  • 31. Data: 2016-01-09 20:44:45
    Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Żyć, żeby kopiować - jakie to zwierzęce.

    Macierzyństwo jest zwierzęce. Moje dyski same załatwiają to kopiowanie
    między sobą. Łącząc się przy tym w pary -- tak jak to na wstępie
    wspomniałem.

    Jarek

    --
    Świętujmy powrót dysków do macierzy!

  • 32. Data: 2016-01-09 20:51:36
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > komórce w końcu nie zwieją. Ale w tym przypadku, jeszcze szybciej niż
    > na twardym dysku, można zapis odświeżyć lub skopiować.

    A na twardym to już w ogóle bez sensu. Jak już, to myślałam o
    magazynowaniu na takim dodatkowym zewnętrznym. Takiego to przynajmniej
    można użyć z innym kompem, np. nowym.

    Ewa

  • 33. Data: 2016-01-09 20:57:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 12:08:13 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Mam setki płyt DVD, cześć w plastikowych
    > pudełkach, część w papierowych kopertach.
    > Oczywiście kupno plastikowych pudełek
    > i przełożenie płyt z papierowych kopert
    > byłoby możliwe.
    > Mogę kupić stojak(i), ale przy takiej ilości
    > nie wiem czy to byłby dobry sposób.
    > Zależy mi na tym by można było łatwo
    > wyjąć konkretną płytę.
    > Rozważałem zakup dużego dysku

    Warto, ale raczej napęd taśmowy - także ze wględu na konieczny backup,
    jesli Ci zależy na tych zasobach. No i wygoda zależy od tego, jaki masz
    system:
    http://www.ferrobackup.com/pl/archiwizacja-danych-na
    -naped-tasmowy.html

    --
    XL
    TK to produkt jaruzelszczyzny i trzeba było z nim wreszcie

  • 34. Data: 2016-01-09 21:16:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > A na twardym to już w ogóle bez sensu.

    Czemóż to?!

    > Jak już, to myślałam o magazynowaniu na takim dodatkowym zewnętrznym.

    Bardzo mięciutkim?

    > Takiego to przynajmniej można użyć z innym kompem, np. nowym.

    I ganiać z jakimś kabelkiem? No faktycznie, wtedy bardzo prawdopodobne,
    że wcześniej czy później uwali się na podłogę. I tak będzie leżał. Jakoś
    nie widzę powodów, bym miał się wzbraniać przed używaniem dysku, który
    znajdujes się dalej niż pół metra ode mnie.

    Jarek

    PS
    Przyszło mi teraz do głowy, że przenośny dysk twardy można zabezpieczyć
    przed utratą danych związaną z upadkiem wszywając go w puchatego misiaczka.
    Względnie kotka.

    --
    Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa.
    To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem?

  • 35. Data: 2016-01-09 21:25:59
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Czemóż to?!

    > Bardzo mięciutkim?

    A bo ja wiem. Jak taki delikatny, to chyba mięciutki.

    > I ganiać z jakimś kabelkiem?

    Czasem lepiej z małym kabelkiem i takim dyskiem przenośnym, niż z
    większym kompem.

    > No faktycznie, wtedy bardzo prawdopodobne,
    > że wcześniej czy później uwali się na podłogę.

    Ale za to nie trzeba przegrywać, jeśli chce się użyć w innych
    okolicznościach przyrody.

> [...]
    > przed utratą danych związaną z upadkiem wszywając go w puchatego misiaczka.

    Lub w podusię. To już w ogóle będzie mięciutki.

    Ewa

  • 36. Data: 2016-01-09 21:41:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > A bo ja wiem. Jak taki delikatny, to chyba mięciutki.

    Nawet największy twardziel może objawić się delikatnym.

    > Czasem lepiej z małym kabelkiem i takim dyskiem przenośnym,
    > niż z większym kompem.

    Dlaczego w ogóle ganiać z?

    > Ale za to nie trzeba przegrywać, jeśli chce się użyć w innych
    > okolicznościach przyrody.

    No tak, ten klaser z krążkami jest w sam raz na wszelkie okoliczności
    przyrody.

    > Lub w podusię. To już w ogóle będzie mięciutki.

    Lub. W każdym razie pomysł dobry, prawda?

    Jarek

    --
    Mówisz w głowie się gotuje
    W sercu rwie się i kotłuje

  • 37. Data: 2016-01-09 21:42:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Nie wiem, jak w świecie, ale w mojej wsi zaczyna w sklepach brakować
    > ładnych a niedrogich "pudełeczek" na cd/dvd.

    Kiedyś to by dzieci w szkole na pracach ręcznych zrobiły pudełeczka
    i koperty z kolorowego papieru. Całkiem niedrogo. A jeszcze piątka
    by była.

    Jarek

    --
    Wykrył pies bimbrownię na czas
    Wycinanki robi wujek

  • 38. Data: 2016-01-09 21:59:30
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > No tak, ten klaser z krążkami jest w sam raz na wszelkie okoliczności
    > przyrody.

    Powiem tak - gdybym miała ponad setkę płyt, z których to może kiedyś
    skorzystam, a może nie, to wolałabym je przechować w takim klaserze, niż
    każdą jedną kopiować na cokolwiek, wszystko jedno czy twardego czy
    miękkiego. A i przy ewentualnej wymianie komputera nie ma dodatkowej roboty.
    Oczywiście przyszłościowo myśląc, można sobie na bieżąco wszystko
    kopiować gdzieś tam, ale ze starymi płytami tyle zachodu? Pfffiii

    A tak poza tym, to ja nie jestem zbytnio uporządkowana pod tym względem.
    A nawet wręcz przeciwnie.

    > Lub. W każdym razie pomysł dobry, prawda?

    Dobry. W razie czego można mu się nawet wypłakać.

    Ewa

  • 39. Data: 2016-01-09 22:13:49
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

> [...]
    > Oczywiście przyszłościowo myśląc, można sobie na bieżąco wszystko
    > kopiować gdzieś tam, ale ze starymi płytami tyle zachodu? Pfffiii

    A powyżej której setki przestaje to być pfffiii?

    > A tak poza tym, to ja nie jestem zbytnio uporządkowana pod tym względem.
    > A nawet wręcz przeciwnie.

    > Dobry. W razie czego można mu się nawet wypłakać.

    Na piersi.
    [poglądówki nie wrzucam, każdy sobie chyba może wyobrazić]

  • 40. Data: 2016-01-09 22:18:47
    Od: "Zygmunt" <n...@s...pl>

    Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku
    lub taśmie żeby było taniej.
    Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVD
    i zgodnie z tematem chodzi mi o wygodny
    sposób ich przechowywania.
    Przez wygodny sposób rozumiem taki żeby
    łatwo było można wyszukać płytę, która jest
    mi w danym momencie potrzebna.
    W tej chwili trzymam je w różnych pudełkach
    po różnym sprzęcie, zwracając uwagę żeby
    "stały", to znaczy żeby nie leżały w stosach.
    To jest niewygodne, a ponadto zajmuje dużo
    miejsca.
    Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis
    pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

    Pozdrowienia
    Zygmunt