  • 1. Data: 2009-05-22 11:56:12
    Temat: Jak "oczyścić" piwnicę?
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    Witam!

    Przymierzam się do przeniesienia mojej małej serwerowni (dwa serwery +
    switch 19" + modem + Firewall/IPS) do piwnicy.
    Problem w tym, że piwnica jest cała (podłoga + strop + ściany) zbudowana z
    cegieł zespolonych cementem (bądź innym podobnym spoiwem), który ma mocną
    tendencję do kruszenia się, a co za tym idzie cokolwiek nie postawię w
    piwnicy, po jakimś czasie zostaje pobrudzone pyłem/kurzem cementowym...

    Pytanie jak w temacie - co mógłbym zrobić, by uniknąć problemu? Myślałem np.
    nad pomalowaniem wszystkiego jakąś smolistą substancją, ale z tego co
    słyszałem piwnica musi "oddychać", żeby nie zapleśnieć...
    Domyślam się, że ja jeden takiego problemu nie mam... Jak "robi się" w
    takich wypadkach?

    Dodam, że problem najbardziej doskwiera ze strony stropu (wszak wszelkie
    dziadowstwa spadają z góry), a do tego niespecjalnie mogę sobie pozwolić,
    by obniżyć strop piwnicy (wysokość jest w tej chwili ok. 1,70m).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 2. Data: 2009-05-22 12:02:05
    Temat: Re: Jak "oczyścić" piwnicę?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@l...localhost>
    napisał w wiadomości news:ufgie6-ps2.ln1@mail.viste-family.net...
> [...]
    > dziadowstwa spadają z góry), a do tego niespecjalnie mogę sobie pozwolić,
    > by obniżyć strop piwnicy (wysokość jest w tej chwili ok. 1,70m).

    A w jakiejś specjalnej skrzynce tych serwerów nie mozesz umieścić?

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-22 12:28:18
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Witam!
    >
    > Przymierzam się do przeniesienia mojej małej serwerowni (dwa serwery +
    > switch 19" + modem + Firewall/IPS) do piwnicy.

    Mala rackowa szafa z dedykowanym nadmuchem/wydmuchem - i na
    nadmuchu/wydmuchu odpowiedni filtr okresowo prany. Funkcjonuja takie
    instalacje u paru moich klientow bez zarzutu w podobnych warunkach jak
    twoje. Gorzej jak masz sprzet nierackowalny - ale wtedy mozna zrobic tak jak
    pisze kris - zrobic dedykowana skrzynke chocby z OSB i wymusic ruch
    powietrza przez filtry.

    Co do zabezpieczneia przed pyleniem stropu: jesli to jest strop betonowy to
    mozesz go mocno zagruntowac - powinien przestac pylic. A potem ocenisz -
    przemalowac tez mozna.

    Kane

  • 4. Data: 2009-05-22 12:32:45
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    1. porządnie wyczyścić (na sucho lub mokro) ściany i sufit szczotką, żeby
    usunąć to, co luźno związane.
    2. zagruntować jakimś Unigruntem, czy czymś podobnym.
    3. pomalować i nie żadnym smolistym tylko na biało emulsją.
    4. używać
    Jacek

  • 5. Data: 2009-05-22 12:46:23
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    1-sze pytanie czy jest wilgoć

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4095 (20090521) __________

  • 6. Data: 2009-05-22 13:05:44
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Friday 22 May 2009 14:02, kris wrote:
    > A w jakiejś specjalnej skrzynce tych serwerów nie mozesz umieścić?

    W sumie mógłbym - jest to struktura rackowa ok. 1.5 m wysokości, więc siakaś
    skrzynka byłaby do zrobienia. Wolałbym jednak rozwiązanie globalne, gdyż
    pozwoliłoby mi to nie tylko na bezpieczne trzymanie serwerów, ale także na
    składowanie różnego innego komputerowego ustrojstwa (typu monitory,
    drukarki, itp) - generalnie taki składzik...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 7. Data: 2009-05-22 13:09:32
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Friday 22 May 2009 14:28, Kane wrote:
    > Mala rackowa szafa z dedykowanym nadmuchem/wydmuchem - i na
    > nadmuchu/wydmuchu odpowiedni filtr okresowo prany.

    Jak napisałem przed chwilą, globalne rozwiązanie znacznie bardziej mnie
    interesuje...

    > Co do zabezpieczneia przed pyleniem stropu: jesli to jest strop betonowy
    > to mozesz go mocno zagruntowac - powinien przestac pylic. A potem ocenisz
    > - przemalowac tez mozna.

    Betonowy nie jest na pewno, ale też nie powiem z czego zrobiony, bo nie
    bardzo się orientuję... Są to cegły (czerwone, jeśli ma to znaczenie :) ),
    zespolone pewnym cemento-podobnym spoiwem, o znacznej kruszliwości...

    Swoją drogą, na czym polega "zagruntowanie"? Czym się to robi?

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 8. Data: 2009-05-22 13:11:33
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Friday 22 May 2009 14:46, lukasz wrote:
    > 1-sze pytanie czy jest wilgość

    Jakieś zawilgocenie powietrza jest - jak to w piwnicy. Nie ma natomiast
    żadnych śladów na murach, ani grzyba, ani czegokolwiek podobnie
    patologicznego...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 9. Data: 2009-05-22 13:47:49
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:cpkie6-c23.ln1@mail.viste-family.net...
    > On Friday 22 May 2009 14:28, Kane wrote:

    > Swoją drogą, na czym polega "zagruntowanie"? Czym się to robi?

    Polega na tym samym co malowanie, tyle, że materiał jest inny
    (tzn nie farba a grunt: Unigrunt Atlasa, Gruntolit Kreisela, czy jakiś
    inny) - bierzesz pędzel/wałek malarski i smarujesz po ścianie ;)
    Janusz Pawlinka

  • 10. Data: 2009-05-22 14:50:28
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 22 May 2009 15:11:33 +0200, Mateusz Viste napisał(a):

    > Jakieś zawilgocenie powietrza jest - jak to w piwnicy. Nie ma natomiast
    > żadnych śladów na murach, ani grzyba, ani czegokolwiek podobnie
> [...]

    Ja bym zrobił wentylację i otynkował pomieszczenie. To znaczy, dokładnie
    tak zrobiłem w podobnej sytuacji - zamurowanie okienka (zamiast niego
    wentylator), tynki, glazura na podłogę, porządna instalacja elektryczna,
    szczelne drzwi. I jest super.

    T.