  • 11. Data: 2009-01-26 23:26:10
    Temat: Re: Jak organoleptycznie sprawdzić różnicówk
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Marku, bo popełniasz podstawowy błąd, taki sam jak popełnił ten
    > pracownik.

    wiesz ja wiem jak działa różnicówka...

    ona poprostu nie służy do tego do czego wiele osób myśli że służy, i warto
    głośno powiedzieć, że różnicowka nie jest panaceum na głupotę czy to userów
    dorosłych czy dzieci.

  • 12. Data: 2009-01-27 06:23:26
    Temat: Re: Jak organoleptycznie sprawdzić różnicówkę
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > czemu taki mały rezystor - jeszcze 12k powinien działać, a 11k musi

    można je wręcz przebrać rezystorami od 7666 ohm do 20k. Będzie wiadomo czego
    się po nich spodziewać.
    Właśnie sprawdziłem i 10k u mnie działa, nie mam innego pod ręką.

  • 13. Data: 2009-01-27 08:34:28
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    kiki pisze:

    > Wystarczy, że podłączysz bolec PE z N

    A ja Ci podłączę PE z N za różnicówką i nic się nie stanie, mimo w
    pełni prawidłowo działającej instalacji. No i co Ty na to ? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2009-01-27 08:57:40
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Ariusz pisze:

    > Dlatego skorzystam pewnie zrobię jak piszecie zewrę N z PE

    ...i niczego się nie dowiesz, bo to nie jest sposób na sprawdzenie
    różnicówki. Albo wywali różnicówkę albo nie i wcale nie będzie to
    dowodem że coś jest nie tak.

    Połączenie N i PE wywali różnicówkę *wyłącznie* jeśli gdziekolwiek w
    instalacji zasilany jest odbiornik inny niż trójfazowy bez punktu
    neutralnego i to też w zależności od parametrów instalacji i mocy owego
    odbiornika. Jeśli do styku PEN w przyłączu nie wpływa żaden prąd z N, to
    różnicówka nie ma prawa wyłączyć bo i jak ?

    Różnicówka wywali wyłącznie jeśli we wspomnianym połączeniu N do PE, w
    przewodzie N popłynie prąd większy od 30mA (typowo). W przeciwieństwie
    do połączenia L z PE, w połączeniu N i PE nie można określić w jakich
    warunkach ów prąd będzie płynął; zależy to od zbyt wielu czynników -
    przekrojów przewodów, jakości połączeń, długości itd. W powyższym
    połączeniu PE staje się połączeniem równoległym do N - część prądu
    odbiornika który płynął z N do PEN w przyłączu zaczyna płynąć także
    przewodem PE do PEN.

    Między innymi z powyższych względów w trójfazowych instalacjach powinno
    się stosować wyłączniki RCD rozłączające także N :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 15. Data: 2009-01-27 10:04:21
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > odbiornika. Jeśli do styku PEN w przyłączu nie wpływa żaden prąd z N, to
    > różnicówka nie ma prawa wyłączyć bo i jak ?

    ale różnicówka nie zabezpiecza przed upływem z N do PE, bo i co miałaby
    zabezpieczać, to upływ prądu z L do PE lub bezpośrednio do ziemi jesst
    niebezpieczny, zwłaszcza jeśli przebiega przez ciało człowieka :-) i wtedy
    różnicówka powinna zadziałać

    > Między innymi z powyższych względów w trójfazowych instalacjach powinno
    > się stosować wyłączniki RCD rozłączające także N :-)

    a tak nie jest w kazdej różnicówce?

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 16. Data: 2009-01-27 10:12:18
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jak można sprawdzić poprawność instalacji z zabezpieczeniem
    > różnicowo-nadrądowym.

    > Czy połączenie N z uziemieniem wystarczy, czy musi to być połączone
    > poprzez jakiś odbiornik, np żarówka?

    każda różnicówka ma wbudowany przycisk TEST
    który wywołuje takie wewnętrzne "zwarcie" przez odpowiedni opornik

    więc wystarczy tylko nacisnąć...

    jak szukasz, jaki obwód jest podłączony do różicówki
    to możesz zwierać jak napisałeś
    albo po prosu wyłączać podejrzany obwód i patrzeć czy zgasła lampka nocna
    podłączona do gniazdka tego gniazdka

  • 17. Data: 2009-01-27 10:40:49
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    robert pisze:

> [...]
    > zabezpieczać, to upływ prądu z L do PE lub bezpośrednio do ziemi jesst
    > niebezpieczny, zwłaszcza jeśli przebiega przez ciało człowieka :-) i wtedy

    Różnicówka zabezpiecza przed wypływem prądu z instalacji, mówiąc
    najprościej chociaż nie do końca precyzyjnie. Chroni więc zarówno przed
    wypływem z L jak i z N. W pewnych sytuacjach awaryjnych na przewodzie N
    możesz mieć potencjał sieci - wystarczy pojawienie się przerwy w
    przewodzie N na trasie do przyłącza lub pojawienie się prądów zwarciowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 18. Data: 2009-01-27 11:27:05
    Od: "helena993" <h...@g...pl>

    Sebcio gdzie mieszkasz? Pomógłbyś mi w naprawie róznicówki. Chodzi o woj.
    dolnośląskie. Pozdrawiam
    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:glmocb$q2o$1@pippin.nask.net.pl... W.

  • 19. Data: 2009-01-27 12:13:45
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    helena993 pisze:

    > Sebcio gdzie mieszkasz? Pomógłbyś mi w naprawie róznicówki. Chodzi o woj.
    > dolnośląskie. Pozdrawiam

    Niestety, mieszkam całkiem daleko od Ciebie :) Poza tym różnicówki się
    nie naprawia, lecz wymienia (o ile to ona jest uszkodzona). Uderz do
    jakiegoś lokalnego elektryka - pomoże Ci bez problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 20. Data: 2009-01-28 08:46:34
    Od: "helena993" <h...@g...pl>

    Nie znam się na tym. Było 5 elektryków a "korki nadal wywala". Nie ma
    mocnych. Dziękuję za odpowiedż. Pozdrawiam. W