  • 21. Data: 2009-03-22 10:18:47
    Temat: Re: Jak to ocieplic
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Musisz przerobić więźbę i musisz obciąć szczyty i musisz zrobić
    > wiatroizolację zanim zaczniesz ocieplać czymkolwiek.
    > Daj zdjęcia z kilku perspektyw.

    Sa tu trzy zdjecia, ale tylko od zewnatrz, innych nie mam przy sobie.
    Po wewnetrznej stronie, zaraz za sciana jest krokiew.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8d85da6146ddc25
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b78d4206757857fe
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c81c9713636f569
    .html

    Wiezby nie bede przerabial, to potworna robota i rozpapranie dachu
    (ktory nota bene jest tez spieprzony)
    Adam

  • 22. Data: 2009-03-22 11:19:16
    Od: a...@g...com

    On 22 Mar, 07:56, "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja scinalem i nie jest tak prosto. Scinalem jak mialem juz folie
    > paroprzepuszczalna i dachówke.

    No tak, teraz dopiero widze ze Adam ma juz dach skonczony. Myslalem ze
    dopiero wiezba polozona i wyszedl ten "babol" :)

    > 1. Po pierwsze beznadziejny dostep i niewygodnie sie pracuje.
    > 2. Po drugie krokiew od zewnatrz mialem odsunieta od muru jedynie o tyle ile
    > miala wynosic grubosc styropianau, a od srodka jakies 5cm, wiec to co
    > obciete trzeba bylo kruszyc na male kawaleczki i usuwac (to zajmowalo
    > najwiecej pracy).
    > 3. Po trzecie ciezko uniknac uszkodzen folii (musze ja teraz polatac tasma w
    > kilkunastu miejscach).

    Ty miales gorzej, bo jak mniemam - miales ta scianke podmurowana do
    folii, a nie do krokwii. To diametralnie zmienia postac rzeczy :) Adam
    ma scianke podmurowana pod krokiew, wiec dostep do miejsca ciecia
    powinien byc bardzo dobry:)

    > 4. Po czwarte trudno wyciac równo, wiec pózniej trzeba zapiankowac lub
    > podrównac klejem zeby welna dobrze dolegala (sam gazobeton tnie sie w miare
    > sprawnie, ale zaprawa cementowa nie poddaje sie tak latwo).

    A czym ciales ? Ja polecam pile szablasta z widiowym brzeszczotem, o
    takim:

    http://www.allegro.pl/item585817020_bosch_brzeszczot
    _do_cegly_s_1243hm_pila_szablasta.html

    Tylko oczywiscie dlugoscia dostosowanym do grubosci muru :) Gazobeton
    tym sie tnie jak maslo nozem :-) Adam pisal, ze ma zaprawe klejowa -
    wiec cienka, co tez nie stanowi zadnego problemu dla tego brzeszczota.
    Brzeszczot jest swietny - u mnie pocial z 300-400 porothermow,
    oblecial caly parter i poddasze i jeszcze go nawet nie musialem
    ostrzyc :-)

    [...]
    > Gdybym to robil jeszcze raz to obcialbym jakies 5cm ponizej dolnej linii
    > krokwi i cial od razu równiutko pila mechaniczna do gazobetonu.

    Ano.. Recznie przy tradycyjnej zaprawie cementowej to mala katorga :-)

    > Teraz czeka mnie ocieplenie murlaty. Zapytywalem o to w innym watku. Jak
    > zrobie zdjecie to zamieszcze, a kiki powie co i jak :)

    ;>
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2009-03-22 11:28:44
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Sprobuje to sciac ponizej krokwi, jak na rysunku
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43bd07e4bfccc2a7
    .html

    I tak sobie mysle, ze mam 3 warianty:
    1. tam gdzie zakolorowane wypelnie welna, to bedzie to elastyczne i
    ruchy wiezby nie wylamia mi sciany
    2. tam gdzie zakolorowane wkleje styropian, jak sie dobrze wklei, to
    na calej dlugosci da taki opor dla krokwi, ze nie powinna miec ruchow,
    ale tu grozi wylamaniem sciany jak pisze Kiki. (ale 80% ogladanych
    budynkow ma skosy murowane do samego dachu i sciany jakos stoja)
    3. zrobie jak radzi J23, czyli zrobie cos takiego
    _____
    / \
    / \
    tzn, wytne tylko kawalek sciany od murlaty do wysokosci sufitu i to
    ocieple. Powyzej sufitu jest nieogrzewane poddasze, wiec nie ma
    niebezpieczenstwa. Nawet ktos kiedys tu napisal, ze tak jest
    najlepiej, bo nie gnija krokwie. Jak jest dach ocieplony do samej
    kalenicy to ponoc gnija.
    Adam

