  • 21. Data: 2020-06-06 17:59:56
    Temat: Re: Jak to ogarnąć?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.06.2020 o 10:20, Kadar pisze:
    > Panowie, na szybko muszę zapanować nad chaosem informacyjnym. Muszę
    > znaleźć jeden właściwy dom lub mieszkanie z setek ofert. Życie jest
    > pokręcone i mi się też pokręciło dlatego do końca miesiąca muszę na
    > szybko znaleźć coś do mieszkania.

    Jak nie masz czasu to olej te wszystkie wyszukiwarki, tylko poszukaj 2-3
    biura pośrednictwa nieruchomości w okolicy jaka Cię interesuje i im zleć
    znalezienie tego co bierzesz pod uwagę. Nie jest to może najtańsze
    rozwiązanie, ale na 100% szybsze. Biura pośrednictwa mają często swoje
    bazy, oprócz tych ogólnodostępnych, często też wymieniają się między
    sobą ofertami/klientami.

  • 22. Data: 2020-06-06 20:05:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Po polsku "Zakładki", po hiszpańsku "Marcadores". Odkąd istnieją na
    > świecie przeklądaki, istnieją bookmarki. I nazywają sie bookmarkami,
    > dopiero później to przetłumaczono. Się klika (lub klawisz wciska, na
    > przykład Ctr-D), się dodaje opis własny i komputer pamieta adres (URL).

    No widzisz, a ja nigdy tego nie robiłem. Głupi jestem to się uczę ale najpierw pytam.

    > Poradziłem czego nie robić. Chaosu. Bo to wraca i mści się okrutnie
    > na chaos czyniącym.

    Teoria jak najbardziej słuszna. Tylko moja praktyka poszła na wagary wtedy kiedy
    uczyli organizacji.

    > Ktoś zamieszcza ogłoszenie i nie podaje maila? Jakoś nie wierzę.
    > Jeśli kakiś portal dopuszcza taką sytuację, należy go omijać, bo
    > być może za chwilę wyjdą inne kwiatki. Dla własnej (przyszłej)
    > wygody należy korzystać z maila, a nie pchać się na siłę w
    > bezsensowne kanały komunikacji.

    Chcesz koniecznie,żeby to było tak po prostu. Są różne portale i różne strony. Na
    portalu jest przekierowanie do agencji (widoczne) ale też są prywatne osoby. Tacy np.
    piszą tylko telefon.
    Jest portal który niczego nihgdzie nie przekierowuje tylko po podaniu mojego telefonu
    przysyła mi sms żebym potwierdził, że to ja napisłam. Dopiero to do nich wraca i
    odzywa się agent, który pisze: jak jesteś zainteresowany to zadzwoń. Zorientowałem
    się, że tak robią dopiero po kilu razach.

    > Jest dziwna moda na robienie "formularzy kontaktowych" na stronach WWW.
    > To co się tam wklepie, i tak idzie mailem do właściciela strony. Tyle
    > że często w bardzo pokaszanionej formie (webmasterzy to flejtuchy).
    > Naprawdę nie ma obowiązku korzystania, lepiej odszukać adres i napisać
    > po ludzku.

    Nie da się. Od kilku dni koresponduję z właścicielką tylko przez portal. Ma mój
    telefon, mój mail, i co tam jeszcze by chciała. Nie, pisze tylko przez portal.
    Teoretycznie treść mogę skopiować ale to jest tak poszatkowane i taki tam bałagan, że

    > Ma prawo i z niego korzysta. Dostał kontakt z telefonu, w dodatku
    > lokalnego, hiszpańskiego, to się tego trzyma, bo tak mu wygodniej
    > (może mało piśmienny, to się zdarza). Trzeba samemu narzucać
    > standardy komunikacji.

    Narzuć! Miałeś kiedyś szkolenia z negocjacji. Jest coś takiego jak presja czasu.
    Wtedy to se można ....

    > Przeciąga się ikonki.
    To umiem.
    Dzięki ale co ja mam zrobić?
    Może już dokończę jak jest a jak zamknę sprawę domu wrócę do tego?
    K.

  • 23. Data: 2020-06-06 20:07:32
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Całkiem dobre podsumowanie. Jeśli się przefajnuje i narobi mnóstwo
    > wyrafinowanych narzędzi, straci się tylko czas. Wybór najlepiej robi
    > się na czuja.

    Czyli jak?
    K.

  • 24. Data: 2020-06-06 20:12:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Kolega najwyraźniej jest w tej materii teoretyk :)
    > Ogłoszenie mogło zniknąć, a dom dalej na sprzedaż - mogło wygasnąć
    > albo (bardziej prawdopodobne) sprzedawca usunął i wystawił ponownie,
    > żeby trafić na początek listy. Treść również mogła ulec jakimś tam
    > zmianom - a człowiek się potem zastanawia po nocy bo pamięta inaczej,
    > i może to jednak był inny dom?

