  • 1. Data: 2009-01-08 20:24:09
    Temat: Jak futryny wewnetrzne??
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Witam.

    Mam do szanownego grona pytanie: jak jest z futrynami wewnetrznymi??
    Czy dzisiaj kupuje sie stalowe jak 40 lat temu, czy moze jakies inne??
    Myslalem, ze drzwi sprzedaje sie z futrynami, a tu zonk. Jak macie u siebie
    ten element rozwiazany i kiedy je montowac, po posadzkach, czy po podlodze??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-08 20:28:58
    Temat: Re: Jak futryny wewnetrzne??
    Od: "kris" <K...@w...pl>

> [...]
    > Myslalem, ze drzwi sprzedaje sie z futrynami, a tu zonk. Jak macie u
    > siebie ten element rozwiazany i kiedy je montowac, po posadzkach, czy po

    Montuj na samym końcu, po ew. szpachlowaniu i po połozeniu podłog.
    U mnie zamontowali przed podłogami i tylko kłopot z docinaniem paneli.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-01-08 21:18:18
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Czy dzisiaj kupuje sie stalowe jak 40 lat temu, czy moze jakies inne??

    kwestia gustu :) Mi sie podobaja regulowane (niestety najdrozsze), sa tez
    zwykle, stalowe to chyba do piwnicy sie nadaja.

    > ten element rozwiazany i kiedy je montowac, po posadzkach, czy po
    > podlodze??

    ja montowalem na samym koncu, po kafelkach, ale przed panelami i malowaniem.
    Dlatego, ze jak panele mi sie przestana podobac, to je wywale i strzele
    sobie dechy. Jesli futryny beda stac na panelach, sprawa troche sie
    komplikuje. Demontaz futryny jest czesto niemozliwy (lub przynajmniej mocno
    utrudniony) bez jej uszkodzenia.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-11 19:52:48
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Stalowe są obecnie passe, jak bedzie za kilka lat nie wiadomo.
    Obecnie obowiązują na pełną grubość muru, opaskowe, z litego drewna ewentualnie
    klejonki w kilkumilimetrowym obłogu.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-01-12 08:38:23
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > Obecnie obowiązują na pełną grubość muru, opaskowe, z litego drewna
    > ewentualnie klejonki w kilkumilimetrowym obłogu.

    ty naprawdę debil jesteś?...
    nie dociera do ciebie, że pisze sie POD cytatem...

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 6. Data: 2009-01-12 13:46:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy dzisiaj kupuje sie stalowe jak 40 lat temu, czy moze jakies inne??
    > Myslalem, ze drzwi sprzedaje sie z futrynami, a tu zonk.

    Zalezy jakie drzwi - najtansze w castoramie to oczywiscie osobno i stalowe.
    Mozna je ewentualnie ozdobic opaskami. Troche lepsze kupuje sie z
    dopasowanymi futrynami. Futryny sa na rozna grubosc scian, czesto
    regulowane. Wszystko zalezy ile chcesz wydac kasy na te drzwi.

  • 7. Data: 2009-01-12 14:00:30
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    Maniek4 <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > ten element rozwiazany i kiedy je montowac, po posadzkach, czy po podlodze??
    Ale czemu zonk? Wiekszosc producentow (wszyscy?) sprzedaja rowniez futryny.
    Tyle ze trzeba je osobno zamowic. Co wiecej - czesto futryna i drzwi to
    wskazany komplet ze wzgledu na wyprofilowanie. Slabo szukales ;-)
    Poza tym futryny od tego samego producenta sa w identycznym kolorze i z
    identycznego materialu i po prostu ladnie to wyglada.
    Jak juz pisano - obecnie najczesciej stosowane sa futryny obejmujace. Ladnie
    to wyglada, szczegolnie gdy sciana jest grubsza. To zreszta nie jest nic
    nowego - tak sie robilo kiedys w starym budownictwie z drewna. A jednoczesnie
    takie futryny sa w miare proste w montazu i przygotowaniu otworu. Takie gotowe
    futryny czesto pozwalaja na regulacje szerokosci (np porta o 2cm), ale trzeba
    to wczesniej rowniez uzgodnic z tymi co robia sciany, zeby potem sie nie
    przejechac.

    Ja zamawialem drzwi z montazem, gosc od montazu przyjechal wczesniej i on
    pobieral pomiary i patrzyl czy nie bedzie problemow z montazem. Rowniez sam
    montaz zrobil szybko i sprawnie. I bardzo fachowo (po 2 latach raptem jedne z
    10 drzwi zaczely troche sie same otwierac, a i to pewnie dlatego ze wlasnie
    ciagle otwarte sa).

    pozdrawiam
    Bruno

  • 8. Data: 2009-01-12 14:00:44
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > dopasowanymi futrynami. Futryny sa na rozna grubosc scian, czesto
    > regulowane. Wszystko zalezy ile chcesz wydac kasy na te drzwi.

    poza tym jeśli są one produkowane wg jakiejś tam normy (nie pamiętam) i
    teoretycznie dzwi do futryny powinny pasować do siebie niezależnie od
    producenta, ale już z kolorem może być różnie...

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 9. Data: 2009-01-12 16:57:34
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wskazany komplet ze wzgledu na wyprofilowanie. Slabo szukales ;-)

    No slabo, slabo, mozna by powiedziec ze w ogole. Wykazalem sie lenistwem i
    pytam juz doswiadczonych. :-))

> [...]
    > Ladnie
    > to wyglada, szczegolnie gdy sciana jest grubsza. To zreszta nie jest nic

    Cenniki podaja ceny samych drzwi i tak sie zastanawialem, poza tym mam
    zrobione posadzki i zastanawiam sie co dalej.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-01-14 17:46:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Drzwi = Skrzydło + Oscieznica.