  • 24. Data: 2009-03-22 12:31:16
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niebezpieczenstwa. Nawet ktos kiedys tu napisal, ze tak jest najlepiej, bo
    > nie gnija krokwie. Jak jest dach ocieplony do samej kalenicy to ponoc

    Nie żebym tak radził, tylko mówiłem jak się robi.
    Nie wiem czy lepsze to ścinanie i wkładanie ocieplenia,
    czy po prostu obłożenie od środka płytami gipsowymi,
    na profilach stalowych z ociepleniem pomiędzy.
    W twoim przupadku można by się może nawet pokusić
    o mocowanie na zwykłych listwach drewnianych.
    Z tym że użył bym wełny nie styro no i przed płytami
    zabezpieczył to folią paroizolacyjną.

    Pzdr
    J23

  • 25. Data: 2009-03-22 12:48:56
    Od: a...@g...com

    On 22 Mar, 13:31, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > o mocowanie na zwykłych listwach drewnianych.
    > Z tym że użył bym wełny nie styro no i przed płytami

    Zalezy Ci na grzybie u kolegi ? ;)
    *Nigdy* (poza paroma wyjatkami) nie ocieplamy od srodka!! W ten sposob
    pozbawiasz sciane calego ciepla - bedzie przemarzac. Gdzie w takim
    ukladzie wypadnie punkt rosy ? W welnie! A za nia bedzie sciana,
    zadnej wentylacji.. Ta paroizolacja nic nie pomoze (bo to tylko
    opozniacz dla pary, a nie izolator, wbrew swojej nazwie). Z czasem tej
    wilgoci nazbiera sie tam sporo, co z polaczeniem przemarznietej sciany
    da po paru/nastu miesiacach pieknego grzyba i przemarznieta, zapewne
    kruszaca sie sciane z gazobetonu (on jest delikatny:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2009-03-22 13:30:08
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    Ci

    > Tornad!! Cenie Twoje rady ale tym razem sie mylisz :)
    Ja na ogol nie pisze rady, ja robie wyklady, ktos mnie tak podsumowal...

    > Wspolczynnik przenikania ciepla dla drewna sosnowego to 0,3W/mK (dla
    > porownania styropian 10 x mniej). Zalozmy ze ma krokwie 18cm - opor
    > cieplny tej przegrody R=0,6, czyli wspolczynnik przenikania ciepla dla
    > takiej przegrody U=1,66W/m2K !!!!! Czy to jest porownywalne z
    > ocieplonym murem, ktory ma U=~0,2W/m2K ?? Nawet nowoczesne okna maja
    > mniej :)
    No wiec tu moze masz troche racji ale tylko moze. Ja w tych sprawach
    ociplania specjalista czy ekspertem nie jestem. A to z prostej przyczyny, ze
    siedem fachow osma bida.
    Ale nie chcem ale chyba bede musial. No bo juz w Twoim poscie zaczales od
    bledu a moz nawet dobrze tylko potem sie popsules. Napisales co prawda
    tendencyjnie zawyzajac to 0,3 W/mK i ze styropian ma 10 razy mniej.
    Zainteresowalo mnie to W/mK, ktore uwazam za poprawna jednostke przewodnosci
    czy wspolczynnika przewodnosci, zaraz pomyslalem, ze jestes nie ladacy jakim
    fachowcem.
    Tymczasem w opisie produktow ociplajacych podaje sie inna jednostke, o ktorej
    w szkolach nie slyszalem. Moze jestem tepy ale to co piszesz dalej U=...
    W/m2K jest wymiarem dla mnie nie zrozumialym. Pewnie chlopcy sobie to jakos
    niby dla gawiedzi ulatwili co by byla latwiejsza do zrozumienia czy co ale to
    sie scisle tej wymiar kupy nie trzyma.
    No bo jednostka W/mK obrazuje szescian o boku 1 x 1 x 1 m u ktorego na
    przeciwleglych scianach jest roznica temperatur rowna 1 stopien i ten
    wspolczynnik podaje ile watow czyli jouli na sakunde tego ciepla sie przez te
    sciany przedostaje. Tak to rozumiem i juz.
    A tu lacznie z toba pisza, ze U wyraza sie w W/m2K. MOze ktos gramotniejszy
    mi to z biegu wytlumaczy bo mi sie nie chce po goglach szukac?
    > Raczej moze w tym miejscu sciana przemarzac, a to pierwszy krok do
    > grzyba :(
    Ale za to pewne rzeczy w tym ciplo ja po prostu czuje. I jakos mi sie
    zakodowalo we lbie, ze siporeks czy inny porotherm ma parametry izolacyjne
    takie, ze scianak 20 czy 30 cm nie ma prawa przemarznac nawet przy 40
    stpniowej roznicy temperatur. Oczywiscie pod warunkiem, ze wczesniej nie
    namoknie bo wtedy mroz ja normalnie porozsadza a przynajmniej znacznie oslabi.

