  • 41. Data: 2024-01-04 14:56:44
    Temat: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 04 Jan 2024 14:28:34 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Jaja sobie chyba robisz?

    Chyba ty. Nie sądź po sobie. ;P

    > - zaktualizowałeś sprzęt i nie sprawdziłeś czy działa?

    Sam się aktualizował. Ja nic nie tykałem.

    > Przecież przy każdej aktualizacji firmware (czy to kompa, czy telefonu,
    > czy zegarka) może pójść coś nie tak i trzeba zachować czujność...
    > Dlatego są procedury na cofnięcie aktualizacji.

    Tylko trzeba wiedzieć że była aktualizacja i że coś nie działa.
    U mnie wszystko wizualnie działało poprawnie, jak już pisałem,
    mijam ten falownik parę razy dziennie, a na nim mam 3 wielkie
    kontrolki, połączenia WiFi (niebieska), pracy (zielona) oraz
    awarii (czerwona). Zawsze była zielona "pompująca" co sygnalizowało
    PRODUKCJĘ.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2024-01-04 16:23:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 04 Jan 2024 14:28:34 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > zaktualizowałeś sprzęt i nie sprawdziłeś czy
    > działa?

    BTW, mam na SMA Tripower 6 instalacji (w tym u szwagra) i tylko moja (na
    szczęście) wywinęła takiego fikołka. Na szmelcbóku napisałem, to parę osób
    też miało ten przypadek, tylko w przeciwieństwie do mnie, oni brandzlowali
    się uzyskami prawie codziennie i zauważyli -- ponoć pomógł ręczny reset,
    tj. wyłączenie i włączenie falownika. U mnie to nie pomogło, bo, jak już
    pisałem, prądu wielokrotnie brakło (lub sam wyłączałem główne
    zabezpieczenie z powodu burzy) czyli się resetował.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2024-01-05 12:39:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.01.2024 13:41, Myjk wrote:
    > Oszukujesz! ;P

    > Bez dodatku 0,94zł/kWh.

    Tak samo wielokrotnie liczyliście (prosumenci) zwrot z PV, podkreślając
    dofinansowanie. Liczy się suma summarum, prawda? ;-)

> [...]
    > jakby produkował) w związku z tym nie zaglądałem w statystyki (już dawno
    > znudziło mi się zaglądanie tam). Zaczął produkować dopiero 13 listopada.
    > Zajrzałem w logi i w wymienionych dniach się zrobiła aktualizacja CPU,
    > falownik 15 marca nie wstał po aktualizacji z produkcją, mimo późniejszych
    > wielokrotnych wyłączeń prądu (także w nocy). Zaczął produkować dopiero 13
    > listopada po kolejnej aktualizacji. Ogólnie SMA (producent falownika) mnie
    > wydymał tą marcową aktualizacją na 3500kWh, w związku z tym ich "pozwałem"

    Uuu jeżeli aktualizacja nastąpiła automatycznie wymuszona po stronie
    producenta, to grubo. A masz możliwość wyłączenia na falowniku
    "automatycznych" aktualizacji?

    https://ujeb.link/aktualizacjaCPU

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2024-01-05 13:29:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Jan 2024 12:39:08 +0100, Mateusz Bogusz

    > Tak samo wielokrotnie liczyliście (prosumenci) zwrot z PV, podkreślając
    > dofinansowanie. Liczy się suma summarum, prawda? ;-)

    To Budzik podważał że nie da się jak u mnie osiągnąć 0,97 zł/kWh
    bez dopłat, limitów, etc. No więc u Ciebie jest w takim wypadku
    0,94 i tylko w tym kontekście o tym wspomniałem, a nie że
    błędnie stwierdzasz że masz 0,73/kWh. Tyle zapłaciłeś no
    to nie może być inaczej.

    > Uuu jeżeli aktualizacja nastąpiła automatycznie
    > wymuszona po stronie producenta, to grubo.

    Dokładnie tak było, zrobił sobie sam dwie aktualizacje.
    Po pierwszej w marcu przestał oddawać, po drugiej
    w listopadzie zaczął znowu produkować. Jakiś błąd był.
    SMA milczy póki co.

    > A masz możliwość wyłączenia na falowniku
    > "automatycznych" aktualizacji?
    > https://ujeb.link/aktualizacjaCPU

    Jest możliwość wyłączenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 45. Data: 2024-01-05 14:43:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 12:39 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Tak samo wielokrotnie liczyliście (prosumenci) zwrot z PV, podkreślając
    > dofinansowanie. Liczy się suma summarum, prawda? ;-)

    Ja od 1.07 do 31.12 mam zużyte ~7,7 MWh i do zapłaty ~500 zł

    W tym:
    oddane do sieci: 4,3MWh strefa I, 2,9MWh sterfa II
    pobrane z sieci: 2,6MWh sterfa I, 3,3MWh strefa II

    do zapłaty za: 397kWh strefa I, 510kWh strefa II + opłaty

    TG

  • 46. Data: 2024-01-05 14:45:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 14:43 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > pobrane z sieci: 2,6MWh sterfa I, 3,3MWh strefa II
    >
    > do zapłaty za: 397kWh strefa I, 510kWh strefa II + opłaty

    To wszystko w oparciu o moje statystyki (faktury jeszcze nie mam), w
    poprzednich latach myliłem się +-50kWh.

    TG

  • 47. Data: 2024-01-05 18:48:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 5 stycznia 2024 o 14:43:21 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ja od 1.07 do 31.12 mam zużyte ~7,7 MWh i do zapłaty ~500 zł
    >
    > W tym:
    > oddane do sieci: 4,3MWh strefa I, 2,9MWh sterfa II
    > pobrane z sieci: 2,6MWh sterfa I, 3,3MWh strefa II
    Czyli panele na produkowały tobie około 7 mw/7000 zł przez rok-zgadza się?

  • 48. Data: 2024-01-05 19:00:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 18:48 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Czyli panele na produkowały tobie około 7 mw/7000 zł przez rok-zgadza
    > się?

    Przez rok mam 21428kwh produkcji z paneli.
    To co powyżej - to podałem za pół roku i nie sama produkcja ale
    rozliczenie z PGE.

    TG

  • 49. Data: 2024-01-05 19:13:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 19:00 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Przez rok mam 21428kwh produkcji z paneli.
    > To co powyżej - to podałem za pół roku i nie sama produkcja ale
    > rozliczenie z PGE.

    Jeszcze raz, bo to może być niezrozumiałe - to są odczyty z licznika PGE.
    Rzeczywiste zużycie i produkcja jest większa, licznik PGE nie "widzi"
    rzeczywistej produkcji - ta jest do odczytu na liczniku wewnętrznym.

    TG

  • 50. Data: 2024-01-11 09:08:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Dec 2023 17:01:24 +0100, Mateusz Bogusz

    > Pamiętam że w zeszłym roku ktoś tutaj pisał, iż musiał ręcznie
    > przełączyć na chłodzenie aby odszronić parownik bo "wydawało mu się" że
    > coś jest nie tak.

    Przedwczorajsza noc, 12:30 sąsiad pisze że zimno w domu, pompa
    "grzeje się" do 37sC w parę sekund i się wyłącza (brak bufora,
    tylko podłogówka). Mróz -10sC, lecę zobaczyć co się stało.
    A tam kalafiorek na pompce obiegowej CO, buuum!

    https://zapodaj.net/images/a4b20cc664ad4.jpg

    Podobno coś pośmiardywało... :>
    Dobrze że nie stanęła przy defroście. :P

    --
    Pozdor
    Myjk