  • 1. Data: 2009-09-08 10:20:18
    Temat: Izolacja przeciw falom GSM
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    Przymierzam się do wykończenia mieszkania, które stoi w odległości ok. 400m
    od masztu GSM. W Internecie można przeczytać różne opinie na temat
    sąsiedztwa takiego masztu, jedni piszą że gniazdko w ścianie wydziela tyle
    samo promienowania co maszt, inni że jednak wpływa niekorzystanie na
    zdrowie. Nie chcę poruszać tutaj tematu tego kto ma rację, bo jak zawsze
    opini będą miliony i każda inna. Jednak wolę dmuchać na zime i chciałbym
    zapytać tutaj czy ktoś słyszał o izolacji przed ewentualnym promieniowaniem?
    Czy można dać w ścianach jakąś folię aluminiową? Czy taka folia wogóle daje
    jakiś efekt (pytanie bardziej do fizyków niż budowlańców)? Wreszcze czy
    folia aluminiowa pod tynkiem daje się zamocować i czy nie powoduje problemów
    z użytkowaniem mieszkania. Pytam jak najbardziej poważnie.

  • 2. Data: 2009-09-08 10:25:30
    Temat: Re: Izolacja przeciw falom GSM
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Wrz, 12:20, "Konrad" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > folia aluminiowa pod tynkiem daje się zamocować i czy nie powoduje problemów
    > z użytkowaniem mieszkania. Pytam jak najbardziej poważnie.

    Niestety nie znam szczegolow wykonania ale np. budynek "mojej" policji
    zostal w zeszlym roku zabezpieczony takim ekranem - policjanci
    nazywaja go akwarium (nie mam pojecia dlaczego ;) Ponoc wymogi UE, w
    srodku za bardzo nie pogadasz z komorki - zasieg mocno "rwie", trzeba
    sie wychylic przez okno :) Takze cos takiego istnieje, pytanie tylko
    ile kosztuje.. Watpie tez, ze to instalacja tylko pasywna - a jezeli
    aktywna, to moze to zaklocac fale, wprowadzajac swoje - wiec dla
    Twojego zastosowania sie nie nada, bo fal bedzie jeszcze wiecej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-09-08 10:44:26
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >...chciałbym zapytać tutaj czy ktoś słyszał o izolacji przed ewentualnym
    >promieniowaniem?
    Klatka Faraday'a :-)
    Z praktyki siatka metalowa ściany 25x25 cm i strop 12.5 x 12.5 cm przy tej
    długości fali nie stanowią ekranu - tak jest zbrojona moja piwnica i komórki
    normalnie działają.
    qaz

  • 4. Data: 2009-09-08 10:58:28
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Konrad pisze:

    > budowlańców)? Wreszcze czy folia aluminiowa pod tynkiem daje się
    > zamocować i czy nie powoduje problemów z użytkowaniem mieszkania. Pytam
    > jak najbardziej poważnie.

    Folia aluminiona na nic się nie zda przy takiej powierzchni. Zostaje Ci
    obłożyć ściany blachami łączonymi na spawane szwy a otwory okienne i
    drzwiowe zabezpieczyć siatką stalową o bardzo drobnym oczku spawanym w
    miejscu przeplatania. Całość musi być uziemiona w kilku punktach.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-09-08 11:02:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
    > obłożyć ściany blachami łączonymi na spawane szwy a otwory okienne i
    > drzwiowe zabezpieczyć siatką stalową o bardzo drobnym oczku spawanym w
    > miejscu przeplatania. Całość musi być uziemiona w kilku punktach.

    I oczywiście nie wychodzić na taras podwórko itp.
    Na oknach okiennice również blaszane otwierane tylko jak domowników nie ma w
    środku. Chociaż teraz niektórzy budują tak że okien otwierać jak twierdzą
    nie muszą;))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-09-08 12:34:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zdrowie. Nie chcę poruszać tutaj tematu tego kto ma rację, bo jak zawsze
    > opini będą miliony i każda inna. Jednak wolę dmuchać na zime

    No wiec pomysl tez o jakims zabezpieczeniu przeciw promieniowaniu tla, jest
    tego wszedzie w cholere.

  • 7. Data: 2009-09-08 14:14:22
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > nazywaja go akwarium (nie mam pojecia dlaczego ;) Ponoc wymogi UE, w
    > srodku za bardzo nie pogadasz z komorki - zasieg mocno "rwie", trzeba

    Powód jest banalny - zabezpieczenie przed podsłuchem. Mały nadajniczek z
    pluskwy się nie przebije. :)

  • 8. Data: 2009-09-08 14:17:44
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > No wiec pomysl tez o jakims zabezpieczeniu przeciw promieniowaniu tla,
    > jest tego wszedzie w cholere.

    Miałem to samo napisać. Ostatnio w mojej okolicy ta sama paranoja. Tyle
    tylko, że tutaj chłopi niedługo z widłami zaczną biegać i ogień pod
    wieżą podłożą. :)

    A autor tego wątku wie, że gadając przez komórkę ma wokół swojej głowy
    wielokrotnie większe natężenie pola EM niż w domu stojącym całe 400m od
    wieży? Przecież przy tych częstotliwościach już sam mur stanowi
    przeszkodę dla rozchodzącej się fali...

  • 9. Data: 2009-09-08 14:22:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    A montaż klatki Faraday'a w ścianach odradzam - potem będzie kłopot gdy
    się okaże, że w całym domu żaden telefon nie ma zasięgu, ruter
    bezprzewodowy nie sięgnie do ogrodu itp.

    Ludzie w epoce wielkich, megawatowych masztów nadawczych AM żyli,
    mieszkają w pobliżu wojskowych stacji radarowych, lotnisk itp. Tymczasem
    każdy maszt z kilkunastowatowym nadajnikiem GSM jest przyjmowany jak
    zwiastun nadchodzącej apokalipsy albo przynajmniej elektrownia atomowa
    typu czarnobylskiego. :)

    To już nawet nie jest zabawne. ;)

  • 10. Data: 2009-09-08 15:09:51
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Jednak wolę
    > dmuchać na zime
    Ten maszt to mały pikuś, bo będziesz musiał z chałupy wywalić
    mikrofalówkę, sprzęt RTV i wszelaką elektronikę która ma choćby
    najmniejszy wyświetlacz VFD. Oczywiście rezygnujesz z komórek, ale zawsze
    ktoś z nią może przyjść, więc przydałby się jakiś detektor przy wejściu i
    jakieś stalowe naczynie na zdeponowane komórki. Z czułością tego detektora
    nie przesadzaj, bo zacznie ci jeszcze wykrywać te słabe promieniowanie
    masztu, a tego przecież do wspomnianego naczynia nie wstawisz i musiz się
    z jego lokalizacją pogodzić.