    > No nie bardzo.. Nowoczesne okno siedmiokomorowe z pakietem
    > trzyszybowym ma U ponizej 1, drewno tej grubosci 1,66 jak obliczylem
    > wyzej, wiec z ta dziesieciokrotnoscia to pomylka :)
    > pozdr.
    > Adam Sz.
    Jak pisalem nie jestem specjalista, ale troche czytalem i zapamietalem, ze
    sredniej klasy okno ma to U rowne 2.5 W/m2K. Drewno jakies 0.20-0.26 i tu
    wlasnie problem gdyz brakuje mi jednego wymiaru czyli dlugosci drogi wedrowki
    tego ciepla, aby to latwo porownac.
    Ale tak na oko jesli gosciu ma krokwie 18 cm wysokosci zapewne ociepli ja od
    dolu jeszcze z 5 cm welna, potem podwiesi plyty to da w sumie okolo 25 cm
    drogi zimna w tym porotermie a to moim zdaniem jest na tyle duzo, ten opor
    ciplny bedzie na tyle wystarczajacy, ze nie warto tego rozwalac. Poza tym
    zapewne pod kalenica zrobi polmetrowej szerokosci poziomy sufit a po bokach
    jakies scianki kolankowe, za ktore napakuje welny tak, ze zostanie mu tej
    zimnej krawedzi "gora" po dwa metry z kazdej strony.
    Latwo Wam radzic; wyciac, zapelnic styropianem itd. Ludzie, do tego trzeba
    stawiac rusztowania, to trzeba przyciac rowniutko i po co? Aby zastapic to
    styropianem?
    Dobra, idac Waszym tokiem rozumowania moze lepiej wywalic cala ta wredna,
    zimna sciane, ktora i tak moze sie od wiatru zlamac na wysokosci drugiego
    pustaka od dolu. Potem ten trojkatny otwor zadrutowac lub lepiej zasiatkowac i
    na tym zbrojeniu obustronnie nalepic po 20-30 cm styropianu. Uzyska sie
    zbrojona scianke ze styropianu, ktora bedzie miala niespotykana w swiecie,
    rekordowo niskie wartosci wspolczynnikow przewodnosci cieplnej, zatem i tego
    oporu. Po co w ogole tam sciany murowac, przecie ona nic nie podpiera, sru, z
    cala ze styropianu zrobic!
    Pzdr.
    Tornad

  • 27. Data: 2009-03-22 15:44:06
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > da po paru/nastu miesiacach pieknego grzyba i przemarznieta, zapewne
    > kruszaca sie sciane z gazobetonu (on jest delikatny:)

