  • 11. Data: 2010-03-04 10:03:27
    Temat: Re: Izolacja ścian - iniekcja?
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > To zależy jakiej się używa chewmii. W przypadku penetronu im więcej wilgoci
    > tym lepiej. Po prostu wilgoć pozwala głębiej wniknąć penetronowi.
    Po pierwsze Penetron jest praktycznie tym samym co Hydrostop i w
    identycznej cenie.
    Co do ilości wilgoci - robię teraz w budynku gdzie wywiercona dziura w
    ścianie napełnia się wodą, a cegły są jak gąbka przesiąknięte
    całkowicie, jak chcesz zaaplikować cokolwiek do takiego materiału.
    Fakt osuszacz w pomieszczeniu nic nie da, ani absorbcyjny, ani
    mikrofalowy, dlatego stosuje się podgrzewanie każdego otworu, wtedy
    wilgoć w kapilarach zostaje wypchnięta dalej od otworu, a aplikowany
    preparat zostaje praktycznie zassany.
    > Co zaś się tyczy chemii, dla której producent wymaga wcześniejszego
    > wysuszenia ściany to uważam, że jest to typowe naciąganie klienta na duże
    > koszty z jednoczesnym stosowaniem dupochronów na wypadek ewentualnych
    > reklamacji, kiedy się okaże, ze środki są nieskuteczne.
    Dupochron to pisanie w gwarancji, że izolacja będzie działać po
    naturalnym wyschnięciu muru - przy czym gwarancja na 2 lata, a
    zapomina się klientowi powiedzieć, że bez zastosowania dodatkowego
    osuszania, mur o grubości 1m będzie wysychał nawet 3 lata.
    > Miałem właśnie okazję testować taki środek o nazwie Suchy mur filrmy
    > Ultrament. Drogie i bezskuteczne. Po upływie prawie roku czasu to co wlałem
    > w otwory to wypłynęło. Uważam, że ten środek nadaje się tylko i wyłacznie do
    > zabezpieczania nowego budynku w trakcie jego budowy, ale nie do
    > zabezpieczania budynku, w którym są mokre ściany.
    Ciekawe - mój poprzedni klient sam to kupił i byłem mile zaskoczony,
    bo po kilku dniach dolewania, mur był przesiąknięty, a preparat
    wysychając zmienił się w coś wyglądającego jak akryl - rozlane na
    podłodze nie przepuszcza wody - ale z jednym się zgodzę nie lubi
    mokrych ścian. Trzy wewnętrzne w piwnicy potraktowane suchym murem -
    wyschły po trzech miesiącach, ale zewnętrzną musieliśmy poprawiać. Co
    do ceny klient kupił dwie bańki 30l za 300 w Casto, jednak brakło i 3
    miesiące później zapłacił już 680zł.

  • 12. Data: 2010-03-04 20:38:35
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jeśli chcesz wiercić to musisz najpierw ścianę podsuszyć, niewiele
    > chemii przyjmie materiał już przesiąknięty wodą. Jeśli chcesz wiercić
    > to zerknij tutaj: http://www.osuszaniemuru.pl/chemiczne_srodki_iniekcy
    jne.html
    > ale od razu mówię, żeby zrobić za pomocą iniekcji zrobić izolację
    > pionową to czeka cię wiercenie 100 otworów na metr2 - policz ile to na
    > ścianę i jak ją osłabi...

    Bardzo ciekawy materiał.
    Z tym,że ja ma ścianę _betonową_ a większość preparatów ma zastosowanie do wszelakiej
    ceramiki.
    Tylko penetron byłby do tego odpowiedni, czy się mylę?
    Do tego chciałbym ten nieszczęsny mur uodpornić na napływ wody gdzieś do około 1m
    wysokości.Czy i
    wówczas nawiercanie ma sens?

  • 13. Data: 2010-03-04 20:50:13
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Do tego chciałbym ten nieszczęsny mur uodpornić na napływ wody gdzieś do
    > około 1m wysokości.Czy i wówczas nawiercanie ma sens?

    Nie ma sensu. Żeby utworzyć barierę odporna na napór wody to musisz wykonać
    porządną izolację pionową na zewnątrz ściany, czyli od strony tego naporu.
    Nawiercanie stosuje się zasadniczo tylko do wykonywania izolacji poziomych.

  • 14. Data: 2010-03-05 07:59:45
    Od: DigTel <a...@g...pl>

> [...]
    > Tylko penetron byłby do tego odpowiedni, czy się mylę?
    > Do tego chciałbym ten nieszczęsny mur uodpornić na napływ wody gdzieś do około 1m

    Zarówno penetron jak i hydrostop przenaczone są tylko do betonu
    (ewentualnie cegła ale na zaprawie cementowej - ponieważ oba środki
    wytwarzają izolację rozchodząc się właśnie w cemencie). Co do robienia
    nawiertów hydrostop ma w ofercie odpowiednie preparaty do betonu:
    http://izolacjamuru.pl/sites/default/files/hydrostop iniekcyjny.pdf ,
    ale nie tędy droga. Jednak za pomocą obu środków wykonać można
    szczelną izolację od wewnątrz (opisy mają producenci na stronach lub
    zobacz tu: http://izolacjamuru.pl/izolacja-sciany-od-wewnatrz-p
    enetronem-lub-hydrostopem.html
    )
    Przy czym by wykonać taką izolację musi być okres, w którym woda nie
    napiera i nie cieknie ze ściany. Po drugie według producenta tak
    zrobiona izolacja będzie szczelna, ale tak jak pisze Plumpi, by była
    wykonana porządnie powinna być od zewnątrz. W innym przypadku nawet
    jeśli woda nie wejdzie do środka, to mur będzie mokry, a napór wody i
    kapilary spowodują podnoszący się poziom zawilgocenia.

  • 15. Data: 2010-03-05 09:12:05
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl>

    Podłącze sie pod temat z moim pytaniem.
    Mam stary budynek z fundamentem z cegły na jakiejś zaprawie
    cementowo-wapiennej. Do uszczelnienia izolacji poziomej metodą iniekcji
    grawitacyjnej który środek byłby najbardziej wskazany ? Chodzi generalnie o
    efektywność (cena to sprawa drugorzędna bo to raptem na długości 2-3
    metrów)...

  • 16. Data: 2010-03-05 10:04:31
    Od: DigTel <a...@g...pl>

> [...]
    > grawitacyjnej który środek byłby najbardziej wskazany ? Chodzi generalnie o
    > efektywność (cena to sprawa drugorzędna bo to raptem na długości 2-3
    Sarsil H14, Isolit, Trockene Wand, Kiesol - do wyboru do koloru,
    ostatni to nawet do ścian o wilgotności 60%, przy czym wtedy dobrze
    jest go ładować ciśnieniowo. Jest jeszcze jakiś czeski - nie pamiętam
    nazwy - jednak za puszkę 1l kosztował ponad 2000pln (rozcieńczało się
    go do kilkudziesięciu litrów, więc dla ciebie zbyt wiele)