  • 1. Data: 2009-04-03 07:14:07
    Temat: Jak nakładać gładź
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Witam.
    Nakładanie gładzi gipsowej. Musi w tym być jakaś tajemnica.
    Nie sądzę, aby profesjonaliści tak się męczyli, jak ja.
    Gładź chętniej klei się do narzędzi, niż do ściany. Cholernie trudno jest ją
    położyć w miarę gładko. Coś robię źle. Może daję ją za rzadką, może za
    gęstą?
    A może używam nie takich narzędzi. Żona kazała mi zapytać się fachowców i
    poprosić o poradę, co też niniejszym czynię.
    Kładzenie gładzi, to najgorsza czynność w całej robocie remontowej. Dziesięć
    razy poprawiam i dalej jest źle, tyle, że w innych miejscach. Gładź klei się
    do narzędzia i pozostawia "wżerę" na ścianie. I tak w kółko.
    Bardzo proszę o wskazówki.
    Pozdrawiam,
    jangr

  • 2. Data: 2009-04-03 08:35:17
    Temat: Re: Jak nakładać gładź
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Nakładanie gładzi gipsowej. Musi w tym być jakaś tajemnica.

    Tego nie wiem, nikt mi jej nie zdradził a jednak cały dom wygładziłem.

    > Nie sądzę, aby profesjonaliści tak się męczyli, jak ja.

    Z tą tylko różnicą, że oni pewnie w ciągu jednej dniówki kładą więcej niż Ty
    przez całe życie a jak to mówią trening czyni mistrza.

    > Gładź chętniej klei się do narzędzi, niż do ściany. Cholernie trudno jest
    > ją
    > położyć w miarę gładko. Coś robię źle. Może daję ją za rzadką, może za
    > gęstą?

    Po pierwsze jeżeli gładź odchodzi do ściany to może są one zakurzone. Zmyj
    wodą i sprawdz czy pomoże. Na temat gruntwania się nie wypowiadam, bo co
    fachowiec to inne opinia. Ja też raz gruntowałem, raz nie i różnicy nie
    widzę. Z konsystencją nalepiej poeksperymentować. Zrób sobie gęsą a później
    rozwadniaj i zobacz jaki efekt. Ja już znam odpowiednia gęstość dla mnie i
    to też wynika z doświadczenia i pewnie z indywidualnych preferencji.

    > A może używam nie takich narzędzi.

    http://tools.shop.pl/product_info.php?cPath=22_23&pr
    oducts_id=602 ja używam
    podobnej pacy i kielni albo szpachelki do nakładania. Do miaszania
    oczywiście mieszadło do wiertarki i jazda. Uważaj też, żebyś nie mieszął
    gładzi na zbyt wysokich obrotach, bo wydaje mi się, że zostaje wtedy więcej
    pecherzy powietrza, co też skutecznie utrudnia życie.

    > Kładzenie gładzi, to najgorsza czynność w całej robocie remontowej.

    Kwestia gustu, ja lubie to robić:))))

    > Dziesięć razy poprawiam i dalej jest źle, tyle, że w innych miejscach.
    > Gładź klei się do narzędzia i pozostawia "wżerę" na ścianie. I tak w
    > kółko.

    No i własnie dlatego po wyschnieciu trzeba gładź przeszlifować papierem lub
    siatką. Pamiętaj też, że bezwzględnie należy gładź rozprowadzać krawędzią
    packi a nie całą jej powierzchnią. Kiedyś jeden spec sprzedął mi patent,
    którego co prawda nie miałem już okazji przetrenować ale na logikę może się
    sprawdzić. Chodzi o to, że mówił żeby rozprowadzić na większym kawąłku
    ściany w miarę równą warstwę gładzi i nie przejmować się rysami a po kilku
    chwilach, jak gładź zacznie wiązać, spryskać ją wodą i wygładzić.

    > Bardzo proszę o wskazówki.

    Myślę, że to chyba wszystkie wskazówki. Może Ci co mają większe
    doświadczenie coś dopiszą. Podstawa to trening. Jak gładziłem pierwszy pokój
    też miałem nawiększe zurzucie gładzi, kupę poprawek i w cholere szlifowania
    i roboty na tydzień. Ostatni obleciałem w dwa popołudnia łącznie z sufitem i
    pierwszym malowaniem.

    > Pozdrawiam,

    Również :-)

    Tomasz

  • 3. Data: 2009-04-03 09:50:34
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Po pierwsze jeżeli gładź odchodzi do ściany to może są one zakurzone.

