  • 41. Data: 2016-01-09 22:22:20
    Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Powiem tak - gdybym miała ponad setkę płyt, z których to może kiedyś
    > skorzystam, a może nie, to wolałabym je przechować w takim klaserze,
    > niż każdą jedną kopiować na cokolwiek, wszystko jedno czy twardego
    > czy miękkiego.

    To ja powiem odwrotnie -- gdybym ja chciał przenieść do klaserów
    zawartość swoich twardych dysków (o których ktoś kiedyś w Usenecie
    napisał, "że są jako te worki cygańskie", to by mi stu płyt nie
    starczyło.

    > A i przy ewentualnej wymianie komputera nie ma dodatkowej roboty.

    Od czasu wyrażenia tamtej opinii wiele lat minęło. Zmieniłem też wiele
    dysków i jeszcze więcej komputerów. Przesypywanie z worka do worka
    dzieje się niemal bez udziału mojej świadomości.

    > Oczywiście przyszłościowo myśląc, można sobie na bieżąco wszystko
    > kopiować gdzieś tam, ale ze starymi płytami tyle zachodu? Pfffiii

    Płyty DVD trafiły pod strzechy już po uszyciu moich worków. Więc dla
    mnie to jest pfffiii i ogólnie zachód. Od zawsze sobie wszystko na
    bieżąco kopiuję.

    > A tak poza tym, to ja nie jestem zbytnio uporządkowana pod tym względem.
    > A nawet wręcz przeciwnie.

    Gdyby w Sevres mieli ustawić gablotę z wzorcem nieuporządkowania, to
    bym chyba musiał w niej stanąć (nie wiem ile za takie stanie płacą,
    więc nie składam na razie żadnych deklaracji).

    > Dobry. W razie czego można mu się nawet wypłakać.

    No to chociaż tu jesteśmy zgodni. Rzadko się zdarza, więc warto to uczcić.

    Jarek

    --
    Cry me a river
    Cry me a river

  • 42. Data: 2016-01-09 22:29:20
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2016-01-09 22:22, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
    > zawartość swoich twardych dysków (o których ktoś kiedyś w Usenecie
    > napisał, "że są jako te worki cygańskie", to by mi stu płyt nie

    Pikuś. Pan Pikuś.

    > Od czasu wyrażenia tamtej opinii wiele lat minęło. Zmieniłem też wiele
    > dysków i jeszcze więcej komputerów. Przesypywanie z worka do worka
    > dzieje się niemal bez udziału mojej świadomości.

    Dopóki nie masz tych worków trzy naraz, jest ok.

    > Płyty DVD trafiły pod strzechy już po uszyciu moich worków. Więc dla
    > mnie to jest pfffiii i ogólnie zachód. Od zawsze sobie wszystko na
    > bieżąco kopiuję.

    Hm... a to na mnie narzekali (i na EFkę), że stenogramy poszemy... hłeh

    > Gdyby w Sevres mieli ustawić gablotę z wzorcem nieuporządkowania, to
    > bym chyba musiał w niej stanąć (nie wiem ile za takie stanie płacą,
    > więc nie składam na razie żadnych deklaracji).

    Mogę stać naprzeciw, będę Wasz blask odbijać.

  • 43. Data: 2016-01-09 22:33:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 22:18:47 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis
    > pozostaje na płytach. To nie ma być archiwum.

    Zaznaczyłam - jeśli Ci zależy na tych danych. Jeśli nie, to musisz się
    liczyć z ich utratą. Płyty są zawodne.
    --
    XL
    TK to produkt jaruzelszczyzny i trzeba było z nim wreszcie

  • 44. Data: 2016-01-09 22:37:28
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 09.01.2016 o 22:13, Qrczak pisze:
    > Dnia 2016-01-09 21:59, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

    > A powyżej której setki przestaje to być pfffiii?

    Może po pół litra? Wtedy odbyłoby się to poza moją świadomością.

    > Na piersi.
    > [poglądówki nie wrzucam, każdy sobie chyba może wyobrazić]

    Może może.

    Ewa

  • 45. Data: 2016-01-09 22:41:58
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > To ja powiem odwrotnie -- gdybym ja chciał przenieść do klaserów
    > zawartość swoich twardych dysków

    No ale tu rozpatrujemy inną sytuację. Przecież to chyba jasne, że nikt w
    dzisiejszych czasach nikomu nie będzie proponował nagrywanie zawartości
    dysków na płyty DVD.

> [...]
    > bieżąco kopiuję.
    > Gdyby w Sevres mieli ustawić gablotę z wzorcem nieuporządkowania, to

    Nie wierzę. " Od zawsze sobie wszystko na bieżąco kopiuję" - toż to
    systematyczność godna pozazdroszczenia!

    > No to chociaż tu jesteśmy zgodni. Rzadko się zdarza, więc warto to uczcić.

    Świętować można nawet co dzień. Choć to nie wszystkim się podoba.

