-
21. Data: 2019-03-02 10:11:39
Temat: Re: Jak to jest
Od: l...@g...com
Ciekawy przypadek, 2 do potęgi 10 recytuje bez zastanowienia a nie pamięta tabliczki
mnożenia.
-
22. Data: 2019-03-02 10:34:56
Temat: Re: Jak to jest
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Sat, 02 Mar 2019 01:11:39 -0800, losspistolss wrote:
> Ciekawy przypadek, 2 do potęgi 10 recytuje bez zastanowienia a nie
> pamięta tabliczki mnożenia.
Jak człowiek coś robi cały czas, to zapamiętuje. Z potęgami dwójki
pracuję na co dzień, więc mózg to sobie zaszufladkował aby było zawsze
pod ręką. Natomiast mnożenie... ciężko mi sobie przypomnieć kiedy
ostatnio potrzebowałem wyniku 5x7 (to akurat prosta sprawa -> tyle co
70/2) :)
Mateusz
-
23. Data: 2019-03-02 12:01:42
Temat: Re: Jak to jest
Od: Budyń <b...@g...com>
W dniu sobota, 2 marca 2019 09:16:05 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
>
> No to ja widocznie upośledzony jestem,
wygląda na to zes jakis matematyczny dyslektyk, co samo w sobie nie jest niczym złym,
ot zdarza się. Złym sie stanie gdy ktos tobie podobny dopadnie sie
do tworzenia programów nauczania.
> A wracając do tematu dzieci - jasne, ćwiczenie pamięci może mieć sens,
> ale dlaczego zaśmiecać młodym ludziom pamięć rzeczami, które w żaden
> sposób im się w życiu nie przydadzą? Żeby w wieku 40 lat mogły się
> popisać przed dzieciakiem sąsiada że "Redutę Ordona" pamiętają?
mozna cwiczyś pamięc zapamietując dowolne rzeczy np szereg przypadkowych liczb. Tyle
ze znacznie korzystniej jest zapamiętywać wiersze - masz dwa w jednym, pamięć i
kulturę.
b.
-
24. Data: 2019-03-02 12:52:41
Temat: Re: Jak to jest
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Sat, 02 Mar 2019 03:01:42 -0800, Budyń wrote:
> wygląda na to zes jakis matematyczny dyslektyk
Budyniu! Gdzieś ty był 30 lat temu, kiedy Pani Zofia się nade mną
pastwiła??? No ale wtedy jeszcze tych wszystkich "dys-chorób" nie było,
to jeden z tych nowożytnych wynalazków. :)
Mateusz
-
25. Data: 2019-03-02 14:56:42
Temat: Re: Jak to jest
Od: abomito <a...@w...pl>
Witam.
> mnożenia czy data bitwy pod Grunwaldem szkoda pamięci - i nie mówię, że
> to nie są istotne sprawy - mówię tylko, że wkuwanie ich na blachę nie ma
> najmniejszego sensu.
Śmieszna sprawa, ale czasami zdarza się reset systemu.Po udarze wszystkiego
musiałem się uczyć od nowa.Od nauki pisania i głośnego czytania.
To musiało chyba śmiesznie wyglądać: siwy facet siedzi w lesie i głośno duka
wierszyki na dzieci. To było na terenie szpitala psychiatrycznego zresztą.
Nie zapomnę wyrazu twarzy człowieka, który mnie tam spotkał- obszedł mnie
dużym łukiem.
Dlaczego o tym piszę? Dlatego, że rzeczy , które kiedyś pamiętałem, przyszły
mi dość łatwo.Zaczynałem od wierszyków Tuwima- rzeczy, które zna
każdy.Właśnie tabliczka mnożenia pozwoliła mi załapać umiejętność liczenia
pieniędzy, czy zamiany jednostek.