    Ona nie odchodzi od ściany. Ona podczas wygładzania przykleja się do
    szpachelki i na ścianie jej jest w tym miejscu mniej. Im więcej staram się
    wygładzić, tym jest mniej równo. :-)

> [...]
    > później rozwadniaj i zobacz jaki efekt. Ja już znam odpowiednia gęstość
    > dla mnie i to też wynika z doświadczenia i pewnie z indywidualnych

    Jaka to gęstość? Majonezu? Gęstsza?

    > No i własnie dlatego po wyschnieciu trzeba gładź przeszlifować papierem
    > lub siatką.

    No i teraz pytanie o kolejność:
    Gruntowanie + gładź + schnięcie + szlifowanie + gruntowanie + gładź ... itd,
    czy gruntowanie + gładź + schnięcie + gładź + szlifowanie + gruntowanie?
    A może jakoś inaczej?

  • 4. Data: 2009-04-03 10:22:51
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > Ona nie odchodzi od ściany. Ona podczas wygładzania przykleja się do
    > szpachelki i na ścianie jej jest w tym miejscu mniej. Im więcej staram się
    > wygładzić, tym jest mniej równo. :-)

    No to wygląda mi na to, że wygładzasz tą gładź całą powierzchnią packi a
    trzeba krawędzią.

    > Jaka to gęstość? Majonezu? Gęstsza?

    Gęstsza ale jak pisałem to chyba jest kwestia gustu.

> [...]
    > itd,
    > czy gruntowanie + gładź + schnięcie + gładź + szlifowanie + gruntowanie?

    Ja nigdy dwóch warstw nie kładę bo nie widzę sensu.
    Ja robię - zmycie ściany z kurzu + gruntowanie lub nie + gładź + schnięcie +
    szlifowanie + gruntowanie ale tylko białą lekko rozwodniną najtańszą farbą.
    Żadnych gruntów nie stosuje. Proces przetestowany i się sprawdza.

    Tomasz

  • 5. Data: 2009-04-03 18:54:19
    Od: tomas <t...@n...nospamm.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=rO4orltyxfk
    Nie uwazacie ze to lepsza metoda niz nabieranie z wiaderka gipsu?
    W Polsce nie znalazlem takich narzedzi.

  • 6. Data: 2009-04-03 22:45:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 03 Apr 2009 20:54:19 +0200, tomas napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=rO4orltyxfk
    > Nie uwazacie ze to lepsza metoda niz nabieranie z wiaderka gipsu?
    > W Polsce nie znalazlem takich narzedzi.

    Ale jakich? Możesz użyć drugiej blichówki jeśli nie chcesz co chwila
    nabierać małej porcji gipsu. Na filmie jest pokazane jak facet szpachluje
    gipsem francuskim, niestety ma on jedną wadę - ladnie sie nim szpachluje
    tylko w miare rowne powierzchnie :)

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-04-04 21:37:29
    Temat: Re: Jak nak?adaae g?ad 1/4
    Od: tomas <t...@n...nospamm.pl>

    > gipsem francuskim, niestety ma on jedną wadę - ladnie sie nim szpachluje
    > tylko w miare rowne powierzchnie :)

    Gladzia chyba tez gladkie powierzchnie sie szpachluje :)Chodzilo mi o to
    ze w polsce wszyscy nabieraja gips z wiaderka , nie lepiej tak jak ten
    facet na filmiku?Nie wiem jak fachowo sie nazywa te narzedzie do
    trzymania gipsu w drugiej rece ale w sklepach u nas nie znalazlem.
    Cóż co kraj to obyczaj.

  • 8. Data: 2009-04-04 22:18:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 04 Apr 2009 23:37:29 +0200, tomas napisał(a):

    > Gladzia chyba tez gladkie powierzchnie sie szpachluje :)

    Można i krzywe :) Będzie gładko, a nie prosto :)

    > Chodzilo mi o to
    > ze w polsce wszyscy nabieraja gips z wiaderka , nie lepiej tak jak ten
    > facet na filmiku?

    Nie lepiej :)

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-04-05 02:16:13
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > razy poprawiam i dalej jest źle, tyle, że w innych miejscach. Gładź klei się
    > do narzędzia i pozostawia "wżerę" na ścianie. I tak w kółko.

