  • 21. Data: 2010-10-08 07:19:05
    Temat: Re: Izolacja podłogi (problem z wykonawcą)
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:i8m788$nac$1@news.onet.pl...

    > zapotrzebowanie mocy liczy sie dla domu...

    To jest jasne, ale zapotrzebowanie to moc ktora trzeba dostarczyc by nie
    bylo zimno. Jak to zrobic to oddzielny problem i czasami rowniez straty. Ty
    przyjmujesz straty domu dla temp. obliczeniowej na poziomie 20C wewnatrz,
    jednak podloga w tym przypadku bedzie cieplejsza a izolacja mniesza.

    > a w domu mam same podłogówki.
    >
    > przyjmuje sie że temperatura pod domem nie spada poniżej 8st więc straty
    > od pofłogi do gruntu są bardzo niewielkie,

    O ile temp. posadzki ma z grubsza temp. wewnetrzna domu a tak przeciez nie
    jest. Straty zwiazane z ogrzewaniem podlogowym przy spadajacej temp. na
    zewnatrz beda rosly lawinowo, bo i temp. zasilania bedzie coraz wyzsza.
    Zimniejszy powrot i potrzebna wieksza moc kotla.

    > Wiadomo że lepiej dac 10 cm ale 5cm dobrego materiału izoalcyjnego nie
    > bezie tragedią, podkreślam jednak że lepiej dac lepszy materiał.

    Ja tego nie liczylem pod tym katem i liczyc nie bede, byc moze masz racje.
    Chociaz dobrze byloby podejsc do tematu z drugiej strony, tj. przeliczyc
    sama podlogowke czy w ogole da rade i ile wiecej mocy trzeba bedzie
    dostarczyc przy mniejszej izolacji a tu mozna z grubsza oszacowac roznice
    kosztow. Ciekawe tez jak bilans sie zmieni jezeli podloga bedzie wykonczona
    deska. U mnie z moca wyrabialem sie dopiero przy 13cm styropianu pod
    posadzka a tu mamy miejsca tylko 5cm.
    Ja sie nie upieram, watek ostatecznie dotyczyl pomylki ekipy, wiec poprawka
    rozumiem, bylaby w ramach wykonywanych prac na ich koszt, bo niby czemu
    inwestor ma ponosic jakie kolwiek koszty ich pomylki? Czy warto rujnowac
    calosc za wlasne pieniadze to musi odpowiedziec sobie watkotworca. Byc moze
    zrezygnowac z podlogowki przy najmniej jako podstawowe ogrzewanie jezeli w
    ogole takowe bylo planowane.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-10-08 08:31:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:i8m788$nac$1@news.onet.pl...

    > To jest jasne, ale zapotrzebowanie to moc ktora trzeba dostarczyc by nie
    > bylo zimno. Jak to zrobic to oddzielny problem i czasami rowniez straty. Ty

    Ja tez w swoim OZC robilem rozne scenariusze z gruboscia izolacji pod
    posadzkami (z ogrzewaniem 100% podlogowki) i wiecej niz 10cm nie ma
    zadnego sensu. Na parterze mam wszedzie 5cm, a w piwnicy 10cm. A na
    poddaszu 3cm :) Wszedzie podlogowka. Zwykly styropian (eps100). Jak da
    5cm grafitowanego z lambda 0,31 to bedzie b. dobrze! Wykonawca zaplaci
    te 2k pln wiecej za material ze swojej kieszeni i po krzyku :)

    Do autora -> nie zalamuj sie tak, to zadna tragedia, ale masz nauczke
    na przyszlosc zeby dokladniej pilnowac budowy - zaden nawet dobrze
    oplacany inspektor nie zadba o to lepiej niz wlasciciel :-)

    Napisz jeszcze na jakiej wysokosci planowales nadproza, bo moze
    planowales za wysoko i bedziesz mial troche wiecej luzu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2010-10-08 18:52:58
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 01:31:07 -0700 (PDT), Adam Szendzielorz napisał(a):

> [...]
    > zadnego sensu. Na parterze mam wszedzie 5cm, a w piwnicy 10cm. A na
    > poddaszu 3cm :) Wszedzie podlogowka. Zwykly styropian (eps100).

    Chyba trzeba sobie faktycznie policzyć rozmaite warianty :-) A jak do
    grubości styropianu pod wylewkę ma się grubość izolacji termicznej pod
    chudziak?

    --
    ŁC
    Ja się nie lenię, ja odpoczywam na zapas

  • 24. Data: 2010-10-08 19:06:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ŁC wrote:

    > Chyba trzeba sobie faktycznie policzyć rozmaite warianty :-) A jak do
    > grubości styropianu pod wylewkę ma się grubość izolacji termicznej pod
    > chudziak?

    pod chudziak nikt nei daje zwykle izolacji :)

  • 25. Data: 2010-10-08 19:22:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
> [...]

