  • 41. Data: 2010-09-03 17:27:53
    Temat: Re: Jak tam, palicie juz?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i5qqa6$hmm$1@inews.gazeta.pl...

    > w tym roku doszło ocieplenie elewacyjne 5cm
    > trochę pewnie spadnie zużycie

    Placisz za ogrzewanie 2600 za sezon i dociepliles 5cm styropianem?

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2010-09-03 17:35:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > A może istnieje jakaś granica - pomijam absurd :-) - kiedy to przy
    > zastosowaniu x m2 solarów na y m2 powierzchni grzanej, dałoby się
    > zrealizować takie grzanie solarami w naszej strefie klimatycznej.???

    Zrobic sie da, nawet na Grenlandii mozna hodowac pomidory, tylko jakim
    kosztem?

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2010-09-03 17:44:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Umyć się porządnie (jesienią już woda z solarów nie będzie taka ciepła).
    > Wybudować basen, albo w inny sposób dorobić ideologię, racjonalizować że
    > "inwestycja", itp.

    Ja w zachmurzony kompletnie dzien mam 300L wody o temp. 30C, Ty grzejesz od
    10C i tyle z tej Twojej ideologii.
    Przez cale lato wlaczylem kociol nawet nie 10 razy. Moj sasiad w tym czasie
    zaplacil o blisko 250zl wiecej za gaz jak ja, wiec przez same dwa miesiace w
    porownaniu z nim w skrocie mozna powiedziec, ze o te kwote na dzis jestem do
    przodu, nie liczac nie grzania wody przez zmywarke, co najmniej raz
    dziennie.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2010-09-03 17:45:35
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Projekty w których cały dach pokryty jest fotoogniwami za kwote 3x wiekszą
    > niez cała budowa to mozna sobie w buty włożyć. A przecież takie
    > eksperymenty sie robi - unia dopłaci.... :/

    Ciekawe tylko kto ma odsniezac ten caly dach zima. :-)

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2010-09-03 17:50:49
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ja palę w kominku, co ma tę dodatkową zaletę, że jak przygrzeję do 26 st.
    > to zapraszam małżonkę na kanapę i całkiem miło spędzamy wieczory ;-)

    Aaa no to ja bardziej mroze, zeby do lozka chetniej wchodzila. :-)

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2010-09-03 18:07:46
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja już karmię kocioł wpierw rozgrzewam instalacje do 65*C apotem tylko do
    > czasu zanim pójdę spać aplikuje go czym się da i co nie szkodliwy (papiery
    > z całego roku, stare gazety,odpadki ze stołu i podobne. Na razie
    > wystarcza, gaz pójdzie w ruch ja dobowa temperatura nie przekroczy 10*C.
    >
    > Ciekawy aromat musiał się wczoraj roznosić z resztek ze stołu :) dziś na
    > obiad do kotła pójdzie hałda nadgniłej słomy. Kocioł jada wszystko bo to
    > starego typu ;)

    No to ja dziekuje za takiego sasiada. Mamy takich dwoch na osiedlu co to
    sobie resztki co jakis czas aplikuja bo do gazu zdaje sie szkoda bylo sie
    podlaczyc. Ktoregos dnia mozna bylo sie zzygac przez dwie godziny jak
    kretyn te swoje resztki palil by wode nagrzac. Czuc bylo nawet w domu przy
    zamknietych drzwiach i oknach w srodku lata. Macie Wy dobre pomysly.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2010-09-03 18:35:09
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-03 20:07, Maniek4 pisze:
> [...]
    > kretyn te swoje resztki palil by wode nagrzac. Czuc bylo nawet w domu przy
    > zamknietych drzwiach i oknach w srodku lata. Macie Wy dobre pomysly.

    Mówiąc wprost: palenie śmieci to jak sikanie sąsiadowi na elewację lub
    robienie kupy na wycieraczkę.

    M.

  • 48. Data: 2010-09-04 08:51:46
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    wiadomości news:4c80cefe$1@news.home.net.pl...

    > Jak wytrzymujesz tak drastyczne różnice temperatur? ;->

    Zamierzam zainwestować w śluzy aklimatyzacyjne. Coś takiego, jak na statku
    kosmicznym, tylko większe. Z rekuperatorami i solarami oczywiście.

    > Przecież wiadomo, że normalny, cywilizowany człowiek musi być cały czas
    > w temperaturze 21C, bo inaczej marznie, bo koszuli nie umie założyć,
    > albo się przegrzewa, bo nie umie jej zdjąć.

    Łatwiej jest przycisnąć parę guzików, niż się przebrać. W dodatku ubrania
    się brudzą, gniotą.

    > A to w piwnicy to w ogóle jakaś Arktyka ;->
    >
    > Tak, jestem sarkastyczny wobec wydelikaconych panienek... albo może
    > jakichś mutantów z taką domieszką gadzich genów, że robią się
    > zmiennocieplni ;->

    Myślę, że oni powinni natychmiast ogłosić stan klęski żywiołowej.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 49. Data: 2010-09-04 09:50:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe tylko kto ma odsniezac ten caly dach zima. :-)

    Wycofac ciepla wode w celu rozpuszczenia sniegu.

  • 50. Data: 2010-09-04 09:58:59
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Wycofac ciepla wode w celu rozpuszczenia sniegu.

    Ale trzeba wcześniej zamontować, tfu... zainwestować w drugą instalację
    solarną do ogrzewania pierwszej!