    Zapewne widziales juz filmik za ktory Tomasowi naleza sie duze brawa.
    Z tego co piszesz, popelniasz kilka bledow.
    Przede wszystkim ta taca - ona jest konieczna. I dziwie sie, ze do tej pory
    nikt jej w Polsce nie produkuje bo ten kto to zacznie robic, szybko sie
    wzbogaci.
    Taka tace mozesz wykonac sam. Potrzebny kwadratowy kawalek duraluminiowej
    blachy grubosci okolo 4 mm. kwadrat o boku 30 cm nalezy przyciac nie
    nozycami, lecz na gilotynie a w ostatecznosci od culagi, bardzo powoli na
    cyrkularce. Chodzi o to by ona zachowala idealnie rowna, jak lusterko i bez
    wewnetrznych naprezen, plaszczyzne i miala idealnie proste krawedzie, ktore
    uzyskasz trac nimi o umocowany na plaskiej, rownej powierzchni drobnoziarnisty
    papier scierny. Krawedzie sa wazne gdyz sluza do czyszczenia pacy czy
    szpachelki w czasie pracy.
    W srodku nawiercasz zfazowany otwor do przykrecenia sruba ze stozkowym
    lbem "trzymalki" - walka o srednicy okolo 5 cm. Aby taca w czasie pracy nie
    gniotla w kosci dloni, wokol tego uchwytu nalepiasz szeroki pierscien wyciety
    z mikrogumy. I to wszystko. Ta taca, na ktora nakladasz porcje zaprway, nie
    tylko kilkakrotnie przyspiesza prace lecz czyni ja znacznie lzejsza.
    Teraz paca. Jesli chcesz pacom nalozyc zaprawe na sciane, prowadzisz ja pod
    bardzo malym katem, natomiast jesli chcesz zebrac ze sciany nadmiar materialu,
    prowadzisz ja pod katem okolo 45 stopni. Rozprowadzanie zaprawy wymaga
    docisku; im wiekszy docisk tym lepsza wytrzymalosc potem ona bedzie miala. I
    to cala filozofia.
    Zauwaz na filmie, ze facet, fachowiec z duzym stazem pracy, ma niejako
    odruch czyszczenia pacy po kazdym wyrobieniu z niej zaprawy a nawet w trakcie
    zacierania. On kazdorazowo czysci ja pociagajac nia o te rowna krawedz boczna
    tacy pod katem prawie prostym.
    Twoj podstawowy blad to jest uzywanie pacy "brudnej", na powierzchni ktorej
    zaprawa zaczela juz wiazac; taka paca nic nie zrobisz, musisz ja normalnie
    umyc do czysta, co sie tez czesto robi.
    I trzecia rzecz, na ktora nalezy zwrocic uwage to fakt, ze zaprawa ma swoj
    czas poczatku wiazania. On jest ustalony dla przecietnego fachowca; dla Ciebie
    poczatkujacego, bedzie duzo za krotki. Zatem nalezy rozrabiac tylko tyle
    zaprawy ile zuzyjesz jej w okreslonym przez firme czasie poczatku wiazania. On
    oczywiscie zalezy od temperatury i konsystencji, to musiz ocenic sam.
    Zaprawa "stara", powiedzmy po pol godzinie od zamieszania, juz nie jest jak
    maslo czy majopnez, lecz powstaja w niej agregaty, one trzymaja sie krawedzi i
    powierzchni packi i w efekcie zamiast nakladac czy sciagac zaprawe, powoduja
    na scianie rozne rysy i rowki. Wiazaca zaprawa osiada na powierzchni packi i
    taka packa do roboty sie nie nadaje, musisz ja normalnie umyc i potem pamietac
    aby wyrobic sobie ten odruch jej kazdorazowego czyszczenia o krawedz tej tacy.
    Na dowod tego zauwaz, ze w pewnym momencie gosciu normalnie na tacy, sieka
    zaprawe; on ja niejako reanimuje, potem jeszcze przewraca, aby nadal byla
    plastyczna i dala sie jeszcze wyrobic.
    To tyle moich uwag. Reszty robota Cie nauczy.
    Powodzenia.
    Tornad

  • 10. Data: 2009-04-05 08:17:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    jangr napisal:
    [ ciach ]

    Pilnuj, aby ci woda nie odparowywala za szybko.
    Zwykly zraszacz do kwiatkow z woda. Zraszaj tak,
    aby na powierzchni masy byla caly czas drobna rosa.

    Reszte ze szczegolami to juz ci Tornad opisal.
    Ja sobie zrobilem substytut tej jego tacki
    z duzej pacy. Mniejsza paca robila za... pace :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek