  • 11. Data: 2009-03-13 07:21:53
    Temat: Re: Jak nauczyliście się budować ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jowar wrote:
    > Witam
    >
    > Jak nauczyć sie budować już nie mówię o murowaniu tynkowaniu ale np
    > robieniu instalacji czy kladzeniu płytek nie spieszy mi sie mam pare
    > pomieszczeń do wykończenia nawet nie chodzi o to że mnie nie staać
    > zapłacić ale chodzi o to ze cholernie lubie sie uczyc czegos nowego
    > są jakieś stronki poglądowe filmy albo co mi polecacie ?

    acha i jak zależy ci na bardzo eleganckim wyglądzie to się bez piły wodnej
    nie obejdzie, i odrazu ci powiem ze ta tanie do 1000zł są praktycznie do
    dupy, i najpierw trzeba je przerobić, ale i tak sie tylko będą nadawać do
    cięcia a nie do fazowania. Do fazy musi być profesjonalna piła o naprawdę
    dużej dokładności.

    no i problem z wielkością płytki jak chcesz ciąć duże to musisz mieć
    odpowiednio dużą machinę.

  • 12. Data: 2009-03-13 07:42:37
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > acha i jak zależy ci na bardzo eleganckim wyglądzie to się bez piły wodnej
    > nie obejdzie, i odrazu ci powiem ze ta tanie do 1000zł są praktycznie do

    Mi się podoba terakota. Czy to się łatwiej kładzie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2009-03-13 08:02:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Mi się podoba terakota. Czy to się łatwiej kładzie?

    kładzie sie normalnie, ale powinno sie łatwiej ciąć i szlifować bo jest
    miekka.

  • 14. Data: 2009-03-13 19:28:09
    Od: tomaszkrusz <t...@g...com>

    Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > cięcia a nie do fazowania. Do fazy musi być profesjonalna piła o naprawdę

    Tańsze dają radę :) Stara zasada - gorszy sprzęt lepszy osprzęt - zawsze
    się sprawdza ;) Wolę mieć przeciętną piłe z dobrą tarczą niż odwrotnie.
    Na potrzeby domowe taka jak moja jest wystarczająca, przycinałem cokoły
    na 45st i także nie postrzępiło płytki.

    --
    Pozdrawiam, Tomasz
    http://tomaszkrusz.ovh.org

  • 15. Data: 2009-03-13 20:08:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tomaszkrusz wrote:

> [...]
    > odwrotnie. Na potrzeby domowe taka jak moja jest wystarczająca,
    > przycinałem cokoły na 45st i także nie postrzępiło płytki.

    a jakie duże płytki siekałeś? i na jakiej długości, bo cokoły to jakieś 5cm
    w porywie.

    a taraz zrób 60cm fazy.

  • 16. Data: 2009-03-13 23:51:38
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Witam

    > Jak nauczyć sie budować już nie mówię o murowaniu tynkowaniu ale np robieniu
    > instalacji czy kladzeniu płytek

    To było tak:
    Jako małolat odziedziczyłem chatę. Impreza była, ostra strasznie, w trakcie
    klozet siadł, zasilanie znaczy się. Kawaler byłem, pół roku z wiaderkiem
    biegałem zamiast wykorzystywać rezerwuar (żeliwna Niagara), to nie był problem.
    W końcu wezwałem majstra ze Spółdzielni (schyłkowy Jaruzel). Przyszło jakieś
    pijane bydle, puknęło młotkiem w kranik, i bekło: "20 tysięcy" (w owych czasach
    pensja nauczyciela). Pogoniłem chama, jechałem dalej na wiaderku. W końcu
    przyszło do remontu całości, bo chata ogólnie była w stanie agonalnym.
    Zgodziłem majstra (wyjątkowo porządny człowiek), ustaliliśmy zakres i ceny w
    USD, bo wtedy inflacja szalała. Drogo wtedy to było, ale... Ja mu mówię:
    Panie, chcesz Pan darmowego pomocnika? Przynieś, podaj, pozamiataj, beton
    rozrób itd.? Za darmo, tylko mów Pan co, jak, i dlaczego. Zgodził się!
    Harowałem jak dziki osioł a On pokazywał co i jak. Patrzyłem jak gwintował i
    skręcał rury, mówił jak rozrabiać cement (bo Atlasu wtedy nie znano:), wyjaśnił
    dlaczego glazurę trzeba było moczyć w wannie i nie używać giętkich wężyków.
    Ogólnie opłaciło się.
    Od tego czasu nie wpuściłem majstra do domu. Druga chata na działce stoi, cała
    elektryka, hydraulika, szambo nawet, bez "fachowców" stanęło, no i płot.
    Dekarstwa nie ruszę (lęk wysokości) ale i z podłogami sobie poradziłem, i z
    fundamentem (szalunkami znaczy się, bo resztę grucha załatwiła). Dogadaj się z
    jakimś specem na szkolenie, taniej Ci wyjdzie niż brać majstrów do roboty. W
    kraju gdzie podatki zeżrą wszystko, to jedyna metoda. Chyba, że zarabiasz tyle,
    że masz to głęboko...

    pozdrawiam

    Czapla

  • 17. Data: 2009-03-14 10:15:45
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłacić ale chodzi o to ze cholernie lubie sie uczyc czegos nowego są
    > jakieś stronki poglądowe filmy albo co mi polecacie ?

    Pytać, czytać i podglądać.
    Coś rozebrać, złożyć.
    Czasem coś zepsuć i naprawić.
    Pare rzeczy spie... i poprawić.

    To tak w skrócie i filozoficznie, heh. :-))

    Pzrd
    J23

  • 18. Data: 2009-03-14 10:16:56
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > dlaczego glazurę trzeba było moczyć w wannie

    Ale mam nadzieję, że z obecną glazurą już tego nie robisz? :-)

    J.

  • 19. Data: 2009-03-14 13:24:09
    Od: tomaszkrusz <t...@g...com>

    Marek Dyjor napisał(a):

    > a jakie duże płytki siekałeś? i na jakiej długości, bo cokoły to jakieś 5cm
    > w porywie.

    Na razie najdłuższy gres o boku 45cm. Teraz będę zabierał się za płytki
    do kuchni wysokie na 60cm. Z cięciem nie będzie raczej problemu, obawiam
    się tylko wycinania 6 otworów pod gniazdka (wielki kafel to i szkoda).
    Mam taką wycinarkę:
    http://www.artunarzedzia.pl/index.php?wiertla=wycina
    rki-wolframowe
    Mam nadzieję, że po namoczeniu dadzą radę :)

  • 20. Data: 2009-03-14 15:08:57
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    >Do fazy musi być profesjonalna piła o naprawdę dużej dokładności.

    albo wprawa i reczna szlifierka.

    --
    pzdr
    piotrek