  • 1. Data: 2010-09-25 21:06:30
    Temat: Jak długo utrzymuje się Roundup w glebie?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.

    Chciałem się pozbyć zielska i opryskałem część ogródka Roundupem. Było to
    jakieś 3 tygodnie temu - chwasty są już uschnięte. Teraz chciałbym w tym
    miejscu wsadzić maliny i inne krzewy owocowe... czy po 3 tygodniach od
    oprysku nic się im nie stanie? Czy Roundup już się rozłożył, czy jeszcze
    może się znajdować w ziemi?

    Pozdrawiam,
    MW :)

  • 2. Data: 2010-09-25 21:49:35
    Temat: Re: Jak długo utrzymuje się Roundup w glebie?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejscu wsadzić maliny i inne krzewy owocowe... czy po 3 tygodniach od
    > oprysku nic się im nie stanie? Czy Roundup już się rozłożył, czy jeszcze

    Hejka. Jak podaje dr Jerzy Lisek z Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa
    w Skierniewicach glifosat stosowany w okresie jesienno-zimowym nie ulega
    szybkiej biodegradacji, przez oddziaływanie grzybów i bakterii glebowych,
    jak się to dzieje w okresie wiosenno-letnim. Podczas chłodu działa więc on
    również jako herbicyd glebowy, a jego wyraźne działanie następcze w glebie
    utrzymuje się zazwyczaj do połowy kwietnia. Biodegradacja herbicydu
    przebiega szybko po podniesieniu się temperatury do 15oC.
    Pozdrawiam termicznie Ja...cki

  • 3. Data: 2010-09-27 19:08:29
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Dzięki kolegom za porady... a mam jeszcze jedno pytanie - czy maliny
    posadzone w tym roku będą owocowały w przyszłym? Może jest jakaś odmiana,
    która owocuje rok po posadzeniu?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2010-09-27 20:02:10
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-27 21:08, wolim pisze:
    > Dzięki kolegom za porady... a mam jeszcze jedno pytanie - czy maliny
    > posadzone w tym roku będą owocowały w przyszłym? Może jest jakaś odmiana,
    > która owocuje rok po posadzeniu?

    Tak, o ile jest to odmiana roczna tzn owocująca późno i na pędach
    wypuszczonych wiosną.

    BTW
    Lepsze są odmiany wieloletnie i wtedy owocować będą za rok.

    Z doświadczeń własnych malina to rodzaj chwasta, który rośnie bardzo
    samoistnie i kontrolowanie jego zasięgu jest bardzo pracochłonne.
    Nie daj Boże sadzić w pobliżu innych roślin np porzeczek bo w życiu do
    ładu z nimi nie dojdziesz. Pędy malin wyrastają w najmniej spodziewanych
    miejscach i to miejscach pozornie dosyć odległych.
    Rundupem to ja traktuję te pędy malin, które wchodzą w szkodę, ale nie
    pomaga to na zbyt długi okres czasu.

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2010-09-28 06:59:49
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    W dniu 2010-09-27 22:02, Igus' pisze:

    > Tak, o ile jest to odmiana roczna tzn owocująca późno i na pędach
    > wypuszczonych wiosną.

    Czyli np. odmiany: Polka,Polana, Poranna rosa

    Pozdrawiam
    Bea

  • 6. Data: 2010-09-29 21:29:51
    Od: "mam pytanko" <n...@o...pl>

    > czy maliny posadzone w tym roku będą owocowały w przyszłym?

    a sztachloki będą?

  • 7. Data: 2010-10-06 09:07:23
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > miejscu wsadzić maliny i inne krzewy owocowe... czy po 3 tygodniach od
    > oprysku nic się im nie stanie? Czy Roundup już się rozłożył, czy jeszcze

    ja w sierpniu (ok. 10-tego) pryskałem trawę i badylki przy płocie, uschło
    jak przykazane w 3 tyg., wyrwałem resztki, ok. 1,5 tyg. temu zaczęły
    pokazywać się zielone źdźbła (nic nie było siane)

    --=olo=--