  • 1. Data: 2016-11-04 10:07:34
    Temat: Jak podnieść drzwi na zawiasach bez zdejmowania
    Od: adam <a...@a...pl>

    Nie ma luzu na nad drzwiami i nie można ich zdjąć bez rozkucia ściany.
    Drzwi są ciężkie, stalowe. Wciśnięcia gwoździa/drutu i zawinięcie wokół
    zawiasa pomaga na tydzień. Potem ciężar drzwi powoduje, że z drutu robi
    się placek i sytuacja wraca do punktu wyjścia. Poza tym jest trudny
    dostęp do zawiasów, trudno jest dobrze zawinąć drut, potrafi po 3 dniach
    wypaść.

    Twardego drutu nie zawinę, bo twardy, no i trudny dostęp.
    Jest jakiś sposób, czy rozwalać ścianę?

  • 2. Data: 2016-11-04 10:17:27
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    zaznaczam ze o spawaniu nie mam pojecia...
    ale moze rozciac podkladke odp. grubosci na dwie czesci, zalozyc i zlapac
    spawem? obrocic i zlapac z drugiej strony?
    od biedy mozna sie nei przejmowac dolem i do dolnego przyspawac...

  • 3. Data: 2016-11-04 10:33:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan adam napisał:

> [...]
    > wypaść.
    >
    > Twardego drutu nie zawinę, bo twardy, no i trudny dostęp.

    Są różne takie zawleczki z bardzo twardej i sprężystej stali, do łożysk,
    sworzni, trzpieni czy innych szpindli. Można próbować coś z tego dobrać.
    I mieć nadzieję, że się da wcisnąc bez połamania.

    Jarek

    --
    Tu się nie ma co pieścić, to się musi zmieścić.

  • 4. Data: 2016-11-04 11:57:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 10:07, adam pisze:
> [...]
    > wypaść.
    >
    > Twardego drutu nie zawinę, bo twardy, no i trudny dostęp.

    Może jakaś podkładka z wyciętym fragmentem trochę węższym niż trzpień
    zawiasu i bazując na jakiejś tam sprężystości tego spróbować wcisnąć na
    ten trzpień?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2016-11-04 12:07:25
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Może jakaś podkładka z wyciętym fragmentem trochę węższym niż trzpień
    > zawiasu i bazując na jakiejś tam sprężystości tego spróbować wcisnąć na
    > ten trzpień?

    Taka myśl mi też przyszła, z tym, że nie podkładka, ale może dobrałbym
    jakąś sprężynę o średnicy zbliżonej trzpienia zawiasu i wyciął jeden
    zwój z tej sprężyny. Pewno dałoby się wcisnąć.

  • 6. Data: 2016-11-04 12:24:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-04 o 12:07, adam pisze:

    > Taka myśl mi też przyszła, z tym, że nie podkładka, ale może dobrałbym
    > jakąś sprężynę o średnicy zbliżonej trzpienia zawiasu i wyciął jeden
    > zwój z tej sprężyny. Pewno dałoby się wcisnąć.

    Do takich rzeczy są pierścienie segera. Tyle, że one często mają małą
    "szczelinę". Może, jakby go nieco zeszlifować, to dało by się włożyć?

    Są twarde i płaskie, więc pewnie przeżyją zawiasy. Znaczy: pierścień się
    nie zużyje, tylko zawias.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2016-11-04 12:30:11
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2016 10:07:34 +0100, adam napisał(a):

    > Jest jakiś sposób, czy rozwalać ścianę?

    A trzpienia nie da się wybić "w dół"?

    --
    scruffty

  • 8. Data: 2016-11-04 13:20:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 12:24, Adam pisze:

> [...]
    > "szczelinę". Może, jakby go nieco zeszlifować, to dało by się włożyć?
    >
    > Są twarde i płaskie, więc pewnie przeżyją zawiasy. Znaczy: pierścień się

    No właśnie segera nie proponowałem, bo je ciężko by było założyć na
    trzpień zapewne. Dlatego sugerowałem taki seger domowej roboty ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2016-11-04 13:41:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-11-04 o 13:20, Kżyho pisze:

    > No właśnie segera nie proponowałem, bo je ciężko by było założyć na
    > trzpień zapewne. Dlatego sugerowałem taki seger domowej roboty ;)

    Segera sa stosunkowo cienkie.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2016-11-04 15:07:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myk moze byc w tym ze wiekszosc zawiasow ma wsadzona kulke od lozyska i to na niej
    sie obraca zawias. Jak by tak bylo to zadne podkladki nic nie dadza bo sie bardzo
    szybko zuzyja.