    Adam, chyba jak Twoj Imiennik naczytales sie o tym ocipleniu i zaczynasz
    panikowac. Z calym szaconkiem ale bezstronnie przyznaje racje J23.
    Jak napisalem, superduper specjalista wyksztalconym na artykulach pisanych na
    zamowienie od ociplen nie jestem, ale swoje wiem. I podroze ksztalaca. Otoz
    nieprawda jest, ze nigdy sie nie ociepla od wewnatrz, nawet poza tymi
    enigmatycznymi wyjatkami. Siedze tu w Hameryce i oczy jeszcze mam i pod
    przysiega moge stwierdzic, ze tu sie tak ociepla i to masowo. A z calym
    szaconkiem rowniez dla polskich naukowcow, musze stwierdzic, ze te tempaki
    hamerykanskie pewne rzczy maja obcykane w stopniu zadziwiajaco wysokim. I im
    raczej wierze.
    Otoz czesto stosuje sie tu sciany fundamentowe prefabrykowane. Takie
    polwielkie plyty, odpowiednio profilowane, dzwig ustawia na wczesniej
    przygotowanych lawach czy plycie fundamentowej i je sie srubami jedna z druga
    laczy i w ciagu paru godzin masz gotowe piwnice. Na drugi dzien przyjezdza
    (teoretycznie moja ekipa) i kladzie na nich belki stropowe. Ale nie o tym.
    Kazdy taki element sciany fundamentowej jest od wewnatrz fabrycznie
    IZOLOWANY. Sprasowana i sklejona welna mineralna o grubosci okolo 2 cale. To
    mozna potem zabudowac czym sie chce albo pozostawic odkryte i to izoluje
    pomieszczenie od gruntu i powyzej niego od mrozu. Chociaz czesto dodatkowo
    ociepla sie je z zewnatrz cienka, poltoracalowa warstwa styropianu na folii
    lub tez zasypka zwirowa, ktora tez ma wlasciwosci izolacyjne i wentylacyjne a
    jest tansza.
    A Ty sie naczytales o punktach rosy, zapewne nawet zrozumiales te teorie, ale
    ona jest bledna lub niepelna. Bledna z uwagi na czesty blad badaczy, ktorzy
    maja klapki na oczach i nie widza nic po bokach. A jak ja to pisze, w kazdym
    zjawisku fizycznym biora zawsze udzial wszystkie inne, ktore w danych
    warunkach zajsc moga. Nie chce sie powtarzac ale mechanizm tej wewnetrznej
    izolacji polega na tym, ze ta welna jest bardzo dobrze paroprzepuszczalna i
    pomimo tego, ze teoretycznie w niej sie ten punkt rosy tworzy to ona, ta para,
    mimo tego punktu rosy nadal wedruje w kierunku nizszych temperatur; najpierw
    dyfuzyjnie a potem polkapilarnie. W efekcie tego, ani ta welna ani mur nie
    nawadniaja sie gdyz ta woda zostaje przez ujemny gradient termiczny z tego
    muru wyciagana i na zewnatrz odparowana. Ograniczenie doplywu pary do takich
    izolacji od strony wewnetrznej jest korzystne i tutejsze "primrey" czyli
    podklady malarskie daja prawie o ile nie calkowicie, szczelne powloki, ktore
    calkowicie ograniczaja dostep wilgotnego powietrza do tych izolacji.
    I jak pisalem bylbym wdzieczny gdyby nasi chlopcy naukowcy sie za to zabrali
    powaznie i co najwazniejsze bezstronnie i te sprawy przebadali i opublikowali.
    A tak to postepujemy wg. mody teraz styropian a potem moze moda sie zmieni i
    okaze sie ze jednak welna jest lepsza. Tak jak tu czytam, sezonowo, raz ze
    kawa jest be a herbata cacy, by po paru latach bylo na odwyrtke.
    Pzdr.

  • 28. Data: 2009-03-22 17:24:06
    Od: a...@g...com

    On 22 Mar, 14:30, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

    [...]
    >  Ale nie chcem ale chyba bede musial. No bo juz w Twoim poscie zaczales od
    > bledu a moz nawet dobrze tylko potem sie popsules. Napisales co prawda
    > tendencyjnie zawyzajac to 0,3 W/mK i ze styropian ma 10 razy mniej.

    Dlaczego ? Dane wzialem z jakiejs zupelnie niezaleznej strony. Z tym
    10 razy to ok - przesadzilem, poprawiam sie -> 7,69 razy ;-)

    > Zainteresowalo mnie to W/mK, ktore uwazam za poprawna jednostke przewodnosci
    > czy wspolczynnika przewodnosci, zaraz pomyslalem, ze jestes nie ladacy jakim
    > fachowcem.

