  • 21. Data: 2009-04-07 12:04:32
    Temat: Re: Jak poprawnie zasypac fundamenty/wykop?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Kwi, 13:34, a...@g...com wrote:
    > On 7 Kwi, 11:51, k...@g...com wrote:
    > [...]
    >
    > http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,63545,2738407.html
    >
    > Ja chyba zdecyduje sie w piwnicach na keramzyt :) Mam tam nierowno
    > piasku

    To wybudowałeś dom a nie masz jeszcze podłogi w piwnicy?

    >, musialbym wylewac chudziaka z betoniarki, rownac, a potem
    > bawic sie jeszcze w ukladanie styro.. Keramzytem bedzie znacznie
    > prosciej i na pewno ostatecznie wyjdzie to taniej!

    A jaką wysoką masz w tej chwili piwnicę? I jak wysoki jest pierwszy
    schodek w piwnicy a ile mają następne?

    > BTW. No chyba, ze ktos ma jeszcze stan surowy otwarty i moze tego
    > "chudziaka" wylac rowno z gruchy i zawibrowac (zeby byl rowniotki)..
    > pozdr.

    Zawsze można zalać....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 22. Data: 2009-04-07 12:27:23
    Od: a...@g...com

    On 7 Kwi, 14:04, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > To wybudowałeś dom a nie masz jeszcze podłogi w piwnicy?

    Pewnie. Po co mi podloga w piwnicy na tym etapie ?? ;-)

    > A jaką wysoką masz w tej chwili piwnicę?

    2,9m od poziomu piasku do sufitu :-)

    > I jak wysoki jest pierwszy
    > schodek w piwnicy a ile mają następne?

    To nie ma znaczenia - ma tyle ze przygotowany jest pod wylewke 7cm od
    ustalonego "poziomu zero" (tak zeby pasowaly oscieza 208 cm wys etc).
    i wtedy wszystkie beda identyczne ;) Ja tam moge nawet i pol metra
    wybrac i uzupelnic keramzytem - wiec grubosc izolacji moge sobie
    dowolnie dostosowac ;)

    > Zawsze można zalać....
    > ;-)

    Z betoniarki? No ja dziekuje.. wole rozladowac 7t keramzytu niz 3 x
    wiecej cementu, piasku, zwiru etc ;) Na to tylko 2 x folia PE i mozna
    robic miksokretowe posadzki :) W piwnicy mam piasek i sucho jak na
    pustyni..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2009-04-07 12:51:41
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > bawic sie jeszcze w ukladanie styro.. Keramzytem bedzie znacznie
    > prosciej i na pewno ostatecznie wyjdzie to taniej!

    Z mojego czytania wychodzi jednak na to ze warto ten keramzyt polozyc.
    Nie rozumiem po co w tych workach sie to kladzie ale i tak chyba
    wychodzi na to ze lepiej bez workow. Jak piszecie i zdrowe to i cieple
    wiec same zalety.
    Zrobie jak w projekcie.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 24. Data: 2009-04-07 12:53:59
    Temat: Re: Jak poprawnie zasypać fundamenty/wykop?
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Mnie się wydawało że 5cm a nie 15cm. Chyba że piszesz o innym
    > projekcie (mogłem coś przeoczyć na szybko czytając). Wydaje mi się że
    > ten styropian jest tam po to aby oddylatować od siebie podkład od
    > końcowej wylewki "pływającej", a kreramzyt byłby właściwym ociepleniem
    > (odpowiednik ok. 10 cm styropianu).. ale może się mylę.
    >
    > Pozdrawiam,
    >  Krzemo.

    Dokladnie warstwa styro to 5 cm.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 25. Data: 2009-04-07 13:11:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Kwi, 14:27, a...@g...com wrote:

    > Pewnie. Po co mi podloga w piwnicy na tym etapie ?? ;-)

    Choćby po to że łatwiej ją zrobić jak jeszcze stropu nie ma (chodzi o
    tzw. chudziaka)...
    Ten keramzyt też można by wtedy od razu wstawić z hds-u ...
    ;-)

    > 2,9m od poziomu piasku do sufitu :-)

    No to miejsce masz... to nie piwnica a kościół!
    :-)

    > To nie ma znaczenia - ma tyle ze przygotowany jest pod wylewke 7cm od
    > ustalonego "poziomu zero" (tak zeby pasowaly oscieza 208 cm wys etc).
    > i wtedy wszystkie beda identyczne ;)

    A te schody to mają swój fundament (zapewne) czy nie? I jaki głęboki
    (bo go też nie możesz podkopać)?

