  • 41. Data: 2012-03-22 15:47:22
    Temat: Re: Jak przechowywać płytki DVD?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 15:17:41 +0100, quent napisał(a):

    > Co tu dużo gadać, płyty to miniona epoka.
    > Dobre dla koneserów, sentymentalistów, różnych tam *filów itd
    > ;-)

    Padają, wolę zewnętrzny dysk. I backup na drugim.

    --

    XL

  • 42. Data: 2012-03-22 15:48:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 13:14:32 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    > Padaja jak sie wypala plytki z koszyka z hipermarketu, dodatkowo
    > z maksymalnymi predkosciami na badziewnych nagrywarkach.

    Ani jedno, ani drugie, ani trzecie.
    --

    XL

  • 43. Data: 2012-03-22 16:11:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 4a146pncqvlp$....@4...net

    > Padają, wolę zewnętrzny dysk. I backup na drugim.

    Włącz OPC. C od kalibracji, P od mocy, O od optymalizacji.

    Optimum Power Calibration?
    Optical Power Calibration?
    Optimized Power Control?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Optimized_Power_Control

    Nikt na świecie nie zna rozwinięcia skrótu, ale czy jest to istotne?
    Bez włączenia OPC masz nikłe szanse na dobre nagranie. Jeśli po
    włączeniu OPC masz słabe efekty -- albo płyty są słabe (raczej
    nie ma aż tak niejednorodnych płyt) albo nagrywarka.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2012-03-22 16:31:47
    Od: "Antoni" <1...@1...com.pl>

    > Włącz OPC.
    Gdzie/Jak to się włącza?

    Antoni

  • 45. Data: 2012-03-22 16:45:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 16:31:47 +0100, Antoni napisał(a):

    > Gdzie/Jak to się włącza?
    >
    > Antoni

    teszsiem chciauam spytadź :-)
    --

    XL

  • 46. Data: 2012-03-22 16:54:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" c...@4...net

    > teszsiem chciauam spytadź :-)

    W programie nagrywającym -- on (ów program) wysyła odpowiednie
    żądanie do nagrywarki. Ja nagrywam (nagrywałem -- od dawna nie
    nagrywam lub nagrywam sporadycznie) za pomocą ImgBurn.

    http://www.imgburn.com/

    Po zainstalowaniu domyślnie program ma wYłączone OPC -- trzeba WŁĄczyć.

    Masa możliwości, ale IMO chyba bez trudu można dojść co do czego.

    Narzędzia/Ustawienia/Zapis/Wykonaj operację OPC przed zapisem

    Niby jest sugestia, że przy niezahaczeniu OPC jest wykonywana w trakcie zapisu.
    Można odżałować płytę i sprawdzić efekty z zahaczeniem i odhaczeniem.

    Kiedyś w tym programie domyślnie było włączone OPC.
    Gdy to zmieniono, po którymś apgrejdzie płyty u mnie
    były wypalane źle -- pomyślałem, że błędy są takie,
    jak przy wyłączeniu OPC. Sprawdziłem -- okazało się,
    że tak właśnie jest.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2012-03-22 17:18:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 16:54:43 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > Gdy to zmieniono, po którymś apgrejdzie płyty u mnie
    > były wypalane źle -- pomyślałem, że błędy są takie,

    Sprawdzę, czy mam włączone. Tyle że moje płyty nie są wypalane ŹLE -
    działają pare lat, a te sprzed np pięciu są w wielu przypadkach już nie od
    odczytania. Miałam też ulubione winyle skopiowane na CD Audio (w ostatnim
    momencie dałam do skopiowania w studiu nagraniowym) - winyle się zniszczyły
    (osoba której je pożyczyłam, zostawiła je na parapecie na słońcu), a CD
    szlag...

    --

    XL

  • 48. Data: 2012-03-22 17:57:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 7wf7dh83dq6m$....@4...net

> [...]
    > momencie dałam do skopiowania w studiu nagraniowym) - winyle się zniszczyły
    > (osoba której je pożyczyłam, zostawiła je na parapecie na słońcu),

    Znam ten ból.

    > a CD szlag...

    CDSpeed.exe
    http://www.download3k.com/Install-Nero-CD-DVD-Speed.
    html

    Może być to, może być coś innego -- pokazuje jakość nagrania.
    Błędy zawsze są, ale ich liczba wiele mówi o jakości nagrania.
    Każda płyta padnie -- nagrana dobrze padnie po 100 latach,
    nagrana źle może paść następnego dnia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2012-03-23 08:20:45
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "quent" <x...@x...com> napisał(a):

    >Co tu dużo gadać, płyty to miniona epoka.
    >Dobre dla koneserów, sentymentalistów, różnych tam *filów itd

    Mam inne zdanie.
    BR niezle sie sprawdzaja jako backup.

  • 50. Data: 2012-03-23 08:35:33
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Ani jedno, ani drugie, ani trzecie.

    Droga kolezanko, wypalilem najprawodpodobiej wiecej
    plytek w zyciu niz Ty wypilas szklanek herbaty. Zaczynalem
    wypalanie od polowy lat 90, kiedy plytki CD ksoztowaly 20 zeta
    a nagrywarka 2k+ PLN. Potem przyszlo DVD, teraz BR. Chocbym chcial
    nie zliczylbym, ile tysiecy plytek lezalo na tackach moich
    nagrywarek. Wypalalem caly przekroj - od TDK,Verbatinow, Platinium,
    Acossow, Vacossow, Dysanow itd itp, wiec jak widac, od plytek calkiem
    niezlych jak i padliny. Do dzis mam ich czesc wiec widze,
    jak sie zachowuja przez lata. Dlugo by pisac, ale generalnie po
    latach widze, ze plytki nagrywane na starym Teacu i Verbatimach
    dzis czytaja sie bez zadnych problemow. Plytki kupowane w paierowych
    kopertach i nagrywane bardzo szybko z powodu kiepskiego wywazenia
    dzis w polowie sa juz nie do odczytania. Czesc plikow sie czyta, czesc nie.
    Niektore plytki przy wyciaganiu ze swoich pudelek zaczynaja sie rozwarstwiac
    fizycznie - odchodzi zapisywalna warstwa od laminatu plytki - tak maja stare Dysany.
    Natomiast ZADNA z moich plytek (najstarsze zaraz beda mialy 20 lat) z firmy Verbatim
    nie padla i dzis czyta sie bez problemow. Pozniejsze oczywiscie tez - tu doszla
    jeszcze firma TDK - mam mnostwo plytek CD i DVD tej firmy i nie ma zadnych problemow
    z nimi. Dzis plytki BluRaya kupuje tylko tych 2 firm.

    Plytki wypalalem zawsze na dobrych nagrywarkach - Teac, Plextor... zadnych
    Liteonow czy LG za stowacza z oszona. I to mi procentuje do dzis.. dlatego tez
    mowienie, ze plytki padaja po paru latach jest tak ogolnych i niesprawiedliwym
    uogolnieniem,
    ze ciezko sie z tym zgodzic. Zebys dodala slowo "u mnie", to ok, ale nie moglem
    nie zareagowac na wprowadzanie ludzi w blad.