wysunac Ytonga na zewnatrz licujac sciane wewnatrz, a
    wystajaca czesc Ytonga potraktowac jako miejsce startowe ocieplenia
    doklejajac pozniej ciensza warstwe styropianu na sam Ytong tworzac rowna
    sciane z zewnatrz. To tylko taka koncepcja, ale mysle ze warto rozwazyc.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-05-14 05:48:57
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > doklejajac pozniej ciensza warstwe styropianu na sam Ytong tworzac rowna
    > sciane z zewnatrz. To tylko taka koncepcja, ale mysle ze warto rozwazyc.

    dzieki za cenne wskazowki

  • 24. Data: 2009-05-16 16:10:51
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jeżeli możesz to daj 10cm styropianu lub wiecej na całą ścianę
    > fundamentową, zejdź tym styropianem na ławe fundamentową poziomo i
    > dalej po ławie do dna ile tylko sie da.
    >
    > To taka moja dobra rada.

    Ty to tak na poważnie, czy nie chwytam ironii? Bo jak na poważnie to
    chyba Cię pop...ło. Może powinien jeszcze dać pod spód fundamentu?

    Damian

  • 25. Data: 2009-05-16 18:38:08
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "freewolny" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ty to tak na poważnie, czy nie chwytam ironii? Bo jak na poważnie to chyba
    > Cię pop...ło. Może powinien jeszcze dać pod spód fundamentu?

    Widać, że do ludzi rozsądnych nie należysz :-)