    >Ja tam moge nawet i pol metra
    > wybrac i uzupelnic keramzytem - wiec grubosc izolacji moge sobie
    > dowolnie dostosowac ;)

    Nie możesz się podkopać głębiej niż są ławy. Więc zakładając że możesz
    te 50 cm wykopać ... to współczuję tego kopania i usuwania... wolałbym
    już rynnę na beton przez okienko wstawić i zalewać (albo z pompy).
    ;-)

    > Z betoniarki? No ja dziekuje.. wole rozladowac 7t keramzytu niz 3 x
    > wiecej cementu, piasku, zwiru etc ;) Na to tylko 2 x folia PE i mozna
    > robic miksokretowe posadzki :) W piwnicy mam piasek i sucho jak na

    No ja bym wolał jednak betonować niż wynosić ten piasek z piwnicy ...
    ;-)
    Albo wstawiłbym betoniarkę do środka... piasek już jest, dodać cement
    i będzie zalane zaprawą ... bo to wynoszenie piasku to na prawdę mi
    się nie widzi ...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo

  • 26. Data: 2009-04-07 13:35:36
    Od: a...@g...com

    On 7 Kwi, 15:11, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Choćby po to że łatwiej ją zrobić jak jeszcze stropu nie ma (chodzi o
    > tzw. chudziaka)...

    Atam :-)

    > Ten keramzyt też można by wtedy od razu wstawić z hds-u ...
    > ;-)

    Nie ma szans, trzebaby z jakiegos wiekszego dzwigu. Nikt sie nie
    podjal podjazdu do skarpy 3,5m, dodatkowo przy nachyleniu i w terenie
    gliniastym - bloczki betonowe nosilismy w rekach i "puszczalismy" po
    drewnianym korytku w dol -> prawie 150t :-)) 7,5t keramzytu? Phi ;D

    > No to miejsce masz... to nie piwnica a kościół!
    > :-)

    No, musialem sie "wywyzszyc" z tym domem, i tak jest nadal troche za
    nisko. Ale jak przeryje sie troche teren to bedzie dobrze ;D

    > A te schody to mają swój fundament (zapewne) czy nie? I jaki głęboki
    > (bo go też nie możesz podkopać)?

    Maja, tak jak reszta - czyli ok 50cm. (10cm chudziaka, 40cm lawa).

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=454

    To ten kikucik ktorego widac tuz za garazem ;)

> [...]
    > te 50 cm wykopać ... to współczuję tego kopania i usuwania... wolałbym
    > już rynnę na beton przez okienko wstawić i zalewać (albo z pompy).

    Nie ma tak zle -> piasku mam w tej chwili na ok 15cm ponizej tego
    ustalonego "poziomu zero". Keramzytu dam pewnie kolo 20 cm, czyli
    wywiezc trzeba jedyne 5cm :) To tez pikus - osobiscie wykopalem (za
    domem w jednym miejscu dokopalem sie do fajnego piasku - pospolki,
    taki piasek ze zwirkiem..), zaladowalem na taczke, przywiozlem i
    zagescilem ok 30cm tego piasku - dwa dni roboty, jedyne kilkaset
    taczek (ok 40m3 piasku) :-)))

    > No ja bym wolał jednak betonować niż wynosić ten piasek z piwnicy ...
    > ;-)

    Betonowanie to kilka dni pracy!! Trzebaby wylac z 10cm tego chudziaka
    = ok 14m3. Betoniarke mam niewielka, wchodzi tam powiedzmy 0,1m3 na
    jeden raz i mieszac trzeba ok 2 minut na cykl. To daje 140 cykli po
    ~10 minut (bo trzeba jeszcze zaladowac piasek, przyniesc cement,
    wylac, wyrownac) = 24h roboty i (zalozmy 150kg cementu na m3) 2 tony
    cementu = ok 1k pln. Do tego ~15cm styro czyli ok 21m3 po 140 pln = 3k
    pln. Suma ok 4k pln.. Keramzyt kosztuje ok 120 pln za m3, 20cm = 28m3
    * 120 = 3,4k pln. Troche taniej, a roboty duuuuuuuuuuuuuuuuuuzo
    mniej :-) I nie trzeba sie targac z 50kg betoniarka.. Tak dla
    zobrazowania - 0,1m3 betonu wazy te 250kg, a 0,1m3 keramzytu - 30kg -
    co latwiej ulozyc ? ;-)

