  • 31. Data: 2012-06-20 21:45:22
    Temat: Re: Jak kupić drewno, aby nie dać się zrobić w ... konia ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.06.2012 21:00, Aleksander pisze:

    > No ok, brzoza odpuszczona ;) Zamówiony buk.

    W jakiej cenie, tak z ciekawości?

    > Jak przywiozą będę się pytać o dobrą siekierę albo i jakąś

    Fiskars.

    > łuparkę świdrową, o jakiej tu ostatnio była mowa :)

    Eee, nie ma potrzeby. Buk się ładnie łupie.

    No, chyba że jakieś strasznie grube.

  • 32. Data: 2012-06-20 21:51:03
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Andrzej Lawa" wrote in message news:4fe22852$1@news.home.net.pl...

    > W jakiej cenie, tak z ciekawości?

    Tak jak wspominałem - 170zł mp (już z dowozem).
    No może przy samym odbiorze stówę urwę ;) z 5100 na równe 5000 ;)

    Ponoć bardzo grube pniaki mają wstępnie "przetrzeć" na 4 części.
    Zobaczymy - jak mi to zrzucą to postaram się cyknąć jakieś fotki
    to podeślę linki.

  • 33. Data: 2012-06-20 21:51:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 czerwca 2012 21:00:10 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
    > "Kris" wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > łuparkę świdrową, o jakiej tu ostatnio była mowa :)
    >
    > Bo z 10mp będę chciał pociapać jak najszybciej, aby doschło trochę do zimy.

    Siekera to tylko Fiskars. Kup model x27 chyba sie nazywa- taka największa.
    Jak dobrze zagadasz to za 200pln kupisz
    Te łuparki swidrowe fajna rzecz, przyglądałem sie temu ostatnio- silnik mam, stolik
    bym pospawał slimak na allegro za niewielkie pieniadze. Pewnie cos takiego soboie
    zrobie w tym roku.
    Ale do buka niewarto. Rąbanie buka to przyjemność- łupie się go bez problemu.

  • 34. Data: 2012-06-20 22:10:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 21:00:10 +0200, Aleksander napisał(a):

    > Bo z 10mp będę chciał pociapać jak najszybciej, aby doschło trochę do zimy.

    Drewno na opał musi schnąć przynajmniej jeden CAŁY sezon - inaczej
    zasmolisz sobie komin i będzie cuchnąć w domu, nie usuniesz tego. Ponadto
    wydajność energetyczna takiego niedoschniętego drewna jest problematyczna -
    większość wydzielonej energii cieplnej zostanie zużyta na odparowanie
    wilgoci z tegoż drewna, zamiast na ogrzewanie.
    --
    XL

  • 35. Data: 2012-06-20 22:14:29
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Drewno na opał musi schnąć przynajmniej jeden CAŁY sezon - inaczej
    > zasmolisz sobie komin i będzie cuchnąć w domu, nie usuniesz tego.

    i tu wracamy do brzozy... zimą można będzie już nią palić :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 36. Data: 2012-06-20 22:31:28
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Ikselka" wrote in message news:1n5gkpsueos2s.1o7h4pvrhhotg.dlg@40tude.net...

> [...]
    > większość wydzielonej energii cieplnej zostanie zużyta na odparowanie
    > wilgoci z tegoż drewna, zamiast na ogrzewanie.

    Dzięki za porady IKSELKO ;) Nie wiedziałem, że tę grupę też czytujesz... ;)
    Ciekawe od jak dawna - bo od 4-5 lat (jak ja czytuję) przewinęło się tu
    już masę wątków od paleniu drewnem, mokrym suchym, paleniu EKO, paleniu
    na ostro, wypalaniu sadzy z komina i masę innych... więc zdaję sobie sprawę
    doskonale z tego, że im drewno bardziej suche, tym lepiej i wydajniej się
    nim pali :) Ale dzięki raz jeszcze ;)))

  • 37. Data: 2012-06-20 23:07:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.06.2012 22:10, Ikselka pisze:

    > Drewno na opał musi schnąć przynajmniej jeden CAŁY sezon - inaczej
    > zasmolisz sobie komin i będzie cuchnąć w domu, nie usuniesz tego. Ponadto

    Eeetam. Luźno ułożone w przewiewnej drewutni z palet pod plandeką miałem
    suchutkie do zimy... Tylko ja kupowałem wczesną wiosną i pod koniec maja
    buk miałem przerobiony - nie wiem, czy ten miesiąc zrobi różnicę.

  • 38. Data: 2012-06-21 08:54:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 czerwca 2012 22:14:29 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:

    > i tu wracamy do brzozy... zimą można będzie już nią palić :-)

    Brzoza pali się nawet mokra ale ma wtedy mała wartoiśc opałowa. Do kominka
    rekreacyjnie conajwyżej. A dfrewno wywiezione z lasu teraz, pocięte i połupane
    spokojnie do zimy przeschnie.

  • 39. Data: 2012-06-21 09:29:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Brzoza pali się nawet mokra ale ma wtedy mała wartoiśc opałowa. Do kominka
    >rekreacyjnie conajwyżej. A dfrewno wywiezione z lasu >teraz, pocięte i
    >połupane spokojnie do zimy przeschnie.

    Oczywiście że przeschnie. Pamiętacie mój test z mokrym drewnem które po
    wniesieniu do domu zważyłem i po kilku dniach przeleżenia pod kominkiem
    ponownie zwazyłem? Ile to mu na wadze ubyło tedy chyba jakieś z pół kilo.

    Marek

  • 40. Data: 2012-06-21 12:12:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 22:31:28 +0200, Aleksander napisał(a):

> [...]
    > doskonale z tego, że im drewno bardziej suche, tym lepiej i wydajniej się

    Że im bardziej suche - tak, ale czy aby na pewno wyjaśniono, DLACZEGO?
    No to wyjaśniłam.

    Bo wacle nie chodzi po prostu o to, że suche "lepiej się pali". Znam dom, w
    którym palono mokrym drewnem - po kilku tygodniach wzdłuż CAŁEGO kanału
    dymnego na ścianie wystąpił smolisty, wilgotny i tłusty wykwit, w całym
    domu pojawił się smród smoły drzewnej, dziegciu. Okazało się, że drewno
    było wilgotne, a tzw przymykanie pieca spowodowało wydzielanie substancji
    smolistych rozpuszczonych w parze wodnej na ścianach komina - i przesiąkło
    to na wylot przez sciany. I nie pomogło nawet kilkakrotne malowanie,
    śmierdziało kilka miesięcy, zanim wyschło,
    --
    XL