  • 1. Data: 2010-05-04 11:00:29
    Temat: Re: Jak przytwierdzić listwę do styropianu?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 04 May 2010 13:13:55 +0200, eost napisał(a):

    > Muszę przymocować w pionie listwy drewniane (niecałe 2cm grubości, 1,6m
    > długości) do ściany balkonowej. Okazało się, że ściana jest ocieplona
    > otynkowanym styropianem. Jest on na tyle gruby, że nie ma szans przebić
    > się do betonu i użyć normalnych kołków rozporowych tak jak planowałem.
    >
    > Zgłupiałem i nie mam pomysłu.. Jak się mocuje drewno do styropianu?
    > Listwy nie będą specjalnie obciążone (siatka PA rozpięta na obu
    > listwach). Mogę użyć kątowników przy suficie, ale na dole już nie da
    > rady (listwy nie dochodzą do podłogi).

    No cóż, albo rybka, albo pipka - czyli albo masz ciepło, albo gwoździe w
    ścianie i piękne mostki termiczne z nich.

  • 3. Data: 2010-05-04 11:21:40
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    eost wrote:

> [...]
    > Listwy nie będą specjalnie obciążone (siatka PA rozpięta na obu
    > listwach). Mogę użyć kątowników przy suficie, ale na dole już nie da

    Nawiercić aż do podłoża, umocować ALBO KOTWY CHEMICZNE ALBO TRADYCYJNE KOŁKI
    DREWNIANE (na gipsie), nawiercić i umocować listwy - reszta jak planowałeś

  • 4. Data: 2010-05-04 11:30:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otynkowanym styropianem. Jest on na tyle gruby, że nie ma szans przebić
    > się do betonu i użyć normalnych kołków rozporowych tak jak planowałem.

    Na ile gruby jjest ten styropian? Kołki sa nawet długości ponad 20cm

> [...]
    > Mogę użyć kątowników przy suficie, ale na dole już nie da rady (listwy nie

    Jak nie chcesz/nie dasz rady kołkami przez styropian do muru to ew. kup
    kołki do mocowania w styropianie. Takie ślimaki jakby to sa. Jak duzych
    obciązeń nie bedzie to dadzą rade.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-05-04 12:00:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Dzięki za pomysł. Jak nie wypali z kołkami, to będę próbował tego.
    http://www.allegro.pl/item1020774078_kolki_do_styrop
    ianu_kolek_mti_85_nowosc.html

  • 6. Data: 2010-05-04 12:12:24
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Na ile gruby jjest ten styropian? Kołki sa nawet długości ponad 20cm

    Nie wiedziałem, że są takie kołki. Poszukam i wypróbuję. Grubość
    styropianu + listwy to niecałe 10cm.

  • 7. Data: 2010-05-04 12:15:16
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > No cóż, albo rybka, albo pipka - czyli albo masz ciepło, albo gwoździe w
    > ścianie i piękne mostki termiczne z nich.

    Te moje "radiatory" będą nie na ścianie budynku, ale na bocznej ścianie
    balkonu i to przy jej końcu, za barierką. To z jakieś 2m od ściany.
    Myślę, że aż tak dużo ciepła nie odprowadzą.

    --
    eost.

  • 8. Data: 2010-05-06 20:03:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 04 May 2010 13:13:55 +0200, eost napisał(a):

    > otynkowanym styropianem. Jest on na tyle gruby, że nie ma szans przebić
    > się do betonu i użyć normalnych kołków rozporowych tak jak planowałem.

    Długie wiertło i długie kołki.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 9. Data: 2010-05-07 06:44:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > albo gwoździe w
    > ścianie i piękne mostki termiczne z nich.

    Czy wymieniłaś już w drzwiach wejściowych ten metalowy trzpień, na którym
    się klamki obracają? Ty wiesz, jaki to jest mostek? Ile przez taką klamkę
    ciepła ucieka? Zgroza po prostu...

    J.

  • 10. Data: 2010-05-07 06:58:31
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > się klamki obracają? Ty wiesz, jaki to jest mostek? Ile przez taką klamkę

    Taka prawda - złap sobie wilgotną ręką klamkę wewnątrz przy drzwiach
    prowadzących na zewnątrz przy ponad 30 - stopniowym mrozie.