    Strop nad piwnica to mozna sie madrzyc. :-) Mi przy deskach grubosci 15mm
    10cm styropianu na gruncie nie wystarczalo.

    > Chyba trzeba sobie faktycznie policzyć rozmaite warianty :-) A jak do
    > grubości styropianu pod wylewkę ma się grubość izolacji termicznej pod
    > chudziak?

    Zalezy czy bedzie sucha czy mokra. Najlepiej jak ocieplenie jest na izolacji
    przeciwwilgociowej bo wtedy nie zawilgotnieje a wilgotna izolacja to brak
    izolacji.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-10-08 20:34:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 21:22, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Strop nad piwnica to mozna sie madrzyc. :-) Mi przy deskach grubosci 15mm
    > 10cm styropianu na gruncie nie wystarczalo.

    Ale ja mam w piwnicach tez liczona podlogowke :) I przy 10cm styro
    wyszly mi tak smiesznie male petle ze szok - rozstawy co 70cm :-)
    Zrobilem prawie wszedzie co 30cm. Przy zmniejszeniu styro w posadzkach
    do 5cm roznice byly niewielkie. Ale dalem 10cm, bo miejsce bylo, a
    styro tani. Z uwagi na podlogowke ja rezygnuje z podlog grubszych od
    10mm. Wszedzie daje panele. Wiem, ze to sztuczne, plastikowe i wogole
    feee ale porzadne panele (10mm AC5) szer. 11cm z v-fuga w mojej
    estetyce przebijaja kazdy parkiet, a pozatym mam psa ktory parkiet
    przerobilby na wiory, a panele wytrzymuja wiecej :-) Takze to mi
    akurat nie przeszkadza.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2010-10-08 22:30:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    k.googlegroups.com...

    >Ale ja mam w piwnicach tez liczona podlogowke :) I przy 10cm styro
    >wyszly mi tak smiesznie male petle ze szok - rozstawy co 70cm :-)

    Noo, a jakie to okna masz w tej piwnicy i jaka temp. przyjales z drugiej
    strony sciany? :-)

    >Zrobilem prawie wszedzie co 30cm. Przy zmniejszeniu styro w posadzkach
    >do 5cm roznice byly niewielkie.

    Wcale sie nie dziwie...

    Ale dalem 10cm, bo miejsce bylo, a
    styro tani. Z uwagi na podlogowke ja rezygnuje z podlog grubszych od
    10mm.

    A co tam, jak ogrzewanie da rade to co za roznica. U mnie mimo ujemnych juz
    temp. noca, obliczeniowa temp. zasilania wg. krzywej grzewczej to w tej
    chwili 22C. Jak slonce zajdzie obliczeniowa temp. w krotkim czasie dochodzi
    do 28C i pozniej szybko spada w miare rozgrzewania sie posadzki. Nie ma
    szans na to, zebym poczul ciepla podloge nawet na gresie ktorego mam na dole
    ok. polowy i chodze w kapciach. Zupelnie nie rozumiem ludzi niby
    dogrzewajacych podloge dla samego odczucia ciepla, a podstawowe ogrzewanie
    to grzejniki. Nie mam pojecia co grzejnik moze grzac, jezeli podloga bedzie
    odczuwalnie ciepla. To jakas Sachara chyba.

> [...]
    >estetyce przebijaja kazdy parkiet, a pozatym mam psa ktory parkiet
    >przerobilby na wiory, a panele wytrzymuja wiecej :-) Takze to mi

    Wszystko ma swoje wady i zalety. Pod wzgledem twardosci panel bije pewnie
    kazdy parkiety na glowe i nie ma o czym gadac. Co do fugi "v" to o wiele
    bardziej podoba mi sie lita deska egzotyczna z takowa fuga i nie ma ze tu
    jakis panel podskoczy. Na szczescie dla kazdego cos milego, ja za panel nie
    zamierzam dac wiecej jak 30zl bo to i tak shit i tak, tyle ze na nic
    lepszego na dzis mnie nie stac i panele tez jakos polubilem, na chwile. Ale
    ja czlowiek po deskach chodzacy cale zycie jestem i panele mi po prostu
    stukaja i uginaja sie wszedzie gdzie bywam. No nic...
    Co kladles pod panele?

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-10-09 17:29:21
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 00:30, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz"<a...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    > Noo, a jakie to okna masz w tej piwnicy i jaka temp. przyjales z drugiej
    > strony sciany? :-)

    Zapewne goły beton lub cienki gres (skoro to piwnica) nieprzykryty
    drewnem, temperatura zasilenia może być niższa, a więc i straty w dół
    mniejsze.