  • 21. Data: 2022-07-11 12:45:04
    Temat: Re: Jak to jest, że ogrzewanie mieszkania w mieście w bloku jest co najmniej 2x droższe od ogrzewania domu?
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 11 lipca 2022 o 12:32:10 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > U mnie plany zrealizowano kilka lat temu. Pion do ciepłej wody bardzo
    > sprytnie puszczono niepotrzebnym już kanałem spalinowym do łazienkowego
    > piecyka gazowego.

    Takiego rozwiązania spodziewałem się u nas, ale podobno ma być klatką. Pion kominowy
    zostanie bezużyteczny - nawet jeśli ktoś nie chce tej CWU z wymiennikowni, to
    junkersa musi zdemontować,
    bo podobno nie jest przystosowany do pojedynczych piecyków i "się nie nagrzeje
    wystarczająco" wg spółdzielni...
    Dlaczego tak? Nie mam pojęcia, w sumie główny plus to możliwość zrobienia pionu bez
    dostępu do mieszkań i tylko podpinanie po kolei do gotowego, no i liczniki na
    zewnątrz (dostępne dla spółdzielni i
    raczej trudniej przy nich "manipulować" ;) )

    poniedziałek, 11 lipca 2022 o 12:33:50 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > Ale to spółdzielnia na wymienniku zamykała, a nie PEC.
    > No ale u mnie to był blok z lat 80/90.

    u nas raczej globalnie, podłączenie w piwnicy było ogólnodostepne i każdy mógł
    odkręcić, zamiast dzwonić do spółdzielni i Gazety Krakowskiej / Dziennika Polskiego
    z pytaniami "kiedy włączą" ;)

  • 22. Data: 2022-07-11 14:19:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 10.07.2022 o 22:57, a a pisze:

    > Obecnie w energetyce cieplnej wykorzystywana jest przede wszystkim para przegrzana,
    gdyż tylko ona zapewnia uzyskiwanie odpowiednich sprawności konwersji energii.

    Dobrze, że mnie o tym poinformowałeś. Widać o tym nie wiedziałem, choć
    zajmuję się projektowaniem i montażem układów automatyki węzłów
    ciepłowniczych. Jak widać zleceniodawcy cały czas mnie oszukują.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com