    Ewa

  • 46. Data: 2016-01-09 22:43:42
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 09.01.2016 o 22:29, Qrczak pisze:
    > Dnia 2016-01-09 22:22, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:
    >
    > Hm... a to na mnie narzekali (i na EFkę), że stenogramy poszemy... hłeh

    My mamy pojemne twarde dyski.

    Ewa

  • 47. Data: 2016-01-09 22:47:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Każde rozwiązanie jest niewygodne.
    Płyta to płyta, fizyczny kontakt z nią, coś jak książka w ręku ;-)
    Bzzyk, szufladka, reklama, leci... :-)
    I pobudzająca wyobraźnię okładka ;-)
    Tak magia trochę jak w kinie :-)
    Jak miałbyś na DLNA kupę filmów, to też się w tym pogubisz - ile ikonek na raz można
    zobaczyć na TV, żeby z nich wybrać Twój film? 8? 12? To ile ekranów do przejrzenia,
    jeśli masz 500 filmów? I kolejny sprzęt inaczej koduje polskie znaki czy cudzysłowy,
    albo ucina długie tytuły...
    Też jestem na etapie kartonowych pudeł, choć nowe rzeczy nagrywam na pendrajwa i od
    czasu do czasu zrzucam na NAS.
    Tylko nie przypominam sobie, kiedy ostatni raz miałem czas ogladać ;-)

    -----
    > Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku lub taśmie żeby było taniej.
    > Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVD i zgodnie z tematem chodzi mi o wygodny sposób
    ich przechowywania.
    > Przez wygodny sposób rozumiem taki żeby łatwo było można wyszukać płytę, która jest
    mi w danym momencie potrzebna.
    > W tej chwili trzymam je w różnych pudełkach po różnym sprzęcie, zwracając uwagę
    żeby "stały", to znaczy żeby nie leżały w stosach.

  • 48. Data: 2016-01-09 22:57:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > Pikuś. Pan Pikuś.

    Chyba mu jakoś inaczej było.

    > Dopóki nie masz tych worków trzy naraz, jest ok.

    Mam ze cztery. Co najmniej.

    > Hm... a to na mnie narzekali (i na EFkę), że stenogramy poszemy... hłeh

    A na kogo nie narzekali?

    > Mogę stać naprzeciw, będę Wasz blask odbijać.

    Pierwszy lepszy cieć by nas pogonił. Eksponaty mają stać i Wzbudzać.
    Zaufanie. A nie pytlować bez przerwy o czym popadnie.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2016-01-09 23:00:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zygmunt napisał:

    > Nie chodzi o backup, ani o zapis na dysku lub taśmie żeby było taniej.

    Taniej?! Ceny wzmiankowanych napędów taśmowych zaczynają się od 5-6 kzł
    (sprawdiłem własnie u swojego dostawcy), a ten polecany kosztuje 15,5
    tysiąca. Netto. Same nośniki kosztuja podobnie do dysków twardych, jeśli
    przeliczyć na jednostkę pojemności.

    > Ja JUŻ MAM zapisane te płytki DVDi zgodnie z tematem chodzi mi
    > o wygodny sposób ich przechowywania.

    Co by o taśmach nie mówić, wygodnie nie są. Ani trochę.

    > Przez wygodny sposób rozumiem taki żeby łatwo było można wyszukać
    > płytę, która jest mi w danym momencie potrzebna.

    No to zupełnie nie. Trwałe też nie są. Twardy dysk daje większą pewność
    zachowania danych w całości. Ale przepisy bankowe przepisami bankowymi.
    Dlatego ciągle jest obrót w tej branży.

    > Wolałbym rozwiązanie, w którym zapis pozostaje na płytach.
    > To nie ma być archiwum.

    Są takie szafy z rodzajem suwnicy albo obrotnicy znanej z parowozowni.
    Służą do magazynowania i umieszcznia w napędzie kasety streamera. Wciąż
    używane, choć nikt już nowych nie oferuje. Mam zapytać ile by chcieli
    za sprzęt z drugiej ręki?

    Jarek

    PS
    My tu sobie bardzo wysoko cenimy Wybitnych Teoretyków. Wiele mamy z nimi
    rozrywki. Zwłaszcza jak sięgną do gugla.

  • 50. Data: 2016-01-09 23:03:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > No ale tu rozpatrujemy inną sytuację. Przecież to chyba jasne, że nikt w
    > dzisiejszych czasach nikomu nie będzie proponował nagrywanie zawartości
    > dysków na płyty DVD.

    Ani zapisywania danych *najpierw* na DVD czy CD. Więc...

    > Nie wierzę. " Od zawsze sobie wszystko na bieżąco kopiuję" - toż to
    > systematyczność godna pozazdroszczenia!

    Ale nie pamiętam gdzie skopiowałem. Więc potem szukam lokejtem. Jestem
    usprawiedliwiony?

    > Świętować można nawet co dzień. Choć to nie wszystkim się podoba.

    Chyba pójdę do lodówki po jakąś kiełbasę (wino już mam).

    --
    Jarek