  • 1. Data: 2015-10-30 16:13:21
    Temat: Jak poszerzyć blachę okapową pod rynną?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Mam blachę, a właściwie pas podrynnowy na płaskim dachu.Z grubsza
    wygląda tak:
    _
    |---,

    U- to rynna

    Ze względu na wykonywane docieplenie ściany, okap blachy jest niemal na
    styk ze styropianem.
    Nie chcę tego wypruwać do spodu- roboty od cholery.Pomyślałem,że może
    podsunę jakiś pasek ocynku pod istniejącą blachę i wysunę o dodatkowe
    3-4 cm.
    Ale jak to zamocować? Lutować? Inne pomysły?

  • 2. Data: 2015-10-30 16:27:14
    Temat: Re: Jak poszerzyć blachę okapową pod rynną?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 16:14:13 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:
> [...]
    > 3-4 cm.
    > Ale jak to zamocować? Lutować? Inne pomysły?

    Nity zrywalne?

  • 3. Data: 2015-10-30 17:33:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-10-30 o 16:13, Frez pisze:
> [...]
    > 3-4 cm.
    > Ale jak to zamocować? Lutować? Inne pomysły?

    Zawinąć ten opadający koniec pod spód, zazębiając z nowym kawałkiem
    blachy w taki sposób, aby nowy pas wychodził spod starego.
    Nowy kawałek blachy musi być wcześniej pozaginany tak, aby się zazębił z
    tym podwijanym pasem.
    Jak nie wiesz jak to zrobić to zleć robotę jakiemuś dekarzowi, bo możesz
    blachy mocno pokrzywić.

    Można też skorzystać z nitów zrywalnych, ale trzeba się liczyć z tym, że
    woda może delikatnie przeciekać przez otworki lub nity.
    Najlepiej jednak byłoby wymienić całe pasy na nowe o odpowiednim rozmiarze.

  • 4. Data: 2015-10-30 20:12:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zły pomysł. Za daleko Al jest w szeregu elektrchemicznym metali od Zn i Fe. Sa nity
    zrywalne ze stali nierdzewnych ale drogie i ręczna nitownica można pomarzyc ze się je
    zerwie. Znaczy zerwać takiego nita fi4 się zerwie ale ręka wielu nitów nie wytrzyma.
    Aluminiowe nity by wytrzymały jak by wody o kwaśnym pH nie było. Albo jak by wcale
    wody i dużej wilgoci nie było. W aluminiowych cysternach i pojemnikach transportuje
    się stężony kwas azotowy i nic się nie dzieje. Ale jak by ktoś próbował umyć
    aluminiowa cysternę po kwasie azotowym woda to ja anihiluje. Malo odporne jest na
    słabe i bardzo słabe kwasy. Ono i na wode malo odporne. Jeśli deszcze są teraz kwaśne
    i daleko od stali w szeregu elektrochemicznym to nic dobrego to nie wróży, zwłaszcza
    ze powinno wystarczyć na dziesiątki lat.

  • 5. Data: 2015-10-30 21:01:55
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-10-30 o 17:33, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > woda może delikatnie przeciekać przez otworki lub nity.
    > Najlepiej jednak byłoby wymienić całe pasy na nowe o odpowiednim rozmiarze.

    A jakby tak pod nita podłożyć uszczelkę z wkręta farmerskiego - takiego
    do blachodachówki?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2015-10-30 21:41:39
    Od: Frez <f...@g...com>

    > A jakby tak pod nita podłożyć uszczelkę z wkręta farmerskiego - takiego
    > do blachodachówki?
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW
    No tak, ale nit jest jakby rurkowy.Gwóźdź zgnije...A może po zanitowaniu
    całość opapować? Malo to profesjonalne, ale może zadziała?

  • 7. Data: 2015-10-30 22:54:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.10.2015 o 16:13, Frez pisze:
> [...]
    > 3-4 cm.
    > Ale jak to zamocować? Lutować? Inne pomysły?

    jak wygląda końcówka blachy? jest tam takie fikuśne zagięcie?
    ToMasz

  • 8. Data: 2015-10-31 07:42:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-10-30 o 21:41, Frez pisze:

    > No tak, ale nit jest jakby rurkowy.Gwóźdź zgnije...A może po zanitowaniu
    > całość opapować? Malo to profesjonalne, ale może zadziała?

    Można kupić nierdzewne.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2015-10-31 09:26:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > No tak, ale nit jest jakby rurkowy.Gwóźdź zgnije...A może po
    > zanitowaniu całość opapować? Malo to profesjonalne, ale może zadziała?

    Gwóźdź tak szybko nie zgnije, ale często wypada, zwłaszcza jak nity są
    zbyt krótkie. Wtedy pozostaje w nicie dziura, bo nity mają kształt rurki.
    Ale są też nity hermetyczne, których koniec jest zamknięty.
    Kogutek pisał o nitach nierdzewnych. Faktycznie trudniej je zerwać
    ręczną nitownicą kupioną w Lidlu czy Biedronce.
    To tylko kwestia odpowiedniej nitownicy. Dobra, ręczna nitownica, która
    sobie bez najmniejszego problemu radzi z nitami nierdzewnymi to wydatek
    ok. 150-250zł.
    Z całą pewnością Kogutek nigdy w rękach nie miał nitownicy droższej jak
    za 30zł.

  • 10. Data: 2015-10-31 09:52:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz co teraz powinienem napisać?