    No jest. Ale my chcemy obliczyc wspolczynnik przenikania ciepla
    przegrody, ktora ma jakas grubosc, a nie tylko samego materialu.
    Przeciez Adam nie ma krokwii o przekroju 1 x 1m ;-))

> [...]
    > W/m2K jest wymiarem dla mnie nie zrozumialym. Pewnie chlopcy sobie to jakos

    To jest standardowy wspolczynnik przenikania ciepla przegrody, ktorym
    licytuja sie wszyscy na forach, grupach i w rozmowie - to wspolczynnik
    przenikalnosci cieplnej przegrody (podzielona grubosc materialu przez
    jego wspolczynnik przenikalnosci cieplnej - lambda).

    [...]
    >  No bo jednostka W/mK obrazuje szescian o boku 1 x 1 x 1 m u ktorego na

    No. A wspolczynnik U to dokladnie to samo tylko ze nie dla grubosci
    1m, a faktycznej grubosci danego materialu :) No chyba latwiej
    porownac, ze klocek 1x1m ze styropianu 20cm ma U = 0,195, a klocek
    10cm ma U = 0,39, niz podac ze styropian ma przenikalnosc cieplna
    0,039 i licz se chopie reszte sam :-)

    [...]
> [...]
    > zakodowalo we lbie, ze siporeks czy inny porotherm ma parametry izolacyjne
    > takie, ze scianak 20 czy 30 cm nie ma prawa przemarznac nawet przy 40

    20 czy 30cm to raczej nie bardzo, przyklad dla gazobetonu 500kg/m3 i
    roznicy temperatur -20 +20:

    - grubosc 25cm: http://szyna.civ.pl/gazo.png
    - grubosc 40cm: http://szyna.civ.pl/gazo40.png

    Kolejne warstwy tutaj to:

    - tynk CW 1,5cm
    - welna mineralna 10cm
    - gazobeton
    - tynk CW 1,5cm

    [...]
    > Jak pisalem nie jestem specjalista, ale troche czytalem i zapamietalem, ze
    > sredniej klasy okno ma to U rowne 2.5 W/m2K. Drewno jakies 0.20-0.26 i tu

    Zmien ksiegarnie albo kup ksiazke z XXI wieku ;-) Sredniej klasy okno
    to ja wlasnie zanabylem do mojego domku. Profil pieciokomorowy, pakiet
    dwuszybowy (no, ja mam trzy bo mam szyby P2 ale to prawie nic nie
    zmienia) - U waha sie miedzy 1,1, a 1,8 (taki duzy wspolczynnik mam
    tylko przy waziutkich na ~40cm i wysokich (2m) oknach - bo udzial
    "zimnego" profila w stosunku do szyby jest duzo wiekszy niz przy
    normalnych oknach. Sam pakiet dwuszybowy ma U=1.

    > wlasnie problem gdyz brakuje mi jednego wymiaru czyli dlugosci drogi wedrowki
    > tego ciepla, aby to latwo porownac.

    Ten wymiar uwzglednia wlasnie wspolczynnik U ;)

    >  Ale tak na oko jesli gosciu ma krokwie 18 cm wysokosci zapewne ociepli ja od
    > dolu jeszcze z 5 cm welna,

    Wlasnie problem jest tu, ze nie ociepli bo ma mur az do samej
    krokwii :) Dlatego radzimy zeby to scial o 5cm i wlozyl tam welne i
    bedzie dobrze! A J23 proponuje ocieplenie calej sciany szczytowej od
    wewnatrz welna.. Zastanowcie sie - dlaczego nad standardowa welne w
    dachu wymagana jest szczelina wentylacyjna albo folia
    wysokoparoprzepuszczalna i czy takie same wlasciwosci
    paroprzepuszczalnosci ma SCIANA ? :) Nikt chyba nie ma watpliwosci i
    slyszal przynajmniej raz, jak brak szczeliny wentylacyjnej spowodowal
    u kogos zawilgocenie, zgnicie calego ocieplenia, a na koniec wyjscie
    tego calego syfu w postaci grzyba na sciany od srodka..

    [...]

    Ociepla sie zawsze od *zewnatrz* ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2009-03-22 17:39:38
    Od: a...@g...com

    On 22 Mar, 16:44, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

    > Adam, chyba jak Twoj Imiennik naczytales sie o tym ocipleniu i zaczynasz
    > panikowac.

