  • 11. Data: 2009-12-09 19:14:26
    Temat: Re: Jak rozwiązać wentylację kanalizacji?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:hforpi$sos$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A znasz kogoś/jakis przypadek że ktoś z PINB był na odbiorze domu
    > jednorodzinnego?
    > Składasz do PINB papiery certyfikaty itp i za kilka dni odbierasz papier
    > że odebrany budynek.
    > I obie strony zadowolone i tak w sumie powinno być przy budowach domow
    > jednorodzinnych.
    > Im mniej urzędasów tym lepiej.

    Ale to jest wrecz niebezpieczne. Co prawda jeden z tutejszych idiotow wyzej
    radzi o zgrozo piszac o odpowietrzeniu przykanalika jako odpowietrzenie
    kanalizacji w domu przy pomocy wystajacej rury z ziemi oblozonej betonem,
    ale to nie to samo co wylot palnych gazow z pionu przez wywiewke nad dach.
    Pakowanie tego na poddasze madrym tez sie nie wydaje.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-12-09 19:26:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > ale to nie to samo co wylot palnych gazow

    Palnych?

    ]> Pakowanie tego na poddasze madrym tez sie nie wydaje.

    To prawda

    Temat przypomniał mi o jednej rzeczy. Mam w garażu 4 kompletne kominki
    wentylacyjne+dachówka przejściówka + rura gietka do pokryc dachowych Braas
    Euronit itp.
    Ale chyba napisze nowy post może komuś potrzebne to się dogadamy.

    Kris

  • 13. Data: 2009-12-09 21:57:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m_kola pisze:

    > No niestety nie zostało to przewidziane i faktycznie problem jest.

    Żeby tylko takie były :-P

    > Właśnie obawiam się, że wsteczny ciąg może (delikatnie mówiąc) popsuć
    > atmosferę w domu ;) Szukam rozwiązania jak temu zaradzić.

    A'propos rozwiązań - opisz może w skrócie kształt Twojego rozwiązania
    kanalizacji w ogóle... Bo mój "patent" niezbyt nadaje się do budynków,
    które mają coś, co zasługuje na miano pionu kanalizacyjnego - ja u
    siebie celowo wszelkie wodne i kanalizacyjne instalacje ograniczyłem
    wyłącznie do parteru i w konsekwencji pionu zasadniczo nie ma.

    > Da się dorzucić kominek wentylacyjny. Dach mam pokryty dachówką
    > ceramiczną, kominek można kupić (jedna sztuka to koszt 400zł ale to
    > już inna sprawa ;) tylko ten kominek zawsze będzie poniżej poziomu
    > kratki wentylacyjnej w kominie i tutaj też obawiam się, że w przypadku
    > wstecznego ciągu będzie smród.

    Zaraz, chwila - czy Ty się obawiasz, że smrodek wychodzący z
    odpowietrzenia będzie "zasysany" przez wlot wentylacji w kominie??

  • 14. Data: 2009-12-09 22:48:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Palnych?

    A no bywa. Na niektorych wsiach na swiecie z g.. produkuje sie metan i
    zasila tym normalne samochody dla wlasnych potrzeb.

    > ]> Pakowanie tego na poddasze madrym tez sie nie wydaje.
    >
    > To prawda

    Nie dosc, ze moze smierdziec, to jeszcze w zime skrapla sie to na polaci
    dachowej od wewnatrz i scieka potem na strop. Ktos tu juz o tym pisal, a tu
    gdzie mieszkam takie cudo ulepili panowie od dachu w czasie tzw. remontu. Te
    skropliny w okolicy lutego przasiakaly mi przez sufit.
    Ale odpowietrzenie kanalizy domowej w przykanaliku pewnie niedaleko
    niehermetycznej studzienki to juz kosmos. :-DD Co to ma niby
    odpowietrzac/napowietrzac?? :-)

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-12-10 07:56:43
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Ale to jest wrecz niebezpieczne.[...]

    Moim zdaniem grozba wybuchu metanu przy _jakimkolwiek_
    odprowadzeniu (nie zamykaniu w jakiejs przestrzeni), w domu
    jednorodzinnym a nie koszarach czy chlewni nie istnieje.

    Jesli jakas norma na to jest i porusza ta kwestie to niech tak
    bedzie, choc to nadgorliwosc urzędasa, który byc moze mial w
    rodzinie górnika.

    Wiekszy pies jest pogrzebany gdzies indziej.

    Kanalizacja drozna od pokrywy szamba do kominka na dachu
    pracuje zupelnie inaczej, czego doswiadczylem cwiczac obydwa
    warianty. Chocby znika wszelki smrodek zewsząd i znacznie
    lepiej pracuja syfony.

    Kanalizacja to otwarta rura od dachu do szamba i do niej sa
    podpiete wszystkie doprowadzenia. Jak widzimy, powodów by tak
    to robic jest kilka, łacznie z bezpieczenstwem gdzies tam na koncu.

    pozdro
    --
    A S

  • 16. Data: 2009-12-10 10:02:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > Kanalizacja drozna od pokrywy szamba do kominka na dachu
    > pracuje zupelnie inaczej, czego doswiadczylem cwiczac obydwa
    > warianty. Chocby znika wszelki smrodek zewsząd i znacznie
    > lepiej pracuja syfony.

    Tu mozna ratowac sie jeszcze zaworami napowietrzajacymi i tez nie jest tak
    zle, ale wentylacja to wentylacja.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-12-11 06:33:21
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > hmm, to ja w takim razie też mam chyba coś nie tak. Na zakończeniu pionu
    > kanalizacyjnego (rura 110 wyprowadzona na nieogrzewany stryszek) mam tylko
    > tzw. durgo czyli zawór jednostronny i nie mam żadnego przewitrzania ponad
    > dach. Rozumię że muszę wymienić jedną z dachówek bo będzie śmierdzieć, ale
    > którędy ? skoro wszystko zasyfonowane ???

    o w morde ale ci musi smierdziec- wywal gdzies rurke bokiem (to nie musi byc
    110 - mala 50tka i bedzie az nadto)i zlote dzielo
    niech mnie poprawia ci co znaja sie lepiej - ja mowie na bazie swojej i
    innych instalacji jakie widzialem

  • 18. Data: 2009-12-11 09:25:23
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hfsovc$nvm$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > byc 110 - mala 50tka i bedzie az nadto)i zlote dzielo
    > niech mnie poprawia ci co znaja sie lepiej - ja mowie na bazie swojej i

    powinno być pełną średnicą pionu ale lepsze te 50 mm niż napowietrzacz.
    --
    Jackare

  • 19. Data: 2009-12-11 09:25:29
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

  • 20. Data: 2009-12-11 21:20:04
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    > Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    > wiadomości news:hfsovc$nvm$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > powinno być pełną średnicą pionu ale lepsze te 50 mm niż napowietrzacz.

    to narazie zrobie 50 tką i wypuszcze gdzieś przez szczelinę (może jakąś
    miękką rurką przy gąsiorach), a jak będzie ciepło to kupie dachówkę
    wentylacyjną i podmienię na 110, to nie problem. Człowiek poprostu powiela
    pewne błędy tzw. "fachowców".

    --
    ONYX