  • 1. Data: 2010-04-24 14:36:38
    Temat: Jak oszacowac koszt budowy dmu z bali?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Znowu mecze temat domu z bali. Probuje wstepnie oszacowac koszty budowy
    domu z bali, ale nie jest to latwe. Nie ma sie na czym oprzec. Firmy
    zakladaja baaaardzo duze widelki kosztow, nie precyzujac, od czego te
    roznice zaleza. Informacji od inwestorow jest z kolei jak na lekarstwo.

    Czy ktos pomoze i wskaze jakies zrodla czy porownania albo posluzy wlasna
    wiedza? Na razie wiem tylko, ze dom ma byc parterowy z poddaszem
    mieszkalnym i ma miec ok. 140 m2 powierzchni uzytkowej.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-04-24 16:09:23
    Temat: Re: Jak oszacowac koszt budowy dmu z bali?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiedza? Na razie wiem tylko, ze dom ma byc parterowy z poddaszem
    > mieszkalnym i ma miec ok. 140 m2 powierzchni uzytkowej.

    Pytanie ile kosztuje samochód - wiemy za ma być niebieski i ma mieć klime
    :-) Mniej wiecej tak sformułowałes pytanie.
    Weź konkretny projekt i roześlij po firmach , za 2 tygodznie bedziesz
    wiedział.

    b.

  • 3. Data: 2010-04-24 17:11:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 18:09:23 +0200, Budyń napisał(a):

    > Pytanie ile kosztuje samochód - wiemy za ma być niebieski i ma mieć klime
    > :-) Mniej wiecej tak sformułowałes pytanie.

    Ech, no wiem...

    > Weź konkretny projekt i roześlij po firmach , za 2 tygodznie bedziesz
    > wiedział.

    Jestem na etapie wyboru dzialki - te, ktore mam na oku i w zasiegu roznia
    sie od siebie tak, ze nie kazdy dom sie zmiesci, a co za tym idzie nie
    kazdy projekt sie nada. W zwiazku z tym mam na tapecie z 10 potencjalnych
    projektow, bo wybor zalezy tez czesciowo od kosztow. Wiem, bledne kolo.

    Zanim zaczne zawracac glowe firmom (ktore i tak nie daja mi przeciez
    gwarancji ceny) chcialbym sie samemu zorientowac w kosztach, po pierwsze
    zeby sie nie dac robic w balona, a po drugie zeby zawezic ten wybor z 10 do
    3-4 projektow. Wiec zawracam gitare tu :)

    Na pewno chce w miare prosty, klasyczny dom, nie w stylu podhalanskim, z
    dwuspadowym dachem i jaskolka, chetnie z boku garaz w bryle, wtedy dach
    bardziej skomplikowany... Pokrycie z dachowki bitumicznej. Chce dom
    czesciowo podpiwniczyc. Czy okolo 2 tys. zl za m2 dla stanu surowego
    zamknietego to realna kwota dla domu z bali, liczac z fundamentem?

  • 4. Data: 2010-04-24 17:34:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > do
    > 3-4 projektow. Wiec zawracam gitare tu :)

    weź dowolny projekt z tych które masz i rozeslij do firm. Bedziesz miał dane
    orientacyjne. Jak juz przyjdzie do wyboru konkretnego projektu dla działki,
    to założe sie, ze to i tak bedzie inny niz masz teraz na tapecie :-)

    aha, dom z bali - żeby był ciepły musi być docieplony. Jesli od srodka to
    robi sie zwykłe "murowane" wnętrze , a bale z zewnątrz po 3 latach wyglądają
    szaro i brzydko. Jesli ocieplac od zewnątrz, to w srodku aby utrzymać klimat
    trzeba sie nieźle nagimanastykować zeby zachowac klimat.
    Tak źle i tak niedobrze :-)

    Moze spróbuj kanadyjczyka w tym stylu, najwyzej dasz drewno na elewacje,
    powinno być prosciej.

    b.

  • 5. Data: 2010-04-24 21:11:38
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Moze spróbuj kanadyjczyka w tym stylu, najwyzej dasz drewno na elewacje,
    > powinno być prosciej.

    to moze idąc tym tokiem myślenia odrazu lepiej z porothermu lub ytonga :)
    będzie pewniej i mniej problemów :)

  • 6. Data: 2010-04-24 22:12:04
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > domu z bali, ale nie jest to latwe. Nie ma sie na czym oprzec. Firmy
    > zakladaja baaaardzo duze widelki kosztow, nie precyzujac, od czego te

    Porownaj najwyzsze to moze sie wyrobisz.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-04-25 09:44:39
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "amir" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to moze idąc tym tokiem myślenia odrazu lepiej z porothermu lub ytonga :)
    > będzie pewniej i mniej problemów :)
    ze niby jak?
    mniej problemow przy tradycji?
    a poza tym tradycji raczej nikt dokladnie nie wyceni...
    ze o czasie realizacji nie wspomne...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-04-25 09:46:18
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Maciek
    > "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    > niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

    wejdz do mnie na stronke popatrz projekty, wiekszosc jest powycenianych, dom
    z bala bedzie jakies 10% drozszy i juz masz szacunkowe koszty.

    --
    -
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-04-25 12:47:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Apr 2010 11:46:18 +0200, HANA napisał(a):

    > wejdz do mnie na stronke popatrz projekty, wiekszosc jest powycenianych, dom
    > z bala bedzie jakies 10% drozszy i juz masz szacunkowe koszty.

    Dzieki! Jakis poglad na cene m2 to daje, chociaz nie ma tam nic
    przypominajacego dom, jaki ja chce zbudowac, wiec pewnie rozbieznosci beda.

  • 10. Data: 2010-04-26 08:22:58
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 24 Kwi, 19:11, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > czesciowo podpiwniczyc. Czy okolo 2 tys. zl za m2 dla stanu surowego
    > zamknietego to realna kwota dla domu z bali, liczac z fundamentem?

    zeby nie to "czesciowe podpiwniczenie" i jesli projekt nie bedzie
    rozdmuchany to cena byłaby w zasiegu. Piwnice zawsze drogie sa a
    skomplikowane bryly jeszcze bardziej, choc w Twych zamierzeniach jest
    projektowo raczej klasycznie , więc nie bedzie tak żle.
    Tej wielkości dom i podobnego kształu bez okien, piwnic i garażu,w
    pełni ocieplony, wykonane schody i podłoga na poddaszu, w tech
    sumikowo łątkowej kosztuje u mnie ok 165 tys zł. z grubsza liczac
    oczywiscie, bo jak zawsze diabel spi w szczegolach.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl