  • 81. Data: 2011-01-16 22:13:59
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 21:52, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > r nica temperatur i sprawno poleci na pysk. By o e 60 groszy pr d. To daje

    U mnie w G11 -> 47gr.

    > 2,60 dziennie jak pracuje. Rocznie 60 z otych pr d i 200 amortyzacja. Razem

    Piszesz o 100m3/h, a przy tylu bieze 50W. Razy 24 = 1,2kWh razy 0,47 =
    0,56pln. Juz na samym wstepie zawyzasz prawie pieciokrotnie zuzycie
    pradu.

    [...]
    > banku na 6% da 300 z otych rocznie bez ruszania kapita u. Ten co ma
    > rekuperator jest o 560 z otych rocznie l ejszy  od tego co nie ma. 100m3

    365 * 0,56 = 204,4 pln.

    > powietrza wazy 120 kilo. eby tyle przez godzin ugrza o ok 15 stopni
    > potrzebne jest r d o ciep o mocy 0,5kW. Odpowiada to 0,1 kg ekogroszku na
    > godzin . Koszt ekogroszku na dob to 1,8 z otego. W stosunku do wentylacji bez

    ... i porownujesz z najtanszym zrodlem energii, weglem :)

    > rekuperatora jest taniej o 80 groszy dziennie przez 100 dni. No i 5000 le y na

    ... drozej o 1,24 pln, przez 100 dni = 124 pln. Z grubsza by sie
    zgadzalo, tylko zapomniales ze posiadacze wentylacji grawitacyjnej NIE
    MAJA WPLYWU na wielkosc wymian powietrza (wentylacja grawitacyjna jest
    niekontrolowana), ktora w mrozne dni jest na pewno kilkukrotnie wyzsza
    niz 100m3/h i dzieki temu wszystkie Twoje obliczenia biora w leb :D
    Pozatym reku to komfort i juz.

    Podchodzisz do wszystkich posiadaczy wypasionych bentleyow i probujesz
    im uswiadamiac, ze KIA jest 100 x tansza i niepotrzebnie przeplacili
    za bentleya, przeciez KIA tez ma 4 kola i jezdzi ? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2011-01-16 22:16:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 22:49, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > art: Zak adaj c warunki ekstremalne: budzisz si rano awaria pr du,
    > idziesz si wyk pa i co si dzieje z wilgoci z powietrza ? No grzyb
    > normalnie w ca ym domu :) bo nie masz grawitacyjnej.

    Ja sie nie wykapie bo mam lazienke bez okna wiec awaria pradu = ciemno
    w lazience :D Na szczescie odkad mieszkam (ponad rok) nie mialem ani
    jednej przerwy w dostawie pradu -> kable do trafoka ida w calosci pod
    ziemia. Dalej tez nie widac zadnych slupow :)

    A nawet jak ktos ma juz to okno w lazience wiec i jasno w niej samej..
    to je poprostu otworzy po kapieli (wow!).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2011-01-16 22:38:14
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Ja sie nie wykapie bo mam lazienke bez okna wiec awaria pradu = ciemno
    > w lazience :D

    Nie mów, że projekttując dom zrobiłeś sobie łazienkę bez okna ??
    Kurteczka a niby taki rozsądny chłop.

> [...]
    >
    > A nawet jak ktos ma juz to okno w lazience wiec i jasno w niej samej..
    > to je poprostu otworzy po kapieli (wow!).
    Ale wtedy piździ :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    rafał

  • 84. Data: 2011-01-16 22:43:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    > Nie mów, że projekttując dom zrobiłeś sobie łazienkę bez okna ?? Kurteczka
    > a niby taki rozsądny chłop.

    Tyyy, no. Ja zaprojektowałem teraz z oknem i cały czas sie kurfa zastanawiam
    po co. Jakos tak z rozpedu wyszło.
    Teraz mam bez okna i nie wiedze zadnej potrzeby posiadania go w łazience.
    Bede wymyślał jakies rolety zeby je zasłonić :-/ Okno w łazience przez które
    widac to jakis obłęd - u znajomych takie jest - jak sikam i patrze przez
    okno mam nieodparte skojarzenia z wymuszonym ekshibicjonizmem (mimo ze mojej
    aparatury jednak nie widać) :-))))

    b.

  • 85. Data: 2011-01-16 22:58:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 23:38, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Nie mów, że projekttując dom zrobiłeś sobie łazienkę bez okna ??
    > Kurteczka a niby taki rozsądny chłop.

    Ano taka wlasnie chcialem. Nie wiem po co komu lazienka z oknem?
    Wiecznie z roletka bo sasiedzi podgladaja.. Wiecznie zamkniete i nigdy
    nie uzywane (do lazienki chodze sie kapac, myc i srac, a nie patrzec w
    lono naturze ;)

    > Ale wtedy piździ :)

    To niech nie otwiera. Za 2h prad wlacza i sie zwentyluje. Nikt nie
    umrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2011-01-16 23:02:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 23:43, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w
    wiadomościnews:igvs0n$m5m$1@inews.gazeta.pl...

    > Tyyy, no. Ja zaprojektowałem teraz z oknem i cały czas sie kurfa zastanawiam
    > po co. Jakos tak z rozpedu wyszło.