Więc - i ja moje wnuki uczę teraz na pamięć rzeczy niekoniecznie
potrzebnych.Nie dlatego, że te rzeczy są potrzebne, ale dla ćwiczenia
pamięci.Żeby na starość mogli krzyżówki rozwiązywać, a nie tylko patrzeć
na nazwisko Niemca, który im pamięć zabrał.
Pozdro.abomito
-
26. Data: 2019-03-02 22:07:23
Temat: Re: Jak to jest
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu piątek, 1 marca 2019 17:25:31 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> Niestety, młodzież jest coraz gorzej wykształcona, i to nie wina młodziezy tylko
systemu edukacyjnego. Przyszedł niedawno młody i mówi ze redutę ordona ma przeczytać
- no to ja mu jadę z pamięci - oczy miał duze :-)
Zakończyłeś recytację na "jako morza brzegi" czy dalej pamiętasz?
-
27. Data: 2019-03-02 22:26:06
Temat: Re: Jak to jest
Od: Budyń <b...@g...com>
W dniu sobota, 2 marca 2019 22:07:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> W dniu piątek, 1 marca 2019 17:25:31 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
>
> > Niestety, młodzież jest coraz gorzej wykształcona, i to nie wina młodziezy tylko
systemu edukacyjnego. Przyszedł niedawno młody i mówi ze redutę ordona ma przeczytać
- no to ja mu jadę z pamięci - oczy miał duze :-)
>
> Zakończyłeś recytację na "jako morza brzegi" czy dalej pamiętasz?
na młodego tyle wystarczyło :-)
b.
-
28. Data: 2019-03-02 22:44:55
Temat: Re: Jak to jest
Od: Kris <k...@g...com>
Nie ma to jak wrażenie wywołać?
-
29. Data: 2019-03-03 08:41:39
Temat: Re: Jak to jest
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 02.03.2019 o 12:52, Mateusz Viste pisze:
> On Sat, 02 Mar 2019 03:01:42 -0800, Budyń wrote:
>> wygląda na to zes jakis matematyczny dyslektyk
>
> Budyniu! Gdzieś ty był 30 lat temu, kiedy Pani Zofia się nade mną
> pastwiła??? No ale wtedy jeszcze tych wszystkich "dys-chorób" nie było,
> to jeden z tych nowożytnych wynalazków. :)
Ludzie kochani. A po co nam nauka ortografii? To jest dopiero
marnotrawienie czasu w życiu i potencjału dzieci. 75% jezyka polskiego i
50% histoii do kosza. Na zakończenie edukacji powinien być egzamin w
którym uczeń wypełnia zeznania podatkowe, pisze treść sprawy do sądu,
oblicza ile farby potrzebuje na pomalowanie mieszkania, przeprowadza
pierwszą pomoc w wypadku.
ToMasz
-
30. Data: 2019-03-03 09:26:44
Temat: Re: Jak to jest
Od: Budyń <b...@g...com>
W dniu niedziela, 3 marca 2019 08:41:41 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> W dniu 02.03.2019 o 12:52, Mateusz Viste pisze:
> > On Sat, 02 Mar 2019 03:01:42 -0800, Budyń wrote:
> >> wygląda na to zes jakis matematyczny dyslektyk
> >
> > Budyniu! Gdzieś ty był 30 lat temu, kiedy Pani Zofia się nade mną
> > pastwiła??? No ale wtedy jeszcze tych wszystkich "dys-chorób" nie było,
> > to jeden z tych nowożytnych wynalazków. :)
> Ludzie kochani. A po co nam nauka ortografii? To jest dopiero
> marnotrawienie czasu w życiu i potencjału dzieci. 75% jezyka polskiego i
> 50% histoii do kosza. Na zakończenie edukacji powinien być egzamin w
> którym uczeń wypełnia zeznania podatkowe, pisze treść sprawy do sądu,
> oblicza ile farby potrzebuje na pomalowanie mieszkania, przeprowadza
> pierwszą pomoc w wypadku.
domyslam się ze ty tak na powaznie
b.