    Ty się zajmujesz nieruchomościami! Dokładnie opisujesz jak to wygląda. Ciągle widzę
    te same ogłoszenia ale nikt na nie odpowiada. Mało tego cena ciągla się zmienia raz
    do dołu raz do góry.

    > Ludzie są różni. Nie każdy siedzi 16h/dobę przed ekranem i ma usenet w
    > małym palcu od nogi.

    Jestem na wsi, i szukam czegoś na wsi lub małej wiosce. Tu są prawie sami rolnicy. A,
    że hektarów ma setki (tak tu jest) to sprzeda kawałek pola ale specjalnie mu na tym
    nie zależy.

    K.

  • 25. Data: 2020-06-06 20:13:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-06 o 10:20, Kadar pisze:
    > Muszę znaleźć jeden właściwy dom
    Tylko sprawdź czy ma fundament. :-)

    Robert

  • 26. Data: 2020-06-06 20:14:35
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Zrób sobie w LibreOffice Base małą bazę danych albo w Microsoftowym
    > Accessie ale Libre jest za darmo. Podłożysz później regułki pod
    > wyszukiwanie i wszystko znajdziesz :-) Żadnych plików od tego jest baza
    > danych.

    Kiki, znowu mądrze piszesz.
    Poszukam tego Libre bo accessa nie mam
    Z tymiregułkami będzie problem ale może. Pytanie, czy przypadkiem nauczenie się tego
    nie zabierze mi więcej czasu.

    K.

  • 27. Data: 2020-06-06 20:16:00
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > rozwiązanie, ale na 100% szybsze. Biura pośrednictwa mają często swoje
    > bazy, oprócz tych ogólnodostępnych, często też wymieniają się między

    Właśnie w poniedziałek jadę na spotkanie. Też mi się podoba ten pomysł może go
    pociągnę. Dzięki.
    K.

  • 28. Data: 2020-06-06 20:20:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Tylko sprawdź czy ma fundament. :-)

    Zaczynam podejrzewać, że tu żaden nie ma.
    Ale, poruszyłeś dobry wątek. Zrobię fotki i popytam was jak to ugryźć.
    Pewni w przyszłym tygodniu będę ogłądał fajne mieszkanie. Właścicel mówi, że w części
    domu zrobił remont (widziałem na zdjęciach). Pytam go czy ma dokumentację
    powykonawczą (może jakieś zdjęcia) bo jak robił elektrykę i kanalizację to warto
    takie rzeczy mieć. Bardzo się zdziwił że pytam o takie rzeczy. Przecież takich rzeczy
    się nie robi. No i weź bądź mądry.
    K.

  • 29. Data: 2020-06-06 21:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kadar o...@g...com ...

> [...]
    > nie ma i jest tylko wzmianka o tym o co pytałem albo odpowiada mąż
    > bo przedtem odpowiadała żona. Dostaję już zaburzeń od ciągłego
    > otwierania plików a nie pamiętam wszystkich pytań i jakie komu
    > zadaje. Chodzi o to, że szczątkowe wiadomości są porozrzucane:
    > nastronach, w mailu, w smsie, a czasami zwykła rozmowa. Do
    > dyspozycji mam excel, word i zwykły laptop. Jest jeszcze poczta
    > ale ta komplikuje jeszcze bardziej. Czasami chciałbym zdjęcie
    > jakieś wrzucić. Kurcze jak nad tym zapanować? Panowie
    > podpowiedzcie bo czas mi się mocno skrócił. K.

    Pierwsze co mi przychodzi do głowy to zadajac pytanie prosić o zawarcie
    w odpowiedzi linku do ogłoszenia.
    Tudziez nadanie sobie jakiejs wewnetrznej numeracji i prosba aby przy
    odpowiedzi podac ten numer.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 30. Data: 2020-06-06 21:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Naprawdę ktoś odpowiada na wiadomość i złośliwie wycina pytania?!
    > Nie wierzę! To się może zdarzać w Usenecie (baaardzo rzadko), że
    > ktoś klepie swoję mądrości, ale wszystkie cytaty skrzętnie usuwa.
    > To wynika na ogół ze wspomnianej złośliwości, czy innych podobnych
    > cech charakterologicznych. Ale jak komuś zależy na sprzedaży domu,
    > to takich numerów nie wyprawia i zachowuje się normalnie.

    Nawet niektore firmy tak maja ze nie kontynuuja korespondencji.
    Tez dostaje białej gorączki od takiego postepowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę