  • 11. Data: 2012-06-17 21:26:53
    Temat: Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Nikt ci nie karze transportować środkami nadleśnictwa - jak masz jak, to sam
    > sobie przywieź.
    >
    > Tylko na taką ilość to będzie potrzebna duża ciężarówa z dźwigiem...

    Nie no jasne, ale to może być spore wyzwanie - zsynchronizować ten załadunek,
    ktoś musi ze strony nadleśnictwa drewno "wydać" - ktoś musi to załadować
    - zajmie to kupę czasu i może się okazać, że i tak nie ma jak na ciężarówkę
    tego wrzucić...

  • 12. Data: 2012-06-17 21:41:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2012 21:26:53 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
    > Nie no jasne, ale to mo�e by� spore wyzwanie - zsynchronizowa� ten
    za�adunek,
    > kto� musi ze strony nadle�nictwa drewno "wyda�" - kto� musi to
    za�adowa�
    > - zajmie to kup� czasu i mo�e si� okaza�, �e i tak nie ma jak na
    ci�ar�wk�
    > tego wrzuciďż˝...

    Widać nigdy nie kupowałes z nadleśnictwa;)
    Wszystko ładnie zsynchronizujesz- pogadaj tylko z leśniczym. popytaj go prywatnie- na
    pewno zna kogos kto ma samochód do transportu drewna, wez kontakt i spokojnie Tobie
    to zaladują i przywiozą za niewielką kase- w końcu masz niedaleko.
    Ale odpuść Sobie brzoze.

  • 13. Data: 2012-06-17 23:00:32
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > wez kontakt i spokojnie Tobie to zaladują i przywiozą za niewielką kase- w

    Dzięki,
    Tak - to fakt - nigdy nie kupowałem z nadleśnictwa :)
    Poza tym, w ogole kupowałem drewno opałowe tylko raz ;)
    (2 lata temu, ale tamto było już porąbane i tylko 8mp)

    No ale ok, spróbuję z tym leśniczym jeszcze raz :)
    Mówisz brzoza be ? Hmm... ale na tę zimę to nic innego mi chyba nie doschnie.
    Może więc jesion, też w miarę suchy "na dzień dobry" - albo i ten buk, choć buk
    chyba był po 170zł mp.

    A jak u Ciebie ceny drewna ?

    Aleksander.

  • 14. Data: 2012-06-17 23:12:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.06.2012 23:00, Aleksander pisze:

> [...]
    > doschnie.
    > Może więc jesion, też w miarę suchy "na dzień dobry" - albo i ten buk,

    Warto.

    Buk ładnie się łupie, jest całkiem nieźle kaloryczny, ma cieniutką korę
    i w sumie ładnie schnie - w zeszłym roku kupiłem pod koniec marca,
    pociąłem gdzieś tak w maju (w kwietniu ciąłem osikę) i trzymałem na
    paletach w przewiewnym składziku z palet z dachem z plandeki. Zimą palił
    się pięknie.

    Aż za - taką mi temperaturę robił, że musiałem okna otwierać ;) (dopiero
    jak spadło do -20C nie musiałem tak kombinować)

  • 15. Data: 2012-06-18 08:10:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > Hej,
    >
    > Chciałbym kupić ze 30mp (metrów przestrzennych) brzozy w belkach.
    > Czyli jak dobrze pójdzie ok 20m3.

    A jaki problem wbić słupki do ziemi wystające na metr, tak aby pomiędzy nimi
    było 10m odległości. Zrób takie trzy zestawy i mówisz dostawcy proszę mi to
    tu zapełnić.

    Marek

  • 16. Data: 2012-06-18 08:43:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2012 23:00:32 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
> [...]
    > Może więc jesion, też w miarę suchy "na dzień dobry" - albo i ten buk, choć buk

    Kup jakies iglaste. Połowa ceny brzozy pewnie, jak treraz potniesz i porabiesz to
    spokojnie doschnie do zimy. Popytaj może mają akację lub osike.

  • 17. Data: 2012-06-18 08:46:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2012 20:32:19 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Kup brykiet, jest suchszy lepiej się pali,
    > mniej syfu robi no i sprzedają na kilogramy

    I droższy od węgla(przynajmniej u mnie na Pomorzu). No chyba że do kominka to wegiel
    nie bardzo. Do kotła na paliwo stałe brykiet sie nie kalkuluje- to już lepiej wegiel
    kupić

  • 18. Data: 2012-06-18 08:55:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2012 08:10:59 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:

    > A jaki problem wbi� s�upki do ziemi wystaj�ce na metr, tak aby pomi�dzy
    nimi
    > by�o 10m odleg�o�ci. Zr�b takie trzy zestawy i m�wisz dostawcy prosz�
    mi to
    > tu zape�ni�.

    Jak tak zrobi to się sprzedawcy od razu rozmyślą;)
    Ale to jedyna metoda jak kupowac od handlarzy- zapłacić dopiero po ułożeniu i
    zmierzeniu. I najczęściej okazuje się ze deklarowane przez handlarza 63 po ułożeniu
    to 3-4 m3.
    Ale np ostatnio dużą przyczepę debu i buka, kupiłem za 550zł. Po pocięciu, połupaniu
    i ułożeniu wyszło prawie 6m3.

  • 19. Data: 2012-06-18 09:04:36
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Może więc jesion, też w miarę suchy "na dzień dobry" - albo i ten buk, choć buk

    Kup cos iglastego- sosna, świerk, modrzew itp. Połowe tąńsze od brzozy pewnie będzie,
    Jak teraz kupoisz i połupiesz to do zimy spokojnie doschnie. Albo popytaj czy osiki
    lub akacji nie mają.

  • 20. Data: 2012-06-18 09:16:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-06-2012 o 08:46:08 Kris <k...@g...com> napisał(a):

    > I droższy od węgla(przynajmniej u mnie na Pomorzu). No chyba że do
    Pewnie bo na składzie kupujesz, kupuje się u producenta wtedy ceny są ok.

    > kominka to wegiel nie bardzo.
    Do kominka
    > Do kotła na paliwo stałe brykiet sie nie kalkuluje- to już lepiej wegiel
    > kupić
    Albo miał, muł czy inny syf.

    --
    Pozdr