  • 31. Data: 2009-03-23 01:06:27
    Temat: Re: Jak to ocieplic
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message
    news:gq536c$rpm$1@inews.gazeta.pl...

    No tak, wytnij to poniżej krokwii o 5cm, wsadź tam stryropian od góry,
    przyklej go do skosów, a przerwy wypełnij pianą. Albo wełną w klockach.
    Wszystko jedno. I bedzie dobrze. od zewnątrz połącz to z ociepleniem i od
    wewnątrz ze skosami i będzie dobrze.

  • 32. Data: 2009-03-23 02:43:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Mar, 11:18, "adam" <a...@g...pl> wrote:

    > Sa tu trzy zdjecia, ale tylko od zewnatrz, innych nie mam przy sobie.
    > Po wewnetrznej stronie, zaraz za sciana jest
    krokiew.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8d85da6
    146ddc25.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b78
    d4206757857fe.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obraze
    k/5c81c9713636f569.html

    Ale spie...lone!

    Gdyby to był "ciepły" BK murowany na cienka spoinę to by nie trzeba
    było nic robić (wentylacji dachu nie robi się w ścianie szczytowej,
    tylko kolankowej, a IMHO BK ciepłych odmian np. 350 jest wystarczająco
    "ciepły").

    Niestety ten BK jest murowany na zaprawę (raczej nie ciepłochronną)
    więc trzeba IMHO wycinać.
    Krokiew nie jest pokazana, ale podejrzewam że opiera się (tak jak
    reszta krokwi) na murłacie i górnej płatwi, więc wycięcie ścianki ją
    tylko odsłoni

    No i musisz ten dom jeszcze ocieplić.

    > Wiezby nie bede przerabial, to potworna robota i rozpapranie dachu
    Raczej nie będziesz musiał (chyba że rzeczywiście krokiew opiera się
    na ścianie) .

    > (ktory nota bene jest tez spieprzony)
    Skoro jest spieprzony to może lepiej poprawić zanim to wygeneruje inne
    problemy....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 33. Data: 2009-03-23 20:30:27
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Niestety ten BK jest murowany na zaprawę (raczej nie ciepłochronną)
    > więc trzeba IMHO wycinać.
    Jest robiony na cienka spoine, zaprawa jest klejowa, nie cementowa.
    Prosilem murarzy, zeby dokladnie szpachlowali wszystkie spoiny, stad
    wrazenie, ze to szeroka spoina
    Adam

  • 34. Data: 2009-03-23 21:34:53
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message
    > Jest robiony na cienka spoine, zaprawa jest klejowa, nie cementowa.
    > Prosilem murarzy, zeby dokladnie szpachlowali wszystkie spoiny, stad
    > wrazenie, ze to szeroka spoina

    Ja myślę, że powinniśmy zamknąć dyskusję i poczekać na twoje rezultaty.
    Myślę sobie, że flexem czy rekinem, a nawet ręczną sobie poradzisz.
    Ja sie osobiście cieszę, że coś skorzystałeś z moich postów :-).. ku
    niezadowoleniu niektórych :-)

  • 35. Data: 2009-03-24 09:11:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Mar, 21:30, "adam" <a...@g...pl> wrote:

    > Jest robiony na cienka spoine, zaprawa jest klejowa, nie cementowa.
    > Prosilem murarzy, zeby dokladnie szpachlowali wszystkie spoiny, stad
    > wrazenie, ze to szeroka spoina
    > Adam

    A jakiej odmiany i jaka grubość muru?

  • 36. Data: 2009-03-24 20:07:37
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > A jakiej odmiany i jaka grubość muru?

    600tka, grubosc 29 cm
    Adam

  • 37. Data: 2009-03-24 21:22:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Mar, 21:07, "adam" <a...@g...pl> wrote:

    > 600tka, grubosc 29 cm
    > Adam

    No to wypada przyciąć ten murek ...
    ;-)

    O stabilność tej ściany się przez to nie zmieni. Sprawdź w projekcie
    czy miałeś mieć jakieś usztywnienie (betonowy słupek lub wieniec
    betonowy), jeśli nie było to możesz spać spokojnie...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: Ja przycinałem żelbetowy wieniec .... bo zrobili go za wysoko. I
    też się da! BK to przy tym pestka.
    ;-)

  • 38. Data: 2009-03-24 21:23:19
    Od: a...@g...com

    > 600tka, grubosc 29 cm

    Czyli rozumiem, ze bedziesz ocieplal - 29cm ma U ok 0,5, przydaloby
    sie z 12cm styro zeby zejsc do U=0,2 :) W zwiazku z tym ze to
    nienajcieplejsza odmiana - ja bym to bezwzlednie obcial i ocieplil.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.