  • 1. Data: 2011-12-23 11:35:15
    Temat: Jak interpretować ten przepis?
    Od: "Okoń" <s...@n...pl>

    Jak interpretować ten przepis:

    Odległość od granicy nowo powstającego budynku na działce do 16 m nie może
    być mniejsza jak 1,5m Minimalna odległość okapu od granicy też 1,5 czyli
    budując dom w odległości 2,3 jest wszystko w jak najlepszym porządku.
    Właściciel lustrzanej działki też nosi w się w przyszłości z budową nowego
    domu. On zatem by zachować obowiązujący przepis o minimalnej odległości 6m
    jest zmuszony uszczuplić swoją działkę o 3,7 m. (Biorąc ten 0,7m sąsiada
    jakoby na swój koszt) Czy wszelkie tego typu rozwiązania mogą być czynione
    kosztem właściciela sąsiadującej działki?

    "Trzeba jednak zwrócić uwagę, że usytuowanie budynku w odległości 1,5 m od
    granicy lub bezpośrednio przy granicy wymaga w każdym przypadku zastosowania
    ścian oddzielenia przeciwpożarowego od strony granicy, ponieważ jedynie w
    ten sposób możemy zapewnić bezpieczeństwo pożarowe w zabudowie, bez
    ograniczenia możliwości racjonalnego wykorzystania pod zabudowę sąsiedniej
    działki budowlanej.

    Przepisy ust. 3 odnoszą się wyłącznie do zabudowy jednorodzinnej
    realizowanej na działkach o szerokości mniejszej niż 16 m"

    Pytanie moje brzmi czy w przepisie tym nie należy rozumieć "w odległości do
    1,5"

    Czyż przykładowa odległość 1,52m nie uwzględnia już tego obowiązku
    tyczącego wąskich działek.

    Pozdrawiam!

    Andrzej

  • 2. Data: 2011-12-23 11:54:35
    Temat: Re: Jak interpretować ten przepis?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Okoń" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Odległość od granicy nowo powstającego budynku na działce do 16 m nie może
    > być mniejsza jak 1,5m Minimalna odległość okapu od granicy też 1,5 czyli
    > budując dom w odległości 2,3 jest wszystko w jak najlepszym porządku.

    Na dzialce do 16m możesz budować
    -ścianą na granicy działki
    -ściana 1,5 od granicy
    -dalej niż 1,5 ale okap itp nie moze być bliżej niz te 1,5m od granicy

    > Właściciel lustrzanej działki też nosi w się w przyszłości z budową nowego
    > domu. On zatem by zachować obowiązujący przepis o minimalnej odległości 6m

    nie znam takiego przepisu, a nawet jak jest np w MPZP to sąsiad ma pecha, a
    ty sie tym nie przejmujesz.

    > jakoby na swój koszt) Czy wszelkie tego typu rozwiązania mogą być
    > czynione kosztem właściciela sąsiadującej działki?

    mogą.

    > Czyż przykładowa odległość 1,52m nie uwzględnia już tego obowiązku
    > tyczącego wąskich działek.

    otóz to, 1,52 to dalej niz 1,5. Ale pamietaj o tynkach itp - jak ci kiedys
    sąsiad przyjdzie z miarką i bedzie 1,5 a nie bedzie ściany ogniowej to
    bedzie dymił zgodnie z prawem :-)

    b.