    U mnie raz byla sasiadka ogladac i tez mowi mi czemu nie mamy okna w
    lazience?? Zaskoczyla mnie, serio, wtedy dopiero pierwszy raz przez
    mysl mi przeszlo ze w lazience mozna miec okno. Ona tyle lat w bloku
    ze slepa lazienka ze w domu to sobie nie wyobraza nie miec tam okna :)
    A po jaka cholere tam okno? Za duze straty energii w zimie (nie mowiac
    juz o biednych posiadaczach went. grawitacyjnej jak im pieknie w zimie
    musi stamtad pizgac), a i roletke trzebaby czesto wymieniac bo sie
    pewnie zmarszczy pod wplywem wilgoci ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2011-01-16 23:04:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 23:38, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Nie mów, że projekttując dom zrobiłeś sobie łazienkę bez okna ??

    HA! Juz wiem po co Wam te okna - zeby sobie PRZEWIETRZYC !! :D Ja nie
    musze, mi sie wietrzy bez okna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2011-01-17 00:07:49
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > im uswiadamiac, ze KIA jest 100 x tansza i niepotrzebnie przeplacili
    > za bentleya, przeciez KIA tez ma 4 kola i jezdzi ? :D

    Masz rację. Żle policzylem koszt prądu. Pomyliłem się na swoją niekorzyść.
    Przyjąłem 100W a powinienen 50. Również popelnilem bląd w oszacowaniu czasu
    pracy wentylatorów. Masz rację to nie 100 dni w roku a cały rok. Jak jest
    wentylacja mechaniczna to tak być musi. Podnosi to znaczaco koszt
    eksploatacji. Bo chyba przyznasz że 1,2kwh dziennie przez 100 dni da mniej niż
    0,6kWh przez 365 dni. W takiej sytuacji bęzdie się to lądnie bilnsowalo nie
    tylko z najtańszym nośnikiem ale i z gazem czy prądem w nocnej taryfie. Dalej
    posiadacz rekuperatora będzie w plecy w stosunku do tych co go nie mają. Tylko
    tyle że trochę mniej. A co do wlaścicieli Bentleyów. Oni je mają dlatego ze
    nie wypierdalają pieniędzy na złe inwestycje. Czy mają rekuperatory. Pewno
    tak. Przy kubaturach w jakich mieszkają są one niezbędne bo dzięki nim tracą
    mniej pieniedzy. Posiadacz 140 metrowego domku w Polsce może tylko do interesu
    dołożyć. Komfort ważna rzecz. Tylko że dopiero w tym temacie pojawil się jako
    argument. Zawsze rekuperator był uważany za cudowne pudełko oszczędzajace
    pieniądze. Jeśli o komfort idzie. Komfort to nie tylko świeże powietrze w
    domu. To rownież komfort psychiczny. Instalacje mechaniczne pomimo tego że są
    ciche jak sie zaloży tłumiki hałasu ( sporo kosztują) nie są nigdy tak ciche
    jak wentylacja grawitacyjna. Typowa podawana pzrez producentów żywotność
    wentylatorów to jakieś 20 tysiecy godzin. Dwa lata znaczy sie przy pracy
    ciąglej. Tani taki wentylator nie jest. Niezwykle komfortowo jest wiedzieć że
    po dwoch latach taki wentylator może paść i nie można mieć do nikogo o to
    pretensji. Przy żywotności urzązdenia w granicach 25 lat trzeba go traktować
    jak material eksploatacyjny. Wiesz moze ile taki wentylator kosztuje i ile
    kosztują filtry do rekuperatora i na ile wystarczają. Pewno jak by dobrze
    policzyć to koszty częsci zamiennych, konserwacji, napraw i przegladow w
    przeciagu 25 lat będą zbliżone do ceny rekuperatora.

  • 89. Data: 2011-01-17 04:57:06
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik kogutek napisał:

> [...]
    > policzyć to koszty częsci zamiennych, konserwacji, napraw i przegladow w
    > przeciagu 25 lat będą zbliżone do ceny rekuperatora.

    I żywotność wentylatorów jest argumentem przeciwko małym instalacjom. W
    maej instalacji stosuje się małe, zintegrowane wentylatory które jak
    padną to umarł w butach. W dużych instalacjach stosuje się duże
    wentylatory pędzone trójfazowymi silnikami zwartymi - jedyne co może się
    w takim wentylatorze popsuć to po dużych kilkudziesięciu albo wręcz (jak
    dać na początek wyższej grupy selekcyjnej) kilkuset tysiącach godzin
    łożyska silnika - godzina pracy, dwa łożyska za kilkanaście złotych i
    kolejne setki tysięcy godzin - klatkowy silnik zwarty jest, pomijając
    łożyska, praktycznie nieśmiertelny. Wentylator odśrodkowy, jak go
    korozja nie zeżre i wideł w niego na chodzie ktoś nie wetknie - również.
    A małe wentylatorki - faktycznie, 20 tysięcy godzin przy pracy
    praktycznie ciągłej to śmiech na sali - konstruowane przez księgowych,
    gówniane (zwykle plastikowe) tuleje łożysk na gównianych (z byle stali,
    byle jak utwardzonej) czopach. Nie podlegają naprawie bo jak tuleje
    polecą to i czopy są zdarte, więc skoro tego się nie naprawi - dalsze
    oszczędności idą w nierozbieralną obudowę (śrubki i ich wkręcanie dużo
    kosztują) - w efekcie, jak napisałeś - materiał eksploatacyjny...

    --
    Darek

  • 90. Data: 2011-01-17 07:09:21
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > przez okno mam nieodparte skojarzenia z wymuszonym ekshibicjonizmem
    > (mimo ze mojej aparatury jednak nie widać) :-))))

    Okno mam ze względu na światło dzienne. Powiem więcej, mam w łazience
    jeszcze 2 okna dachowe. Żadną żarówką tego nie osiągniesz. I kąpiel z
    lepszą połową w wannie i gwiazdy nad głową - to jest to.

    pzdr.
    rafał