    > Albo wstawiłbym betoniarkę do środka... piasek już jest, dodać cement
    > i będzie zalane zaprawą ... bo to wynoszenie piasku to na prawdę mi
    > się nie widzi ...
    > ;-)

    Myslalem ze tak wlasnie zrobie od samego poczatku. Ale zmienilem
    zdanie - to jest troche meczacy sposob (ulozyc trzeba ponad 35t
    betonu!), a jeszcze mnie moga 3 fazy popiescic jak po cimoku bede tego
    chudzkaka lal :)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2009-04-07 13:56:46
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Kwi, 15:35, a...@g...com wrote:

    > Maja, tak jak reszta - czyli ok 50cm. (10cm chudziaka, 40cm lawa).

    Czyli max 40 cm możesz wykopać ...
    ;-)

> [...]
    > taki piasek ze zwirkiem..), zaladowalem na taczke, przywiozlem i
    > zagescilem ok 30cm tego piasku - dwa dni roboty, jedyne kilkaset

    Na keramzycie trzeba zrobić wylewkę, czyli te z 5 cm trzeba odjąć,
    czyli minimum 10 cm piasku musisz wybrać ...
    ;-)

    A potem nosić do góry ... to nie to samo co zrzucać po rynnie ..

> [...]
    > zdanie - to jest troche meczacy sposob (ulozyc trzeba ponad 35t
    > betonu!), a jeszcze mnie moga 3 fazy popiescic jak po cimoku bede tego

    A czemu po ciemku? Nie możesz tam zawiesić lamp na ścianach lub
    suficie?

  • 28. Data: 2009-04-07 17:03:34
    Od: a...@g...com

    On 7 Kwi, 15:56, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Czyli max 40 cm możesz wykopać ...
    > ;-)

    Wystarczy :D Przeciez pisalem, ze 20cm chce dac nie ? ;)

    > Na keramzycie trzeba zrobić wylewkę, czyli te  z 5 cm trzeba odjąć,
    > czyli minimum 10 cm piasku musisz wybrać ...
    > ;-)

    Nie trzeba. Wylewka jest juz odliczona.. Musze wybrac 5cm i koniec ->
    nie probuj prosze Cie wmawiac mi (masz jakas manie;) ile musze wybrac
    piasku zeby zmiescily mi sie drzwi w nadprozu bo ja sam robilem te
    lawy, sam wozilem piasek i sam wylewalem nadproza i chyba wiem lepiej
    nie? ;-)

    > A potem nosić do góry ... to nie to samo co zrzucać po rynnie ..

    Kto powiedzial ze do gory ? Na dole mam jeszcze do nawiezienia z 50
    wywrotek ziemi, te troche piaseczku co wywale z piwnic sie straci pod
    pierwsza wywrotka :-)

    > A czemu po ciemku? Nie możesz tam zawiesić lamp na ścianach lub
    > suficie?

    Taka metafora..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2009-04-07 18:16:17
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    A te schody to mają swój fundament (zapewne) czy nie? I jaki głęboki

    No własnie, czy schody muszą mieć fundament? Mam u siebie 6 stopni z parteru
    do gabinetu nad piwnicą i nie ma pod nimi fundamentu, mają byc wylewane,
    potem znowu kilka do sypialni nad gabinetem i ostatnie kilka na poddasze.
    Schody do piwnicy też nie mają fundamentu.
    Jak to jest w końcu? W sumie sa dośc krótkie i opierają się zawsze jednym
    końcem o strop (wieniec), nie sa to typowe schody na wysokości np 3 metrów.

    --
    Mariusz

  • 30. Data: 2009-04-08 08:47:01
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > końcem o strop (wieniec), nie sa to typowe schody na wysokości np 3 metrów.

    Mysle ze tak w powietrzu to nie za bardzo moga wisiec. Jesli sa
    krotkie to moze nie koniecznie oparte o fundament ale za to bardzo
    dobrze zazbrojone. W koncu musza utrzymac twoj ciezar :)

    Pozdrawiam
    Dy