  • 141. Data: 2015-03-21 07:43:23
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    a-kuchni,w573.html

    > "Rewitalizacja" kuchni medyczną szafką na leki i narzędzia w charakterze
    > serwantki mnie wręcz powaliła... Zdecydowanie brakuje fotela
    > ginekologicznego w charakterze leżanki. A do wagi sklepowej w tle
    > koniecznie pasowałby sporej wielkości pieniek do rozrąbywania mięsa z
    > wbitym weń słusznych rozmiarów toporkiem rzeźnickim.
    > Nie ma to jak eklektyczne podejście w urządzaniu... domu?
    > 3-]

    Wiedziałam, że na Ciebie można liczyć.

  • 142. Data: 2015-03-21 11:06:25
    Od: " 666" <...@...6>

    No widzisz, i sąsiad badylarz ma instalację cichą, a po Twoim PCV spuszczana woda tak
    napier...a, że budzi w środku cały dom.
    Tacy jak Ty instalowali sobie w bloku grzejniki z blachy 1,25 mm "bo nowoczesne i
    ładne" i patrzyli z pogardą na mnie nie
    pozwalającego ruszyć grzejników żeliwnych.

  • 143. Data: 2015-03-21 11:07:54
    Od: " 666" <...@...6>

    To cytat z filmu "Futro"?

    -----
    > "Byłem kiedyś na przyjęciu, to była któraś generacja parapetówy, więc w nowym domu.
    Dom ładny, świetnie położony i w ogóle same
    > zalety. Tylko wykonawca wpadł na pomysł, by zamiast wewnętrznych tynków
    przyklajstrować płytę kartonowo-gipsową. Ściany z cegły, a

  • 144. Data: 2015-03-21 11:26:13
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-21 o 00:02, Qrczak pisze:
    > Dnia 2015-03-20 23:24, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

    > Bo ja wiem, czy specjalne...
    > https://www.pinterest.com/pin/487233253408404297/
    > https://www.pinterest.com/pin/487233253408404308/
    > http://www.domzpomyslem.pl/blog/wnetrza/rewitalizacj
    a-kuchni,w573.html

    A nie? Przynajmniej w tym ostatnim przypadku jest. Tam jeszcze tylko
    haftowanej makatki z pawiem brakuje...
    Ten dywanik wielkanocny śliczny jest. Ja natomiast chciałam uniknąć
    takiego właśnie efektu, jaki powstał w linkowanym wnętrzu - czyli
    zasłonięciu najładniejszego. Takie kogutki trzeba by powiesić na ścianie
    albo rzeczywiście nie obstawiać już niczym, ewentualnie jakoś sprytnie
    wkomponować.

    Ewa

  • 145. Data: 2015-03-21 11:27:35
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-20 o 23:51, Qrczak pisze:

    > To jasne. Nie zawsze da się pozbyć mebli tylko dlatego, że nie pasują
    > do nowego dywanu.

    No niestety. Podłogę też trudno wymienić.

    Ewa

  • 146. Data: 2015-03-21 12:17:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > No niestety. Podłogę też trudno wymienić.

    Ale jak się już wymienia, a są na tej podłodze jakieś ornamenta,
    to łatwo zrobić to dopasowując ich nowe rozmieszczenie do sposobu
    wykorzystania pomieszczenia, ustawienia mebli itd. A nie tak, jak
    to często bywa na początku w pierwotnym projekcie, kiedy to nikt
    jeszcze nie wiedział jak wyglądać będzie życie we wnętrzach. Walnął
    więc na przykład coś na środku czegoś, a potem ten realny środek
    odsunął się znacznie od środka geometrycznego. Ta sama uwaga dotyczy
    też na przykład rozmieszczenia punktów oświetleniowych i w ogóle
    organizacji przestrzeni.

    Jarek

    --
    Otwórzmy więc ich drzwi...
    zajrzyjmy im do wnętrza

  • 147. Data: 2015-03-21 12:42:28
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2015-03-21 12:17, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
    > odsunął się znacznie od środka geometrycznego. Ta sama uwaga dotyczy
    > też na przykład rozmieszczenia punktów oświetleniowych i w ogóle

    Centralne walnięcie oświetlenia jest typowe w mieszkaniówce, od kamienic
    przez "apartamentowce" aż po pałace. Widać wiecznie żywa jest legenda,
    że w każdym pokoju na środku stoi stół.

  • 148. Data: 2015-03-21 12:45:04
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    a-kuchni,w573.html

    > A nie? Przynajmniej w tym ostatnim przypadku jest. Tam jeszcze tylko
    > haftowanej makatki z pawiem brakuje...

    Nie bardzo wiem, gdzie by ona leżeć miała...

> [...]
    > zasłonięciu najładniejszego. Takie kogutki trzeba by powiesić na ścianie
    > albo rzeczywiście nie obstawiać już niczym, ewentualnie jakoś sprytnie

    Hm... ale to tylko dywan. W dodatku żaden muzealny unikat.

  • 149. Data: 2015-03-21 12:46:48
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Ale jak się już wymienia, a są na tej podłodze jakieś ornamenta

    Mnie akurat bardziej chodziłoby o kolor.

> [...]
    > znacznie od środka geometrycznego. Ta sama uwaga dotyczy też na
    > przykład rozmieszczenia punktów oświetleniowych i w ogóle organizacji

    Nad tym myśleliśmy dość poważnie i punkty oświetleniowe zostały
    dokładnie zaplanowane, nawet z uwzględnieniem wielkości stołu. W takiej
    sytuacji istotna zmiana jednego elementu pociągałaby za sobą daleko
    idące konsekwencje. Między innymi też z tego powodu dywan jako centralny
    obiekt zdobniczy nie wchodził w grę, choć trochę teraz szkoda, bo coraz
    bardziej mi się podoba. ;)

    Ewa

  • 150. Data: 2015-03-21 13:04:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Centralne walnięcie oświetlenia jest typowe w mieszkaniówce, od kamienic
    > przez "apartamentowce" aż po pałace. Widać wiecznie żywa jest legenda,
    > że w każdym pokoju na środku stoi stół.

    Co ciekawe, ludzie w większości nie mają nawet takich pomysłów, by chcieć
    mieć to jakoś inaczej. Tradycja lampy nad okrągłym stołem, przy którym
    się siedzi i prowadzi rozmowy, to jedno. Ale to też relikt tych czasów,
    kiedy wszyscy chodzili spać z qrami. Wieszało się na środku lampę naftową,
    żeby oświetlała w miarę równomiernie skąpym światłem cały pokój, a człek
    idąc spać nie pozabijał się o meble. Wysiadywanie po nocach nie było wtedy
    w modzie.

    Jarek

    --
    A może byśmy tak, najmilszy,