  • 1. Data: 2011-08-18 04:26:13
    Temat: Izolacja ścian fundamentowych
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    Co powiecie o pomysle mojego wykonawcy , który twierdzi że nie będzie
    malował dysterbitem ścian fundamentowych po ich zewnetrznej stronie , tylko
    odrazu da styropian na placki , tak aby powstała szczelina wentylacyjna ?

    pozdr.
    mihal

  • 2. Data: 2011-08-18 06:38:03
    Temat: Re: Izolacja ścian fundamentowych
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 18.08.2011 06:26, mihal wrote:
> [...]
    > malował dysterbitem ścian fundamentowych po ich zewnetrznej stronie ,
    > tylko odrazu da styropian na placki , tak aby powstała szczelina

    Cos troche lenistwem tu zalatuje.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2011-08-18 06:58:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-18 06:26, mihal pisze:
> [...]
    > malował dysterbitem ścian fundamentowych po ich zewnetrznej stronie ,
    > tylko odrazu da styropian na placki , tak aby powstała szczelina

    Podaj mu swój pomysł do przemyślenia: co pomyśli jak zapłacisz mu tylko
    50% ustalonej ceny - będzie miał lżej w kieszeni i nogawki będą mu się
    lepiej wentylować.

    Prosta zasada PŁACISZ - WYMAGASZ, chcesz zaoszczędzić - nie wymagasz
    mniej płacisz

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-08-18 07:19:10
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 18 Sie, 06:26, "mihal" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > odrazu da styropian na placki , tak aby powstała szczelina wentylacyjna ?

    A przepraszam co ta szczelina ma wentylować i w jakim celu? I przed
    czym niby ma chronić warstwa ocieplenia skoro między nią a ścianą
    będzie wiaterek?

    Moim zdaniem lepiej zrobisz jeśli poszukasz sobie innego wykonawcę -
    nawet gdybyś miał stracić ten sezon budowlany. Wiem coś o tym bo
    miałem 3 ekipy i każda zostawiła jakąś fuszerkę. Niektórych poprawić
    się już nie da i trzeba z nimi żyć. Naprawdę lepiej stracić rok budowy
    niż całe życie patrzeć na bubel. Fachowcy najczęściej znają się tylko
    na prostym stawianiu ścian a twierdzą że potrafią wszystko.

    Pomysł Twojego wykonawcy wydaje mi się zupełnie irracjonalny. Dla
    niego niewielka oszczędność bo to prosta robota jest a dla Ciebie
    potencjalny problem.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-08-18 08:38:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >malował dysterbitem ścian fundamentowych po ich zewnetrznej stronie ,
    >tylko odrazu da styropian na placki , tak aby powstała szczelina

    Ta szczelina to bez sensu.
    Malowanie ścian dysperbitem jeśli nie masz piwnicy to w sumie też. No chyba
    że pomalujesz od zewnętrznej i wewnetrznej strony. Ale w sumie przed czym
    ten dysperbit miałby chronić? Wilgoć fundamentom nie szkodzi a do góry nie
    podejdzie bo będziesz miał izolacje pozioma zapewne.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 6. Data: 2011-08-18 09:12:44
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    > Podaj mu swój pomysł do przemyślenia: co pomyśli jak zapłacisz mu tylko
    > 50% ustalonej ceny - będzie miał lżej w kieszeni i nogawki będą mu się
    > lepiej wentylować.

    Dobre. Tak mu powiem

    > Prosta zasada PŁACISZ - WYMAGASZ, chcesz zaoszczędzić - nie wymagasz mniej
    > płacisz

    Kilka wiader dysperbitu to nie jest jakis majatek.

  • 7. Data: 2011-08-18 09:41:24
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 18 Sie, 10:38, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ten dysperbit miałby chronić? Wilgoć fundamentom nie szkodzi a do góry nie
    > podejdzie bo będziesz miał izolacje pozioma zapewne.

    Jeśli pójdziemy tym tokiem rozumowania to dojdziemy do wniosku, że w
    ogóle ocieplenie ściany fundamentowej nie jest potrzebne. Bo skoro
    ściana będzie nasiąkać wodą to ocieplenie raczej na wiele się nie zda.
    Mylę się?

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-08-18 09:48:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "shaman" napisał w wiadomości grup
    7g2000vbz.googlegroups.com...

> [...]
    >ogóle ocieplenie ściany fundamentowej nie jest potrzebne. Bo skoro
    >ściana będzie nasiąkać wodą to ocieplenie raczej na wiele się nie zda.

    A dlaczego miałby nasiąkać wodą? Jak jest wysoki poziom wód gruntowych to
    fundamenty i tak są w wodzie i nie pomoga tu raczerj dwie warstwy
    dysperbitu. A zreszta konsekwentnie trzeba by tez tym desperbitem fundament
    o wewnątrz pomalować. Co daje samo pomalowanie dysperbitem z zewnatrz?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 9. Data: 2011-08-18 09:57:59
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 18 Sie, 11:48, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    7g2000vbz.googlegroups.com...

    > A dlaczego mia by nasi ka wod ? Jak jest wysoki poziom w d gruntowych to
    > fundamenty i tak s w wodzie i nie pomoga tu raczerj dwie warstwy
    > dysperbitu. A zreszta konsekwentnie trzeba by tez tym desperbitem fundament
    > o wewn trz pomalowa .  Co daje samo pomalowanie dysperbitem z zewnatrz?

    No właśnie.. nie wiemy jakie mihal ma warunki gruntowe, bo od tego
    wiele
    zależy. IMO dysperbit pomoże na wilgoć z gleby typu glina, która lubi
    być
    wilgotna dłuuugo. W takim wypadku styro lepiej kleić na jakąś
    dyspersyjną masę
    bitumiczną, która będzie pogrubieniem izolacji przeciwwilgociowej.

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-08-18 10:18:25
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

[...]

    ____

    Ściany fund. od wewnatrz malowane są dysperbitem. Już ustaliłem z wykonawca
    ze od zewntrz ma takze malować a na to styropian itd. Oczywiscie na lawach
    jest izolacja pozioma - 2x folia na dysperbicie. Tak samo chce dac na
    wieniec fundamentowy. Jesli chodzi o grunt to jest to "drobny zółty piasek"
    do h = -2,7 , pozniej jest glina . Woda gruntowa jest na - 3,5 m