  • 11. Data: 2010-03-29 09:26:08
    Temat: Re: Jak sobie radzić z twardą wodą?
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > A czy ja neguję sens RO? Wiem do czego służy, ba - nawet mam w domu :>
    > Jeśli chodzi o filtr jonowymienny - masz na myśli po prostu zmiękczacz
    > wody taki jak np. Tapworks?
    >
    > Pozdrawiam,

    Nie znam, zależy ile wody ma przerobić złoże i solanka.

  • 12. Data: 2010-03-29 18:48:57
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    _full_automat_maxflo_c25.html

    > Hmm, brzmi ciekawie. Popytam znajomego hydraulika czy zechce takie cudo u
    > nas zamontować ;)

    Ja tam wykręciłem filtr miałem zwykły sznurkowy. Kupiłem 4m PEXa i sam
    poskręcałem, Pół godzinki roboty z ustawieniem.

  • 13. Data: 2010-03-29 18:50:48
    Od: "news.dialog.net.pl" <m...@g...pl>

    _full_automat_maxflo_c25.html

    > Hmm, brzmi ciekawie. Popytam znajomego hydraulika czy zechce takie cudo u
    > nas zamontować ;)
    A i nie kupuj u nich soli :) w castoramie jest po 30zł za 30kg tabletkowana.
    Idealna także do zmywarek jak ktos potrzebuje zamiast płącić 8zł za 1kg
    soli:)

  • 14. Data: 2010-03-30 13:29:45
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Czy rzeczywiście masz za twardą wodę i trzeba ją zmiękczać to nie
    wiadomo-musiał byś ja najpierw zbadać.
    Powodem zapychania się sitek jest brak fitru siatkowego za podgrzewaczem
    c.w.u. Terma gazowa, czy kocioł na paliwo stałe?
    Filtr być musi, a zmiękczanie całej wody do tego stopnia by się kamień
    nie wytrącał to taki sobie pomysł...

    ________MAT_______

  • 15. Data: 2010-03-30 17:04:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 15:29:45 +0200, Lagod napisał(a):
> [...]
    > Powodem zapychania się sitek jest brak fitru siatkowego za podgrzewaczem
    > c.w.u. Terma gazowa, czy kocioł na paliwo stałe?

    Klasyczny junkers (ma z 10 lat)...

    > Filtr być musi, a zmiękczanie całej wody do tego stopnia by się kamień
    > nie wytrącał to taki sobie pomysł...

    Skoro się zapychają wszystkie sitka, to ten filtr chyba też by się zatkał?
    Z dwojga złego wolę odkręcić raz na tydzień sitko niż raz na miesiąc
    wzywać hydraulika do wyczyszczenia filtra za junkersem ;)

    P.S. Dlaczego jest to "taki sobie pomysł"?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2010-03-30 21:03:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 21:56:55 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > To by był lekki samobój - RO na ujęciu wody dla domku jednorodzinnego :)

    Czemu? Policz ile wody zużywasz na dobę. Wbrew pozorom dobry zestaw RO
    (dwie membrany po 150 GPD dają 1200 litrów na dobę) spokojnie dadzą radę.
    Oczywiście nie musisz tej wody wszędzie dawać, do spłuczek i ogródka nie ma
    takiej potrzeby ;)

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 17. Data: 2010-03-31 07:42:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 23:03:57 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Czemu? Policz ile wody zużywasz na dobę. Wbrew pozorom dobry zestaw RO
    > (dwie membrany po 150 GPD dają 1200 litrów na dobę) spokojnie dadzą radę.

    Dadzą radę "na styk" - i to tylko w przypadku zamontowania dodatkowo dużego
    zbiornika ciśnieniowego i hydroforu ;) Z ostatnich trzech miesięcy widzę
    miesięczne zużycie rzędu 31m3/miesiąc...

    > Oczywiście nie musisz tej wody wszędzie dawać, do spłuczek i ogródka nie ma
    > takiej potrzeby ;)

    A jakim sposobem oddzielę spłuczki skoro to ma być centralny montaż? :)
    Ach, no i jeszcze należy wziąć pod uwagę że 80% wody doprowadzonej do filtra
    RO idzie do ścieków - więc zużycie na cały dom wzrasta, bagatela,
    pięciokrotnie. 150m3 miesięcznie to już naprawdę trochę jest ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2010-03-31 08:52:29
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-03-30 19:04, Jacek Osiecki pisze:
    > Klasyczny junkers (ma z 10 lat)...

    Klasyczny junkers, klasyczny problem.

    > Skoro się zapychają wszystkie sitka, to ten filtr chyba też by się zatkał?

    Filtr za "junkersem" znacznie rzadziej czyścisz bo ma dużo większą
    powierzchnię filtracji.

    > Z dwojga złego wolę odkręcić raz na tydzień sitko niż raz na miesiąc
    > wzywać hydraulika do wyczyszczenia filtra za junkersem ;)

    Jak umiesz oczyścić sitko przy kranie to i przy junkersie nie
    potrzebujesz hydraulika, tylko jeden klucz płaski.

    > P.S. Dlaczego jest to "taki sobie pomysł"?

    Yyy. No nie mówie że zły. Tylko że woda dla junkersa zawsze będzie za
    twarda (i kamień powstanie), podczas gdy do picia, prania, zmywania może
    być jeszcze OK, i jeśli nie przekroczene są normy, to MOŻE nie warto
    inwestować w zakup (i eksploatację) centralnego zmiękczacza. Filtr tak
    czy siak za junkersem być musi, a twardość wody do inny celów to osobny
    temat.

    ________MAT_______

  • 19. Data: 2010-03-31 10:05:06
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > miesiącach pojawia się za nimi niemal szczelna blokada z kamienia. Tym samym
    > nie można nawet myśleć o instalacji jakiegoś panelu prysznicowego - nawet
    > nie ma jak czegoś takiego odkamienić...
    >
    > Jest jakakolwiek rada na ten problem? Z tego co wyczytałem, to wszelkie
    > "systemowe odkamieniacze" są równie skuteczne jak magnetyzery paliwa do
    > samochodów ;) Czyżby więc nic się nie dało zrobić?
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.
    Przeprowadź się do Łodzi. W Łodzi jest jedna z najlepszych wód wodociągowych w
    Polsce. Niejedna mineralna w butelce jest od gorsza od łódzkiej kranówki.

  • 20. Data: 2010-03-31 10:49:12
    Od: Meehoo <m...@B...pl>

    kogutek pisze:

    > Przeprowadź się do Łodzi. W Łodzi jest jedna z najlepszych wód wodociągowych w
    > Polsce. Niejedna mineralna w butelce jest od gorsza od łódzkiej kranówki.

    Dobra i smaczna to ona jest, podobnie jak w okolicach Lublina. Tyle że
    TWARDA, o co chodzi założycielowi wątku.

    Meehoo