  • 1. Data: 2010-07-02 11:35:35
    Temat: Jak i kiedy przycinac liguster
    Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl>

    Witam !
    Na jesieni posadzilem sztobry ligustra ktorym sie chce odzielic od sasiada .
    Do chwili obecnej wyglada na to ze przyjelo sie ok 80 % sadzonek , i
    wyrastaja z nich pionowo zielone galazki ktore maj dlugosc ok 10-15 cm . Co
    powiniem zrobic dalej ? Przycinac teraz ? Na jakiej wysokosci ( powiedzmy ze
    sztober wystaje z ziemi 10 cm ) Co z odcietymi galazkami ? Wsadzac obok ? Co
    ze sztobrami ktore sie nie przyjely ? Zostawic czy wyrwac ? Przepraszam ze
    moje pytania sa byc moze banalne ale nieznam sie na tym kompletnie ..

    Pozdrawiam :

    MAKARENA

    5245 (20100702) __________

  • 2. Data: 2010-07-02 12:58:37
    Temat: Re: Jak i kiedy przycinac liguster
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "-=MAKARENA=-" tańca z sekatorem czas zacząć:

> [...]
    > wyrastaja z nich pionowo zielone galazki ktore maj dlugosc ok 10-15 cm .
    > Co powiniem zrobic dalej ? Przycinac teraz ?

    Przytnij teraz gdzieś tak w połowie tego co już przyrosło. Do końca lata
    jeszcze trochę przyrośnie i się rozkrzewi. Jesienią (lub nawet końcem
    sierpnia) możesz raz jeszcze poprawić - też raczej mniej niż więcej,
    powiedzmy znowu połowę tego co od ostatniego cięcią urosnie. Jesienne
    przycięcie ma tę zaletę (przynajmniej w starszych żywopłotach) że krzewy są
    już przycięte, zachowują formę jaką sie mu nada, ale dalej w tym sezonie nie
    urosną.

    > Co z odcietymi galazkami ? Wsadzac obok ? Co ze sztobrami ktore sie nie
    > przyjely ? Zostawic czy wyrwac ?

    Odcięte gałązki zostaw, lub zgrab grabiami. Są to jeszcze zielne przyrosty
    niezdrewniałe - same szybko uschną. Te sztobry które sie nie przyjęły możesz
    pozostawić, luki zarosną odrostami z przyjetych sadzonek (no chyba że
    sztobry dawałaś co 100cm;-) )

    Pozdrawiam Johnny