  • 11. Data: 2010-01-20 23:30:20
    Temat: Re: Jak podlaczyc (elektryka)?
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Dzieki za pomoc.

    Pozdrawaiam
    Dy

  • 12. Data: 2010-01-20 23:31:10
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-01-21 00:13, Cyb pisze:

    > tylko jesli tam na tym 5 przewodach sa 3 fazy i polaczy ze soba dwie
    > fazy to moze sie z lekka zdziwic - zarowka moze nie wytrzymac w
    > warunkach polowych 400V i strzeli - wiecej strachu niz szkod, ale
    > lepeij nie trzymac blisko twarzy.

    Ja wiem, że różne cuda są na świecie ale teraz to już pojechałeś z tymi
    3 fazami z sufitu :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 13. Data: 2010-01-21 09:03:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tez przed chwila skonczylem na TVNie ogladac "Eksplozje" ;))))

    Sasiadce mojej zony lata temu strzelila zarowka wkrecana do normalnego
    zyrandola. Normalnie jakby eksplozja. Kawalek szkla wbil jej sie w oko i do
    dzis ma tylko jedno. Nie ma zartow panowie. Ja nigdy nie patrze na wkrecana
    zarowke.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-01-21 09:06:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Dzieki za pomoc.

    Milego uzywania. :-)

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-01-21 09:11:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    >Sprawdzilem ale mam chyba w 2 przewodach napiecie. Po ciemku to
    >robilem wiec moze pomylilem te kabelki.

    Tak powinno byc, w dwoch przewodach napiecie. Oba kable dostaja napiecie
    przez wcisniecie oddzielnej klapki na podwojnym wlaczniku. Jak kupisz
    wiekszy zyrandol z powiedzmy piecioma zarowkami to z niego wychodza trzy
    kable. Dwa do zasilania oddzielnie zwykle dwoch i trzech zarowek, trzeci
    kabel to zero. Z sufitu normalnie wychodza dwa pradowe przez ten podwojny
    wlacznik, zero i ochronny podlaczany bezposrednio do oprawy. Piec jak u
    Ciebie to jakies malo standardowe roziwiazanie, ale moze ktos cos innego
    mial na mysli albo nie mial innego kabla.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-01-21 10:24:02
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Ram tamtam tam!!!
    Jestem wielki a Wy niocenieni. Dzięki wspólnemu wysiłkowi podłączyłem
    (sam) 5 (słownie pięć) oprawek. Świecą i żadnych strat.

    Głębokie ukłony.
    Dzięki, pozdrawiam
    Dy

    PS. tych kabelków okazało się jest 4. W nocy troche sie dwoi.

  • 17. Data: 2010-01-21 21:06:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > zarowek w oprawi z kilkoma zarowkami. Szczerze mowiac nie wiem po co piec,
    > chyba ze to kabel z napieciem trojfazowym.

    Dlatego, ze kabel z 4 zylami jest na zamówienie a 5 zylowy do kupienia "od reki",
    wiec instalatorowi nie oplaca sie nawet go zamawiac. A 3 zylowy do wypustów sie nie
    nadaje.

  • 18. Data: 2010-01-21 21:15:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Dlatego, ze kabel z 4 zylami jest na zamówienie a 5 zylowy do kupienia "od
    > reki", wiec instalatorowi nie oplaca sie > nawet go zamawiac. A 3 zylowy
    > do wypustów sie nie nadaje

    Ja czterozylowy kupowalem od reki. Trzy zyly tez sie nadaja tak samo jak
    cztero tylko raczej do mniejszych pomieszczen, lub mozna dolozyc pojedyncza
    zyle obok kabla. Osobiscie chyba wybral bym ten wariant, zamiast pakowanie
    slepej zyly.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-01-21 21:58:07
    Od: M <m...@o...pl>

    W dniu 2010-01-21 22:06, William Bonawentura pisze:

    > Dlatego, ze kabel z 4 zylami jest na zam?wienie a 5 zylowy do kupienia "od reki",
    wiec instalatorowi nie oplaca sie nawet go zamawiac. A 3 zylowy do wypust?w sie nie
    nadaje.

    Elektryk ma zwykle wszystkie potrzebne kable na zamówienie w rolkach i
    używa tyle ile jest akurat potrzebne. Jak nie pójdzie w jednej robocie,
    to za chwilę w następnej kilkaset metrów się zużyje.

    Zresztą wyjaśniło się, że było 4.

    M.

  • 20. Data: 2010-01-22 13:50:22
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Cyb pisze:

> [...]
    > fazy to moze sie z lekka zdziwic - zarowka moze nie wytrzymac w
    > warunkach polowych 400V i strzeli - wiecej strachu niz szkod, ale

    taa..... przewód trojfazowy wychodząy ze srodka sufitu.... tak, to
    typowe miejsce na montaz gniada 400V... ;)

    Pozdrawiam
    Michał