    Moze ja Cie nie przekonam, ale wkleje kilka niezaleznych artykulow o
    ocieplaniu od wew.:

    http://www.archipelag.pl/buduj-z-nami/systemy-dociep
    len/ocieplanie-od-wewnatrz-ma-wiele-wad.html
    http://www.muratordom.pl/eksperci_budowairemont/odpo
    wiedz/jesli-ocieplenie-od-wewnatrz-jest-ostatecznosc
    ia___,3102,43-0.htm
    http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,61600,4218639.html

    Wygooglujesz sobie tego znacznie wiecej ;)

    > Z calym szaconkiem ale bezstronnie przyznaje racje J23.

    A ja niestety daje Ci czerwona kartke w mojej glowie, jezeli chodzi o
    sprawy ociepleniowe - nie radz prosze Cie nigdy w tym temacie nikomu,
    bo a rok bedziemy mieli posty z pytaniem jak usunac grzyba :)

> [...]
    > enigmatycznymi wyjatkami. Siedze tu w Hameryce i oczy jeszcze mam i pod
    > przysiega moge stwierdzic, ze tu sie tak ociepla i to masowo. A z calym

    Hameryka to inny klimat jest..

    [...]
    > A Ty sie naczytales o punktach rosy, zapewne nawet zrozumiales te teorie, ale
    > ona jest bledna lub niepelna.

    Teoria, teoria.. Wygoogluj sobie blagalne posty roznych ludzi co robic
    z grzybem, ktory pojawil sie po ociepleniu od wewnatrz :) Znajdziesz
    tego mase - zapewne i forki sie znajda.

    [...]
    > izolacji polega na tym, ze ta welna jest bardzo dobrze paroprzepuszczalna i

    Owszem, ale J23 chce z jednej strony przykryc ja folia paroszczelna, a
    z drugiej sciana, ktora tez ta wilgoc tak latwo nie przepusci. Juz
    powtarzalem - welna OK, ale z drugiej strony musi byc wentylacja!!!
    Przyklad z dachem i szczelina / folia wysokoparoprzepuszczalna jest tu
    idealny - chyba ze tez twierdzisz, ze to blad wykonawczy? W takim
    razie wszyscy producenci dachow, ocieplen, naukowcy i inzyniezy sie
    myla, a 99% domow ma spieprzone dachy ;) Tylko dlaczego grzyb wychodzi
    tylko u tych, co zapomnieli o wentylacji tej welny..?

    [...]
    > izolacji od strony wewnetrznej jest korzystne i tutejsze "primrey" czyli
    > podklady malarskie daja prawie o ile nie calkowicie, szczelne powloki, ktore

    No jezeli estetyka pozwoli mu pomalowac te sciany jakas farba
    kauczukowa, latexowa czy podobna ;-)

> [...]
    >  A tak to postepujemy wg. mody teraz styropian a potem moze moda sie zmieni i

    Ten temat zostal rozpracowany przez naukowcow, inzynierow i
    przypuszczam setki roznych niezaleznych instytucji - mam wrazenie ze
    naprawde dawno w kraju nie byles. W tym temacie nie da sie juz NIC
    nowego wymyslic! Wszystko co sie dalo, zostalo juz przetestowane i
    przebadane. Te standardy istnieja juz dobre 20-30 lat. Nie wiem co Ty
    czytasz o jakiejs modzie ktora rzekomo zmienia sie co chwile ? Ja
    jakos od ~15 lat obserwuje tylko i wylacznie jeden sposob i jeden
    system ocieplania chaup / blokow. Nie ma zadnych nowosci bo to
    poprostu dziala jak trzeba.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2009-03-23 00:54:09
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Gdybym to robil jeszcze raz to obcialbym jakies 5cm ponizej dolnej linii
    > krokwi i cial od razu równiutko pila mechaniczna do gazobetonu.

    Mówiłem ci tnij niżej pod krokwiami o te 5-10cm. Wypełnic zawsze można.

    > Teraz czeka mnie ocieplenie murlaty. Zapytywalem o to w innym watku. Jak
    > zrobie zdjecie to zamieszcze, a kiki powie co i jak :)

    oooo tak powiem :-) Ale ciebie też to ubodło hehehe